AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:38 #1 Del Skrevet onsdag kl 23:38 Hei. Skal reise med baby på 5mnd med fly, jeg skal flytte. Men hvordan reiste dere med baby på 5 mnd? Altså jeg har ikke vogn eller babystol/bilstol som jeg kan ha med på flyet. Og jeg må jo ha noe baby kan slappe av i mens vi venter på fly. Jeg tenker å ta med bæreselen. Men er jo begrenset hvor mye mini orker å være i den. Har dere noen tips? Anonymkode: ad833...9eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet torsdag kl 02:30 #2 Del Skrevet torsdag kl 02:30 På flyplasser brukte vi bare et par pledd. Fant en sofa, benk eller i verste fall gulvet. Fungerte bra. (Gulvet er egentlig best, ingen fare for å falle ned. Da kan alle slappe av.) Hadde en bæresele for "transport etapper", så man kan ha armene frie. I flyene bestilte vi slike senger som henger på veggen foran setene. Viktig å være tidlig ute med bestilling, det er bare noen få, om noen, pr fly. Og likevel er det ikke sikkert at man får. Men gulvplassen er litt større for disse setene, så man kan lage en liten seng på gulvet. Det kan hende man må ha barnet på fanget hele flyturen. Igjen er pledd nyttig, og at man er flere personer som kan bytte på.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 02:43 #3 Del Skrevet torsdag kl 02:43 stan skrev (11 minutter siden): På flyplasser brukte vi bare et par pledd. Fant en sofa, benk eller i verste fall gulvet. Fungerte bra. (Gulvet er egentlig best, ingen fare for å falle ned. Da kan alle slappe av.) Hadde en bæresele for "transport etapper", så man kan ha armene frie. I flyene bestilte vi slike senger som henger på veggen foran setene. Viktig å være tidlig ute med bestilling, det er bare noen få, om noen, pr fly. Og likevel er det ikke sikkert at man får. Men gulvplassen er litt større for disse setene, så man kan lage en liten seng på gulvet. Det kan hende man må ha barnet på fanget hele flyturen. Igjen er pledd nyttig, og at man er flere personer som kan bytte på.. Ikke alle flyselskaper tillater at man legge barnet på gulvet dessverre... Anonymkode: 9dd99...ef0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:31 #4 Del Skrevet torsdag kl 08:31 Reiste i over 30 timer da min var 5 måneder. Ingen problem. Bar med sele, eller satte i vogn som de hadde til utlån på flyplass. Hadde en bæresele og lot mini sove på fanget da han hadde behov for det. Anonymkode: bc2a0...7f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:01 #5 Del Skrevet torsdag kl 09:01 Bæretøy funker i timesvis så lenge det er ergonomisk (knærne høyere enn rumpa). Har bare brukt bæretøy på reise. Anonymkode: 8f1a2...e1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymruker Skrevet torsdag kl 09:03 #6 Del Skrevet torsdag kl 09:03 Hei! Det høres ut som en stor reise for dere begge, men det går nok fint med litt planlegging! Bæreselen er en kjempegod ide, spesielt på flyplassen og under boarding. Hvis du trenger en pause fra den, kan du høre med flyplassen om de har lånevogner mange flyplasser tilbyr det gratis. Ellers kan et reisebabynest eller en myk babydyne på fanget være fint for avslapning mens dere venter. Noen flyselskaper har også babykurver (bassinetter) på lange flyvninger, så det kan være lurt å sjekke med dem. Håper reisen går fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:27 #7 Del Skrevet torsdag kl 09:27 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Bæretøy funker i timesvis så lenge det er ergonomisk (knærne høyere enn rumpa). Har bare brukt bæretøy på reise. Anonymkode: 8f1a2...e1e Jeg har najell rise bæresele Anonymkode: ad833...9eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:30 #8 Del Skrevet torsdag kl 09:30 stan skrev (6 timer siden): På flyplasser brukte vi bare et par pledd. Fant en sofa, benk eller i verste fall gulvet. Fungerte bra. (Gulvet er egentlig best, ingen fare for å falle ned. Da kan alle slappe av.) Hadde en bæresele for "transport etapper", så man kan ha armene frie. I flyene bestilte vi slike senger som henger på veggen foran setene. Viktig å være tidlig ute med bestilling, det er bare noen få, om noen, pr fly. Og likevel er det ikke sikkert at man får. Men gulvplassen er litt større for disse setene, så man kan lage en liten seng på gulvet. Det kan hende man må ha barnet på fanget hele flyturen. Igjen er pledd nyttig, og at man er flere personer som kan bytte på.. Vil det være lurt å kanskje investere i en sånn oppblåsbar seng man kan ha med på flyet? Eller er disse helt unødvendig. Jeg skal reise i 2 timer. Anonymkode: ad833...9eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:30 #9 Del Skrevet torsdag kl 09:30 Anonymruker skrev (26 minutter siden): Hei! Det høres ut som en stor reise for dere begge, men det går nok fint med litt planlegging! Bæreselen er en kjempegod ide, spesielt på flyplassen og under boarding. Hvis du trenger en pause fra den, kan du høre med flyplassen om de har lånevogner mange flyplasser tilbyr det gratis. Ellers kan et reisebabynest eller en myk babydyne på fanget være fint for avslapning mens dere venter. Noen flyselskaper har også babykurver (bassinetter) på lange flyvninger, så det kan være lurt å sjekke med dem. Håper reisen går fint! Har man lov å ta med babynest på flyet? Anonymkode: ad833...9eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:35 #10 Del Skrevet torsdag kl 09:35 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vil det være lurt å kanskje investere i en sånn oppblåsbar seng man kan ha med på flyet? Eller er disse helt unødvendig. Jeg skal reise i 2 timer. Anonymkode: ad833...9eb Du trenger ikke å ha en oppblåsbar seng for to timers flytur. Anonymkode: a333f...210 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:37 #11 Del Skrevet torsdag kl 09:37 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du trenger ikke å ha en oppblåsbar seng for to timers flytur. Anonymkode: a333f...210 Okei, takk for svar. Anonymkode: ad833...9eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:10 #12 Del Skrevet torsdag kl 10:10 Jeg reiste med min da han var 4.5 mnd 1,5 time, mellomlanding og så 1,5 time igjen. Brukte kun bæresele, han sov i den og. Hadde aldri klart meg uten! Anonymkode: e1c39...233 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:42 #13 Del Skrevet torsdag kl 10:42 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vil det være lurt å kanskje investere i en sånn oppblåsbar seng man kan ha med på flyet? Eller er disse helt unødvendig. Jeg skal reise i 2 timer. Anonymkode: ad833...9eb To timer er jo ingenting og krever ikke akkurat så veldig mye forberedelser og ekstra utstyr. Anonymkode: bc8bc...1b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:53 #14 Del Skrevet torsdag kl 15:53 AnonymBruker skrev (5 timer siden): To timer er jo ingenting og krever ikke akkurat så veldig mye forberedelser og ekstra utstyr. Anonymkode: bc8bc...1b0 Jeg tenker det er individuelt. Jeg har en mini som ikke er glad i bil reise på 15 min en gang. Og derfor har jeg ingen utgangspunkt på hvordan det vil gå på reise med fly i 2 timer. Er førstegangs mamma så da er det fint å kunne få råd fra andre som er erfarene på feltet. Jeg bare vil mini skal være komfortabel på reisen uavhengig om det er 30 min, 2 timer eller 6 timer. Mini kommer før min egen komfor for å si det sånn 🙂 Anonymkode: ad833...9eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:57 #15 Del Skrevet torsdag kl 18:57 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har man lov å ta med babynest på flyet? Anonymkode: ad833...9eb Du må nok ha baby på fanget på flyet. Tenk på at det plutselig kan bli turbulens osv, da kan ikke baby bare ligge løst på gulvet.. Det går nok fint når det bare er 2 timer. Kan du låne eller kjøpe en reisetrille du kan ha på flyplassen? Mange reisetriller er lov å ha som håndbagasje og kan legges helt flate så de kan brukes av baby på 5 mnd Anonymkode: cb403...ac7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:33 #16 Del Skrevet torsdag kl 19:33 Tok med babylift 😊La den i hattehylla under takeoff/landing, men fikk ha den i ledig sete ved siden av meg under autopilot 😊 Anonymkode: 2edd2...0b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet torsdag kl 22:55 #17 Del Skrevet torsdag kl 22:55 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vil det være lurt å kanskje investere i en sånn oppblåsbar seng man kan ha med på flyet? Eller er disse helt unødvendig. Jeg skal reise i 2 timer. Anonymkode: ad833...9eb For to timer er det kanskje ikke nødvendig? AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ikke alle flyselskaper tillater at man legge barnet på gulvet dessverre... Anonymkode: 9dd99...ef0 Det ble egentlig bare en gang. Veggfestet for krybben var ødelagt, så da ble det gulvet. Det var usedvanlig god plass på gulvet. Hadde ikke gått med normalt trang benplass. De gangene krybben fungerte er det gull. Ti timer på flyet blir mye mer behagelig for hele familien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:14 #18 Del Skrevet i går, 00:14 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du må nok ha baby på fanget på flyet. Tenk på at det plutselig kan bli turbulens osv, da kan ikke baby bare ligge løst på gulvet.. Det går nok fint når det bare er 2 timer. Kan du låne eller kjøpe en reisetrille du kan ha på flyplassen? Mange reisetriller er lov å ha som håndbagasje og kan legges helt flate så de kan brukes av baby på 5 mnd Anonymkode: cb403...ac7 Vil denne reise trillen være bra nok? Er den lov å ha med på fly? https://www.babycare.no/trille-joie-muze-lx-coal Står fra nyfødt og oppover. Alle andre var fra 6mnd. Anonymkode: ad833...9eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #19 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vil denne reise trillen være bra nok? Er den lov å ha med på fly? https://www.babycare.no/trille-joie-muze-lx-coal Står fra nyfødt og oppover. Alle andre var fra 6mnd. Anonymkode: ad833...9eb Så lenge det også står "Full liggestilling" så går det fint for en som er 5 mnd også selv om det står "Anbefalt fra 6 mnd", regner med du har en annen vogn du bruker til daglig. Du må nesten sjekke målene på den sammenslått om den er godkjent som håndbagasje på fly så du får lov å ta den med helt til gaten Vi har beemoo easy fly den fikk vi med på fly som håndbagasje. Ikke den beste trilla med helt grei og ikke så dyr som de som er best i test. Men har du større budsjett er det etterhvert veldig praktisk å ha en trille i tillegg til vanlig vogn synes vi så man kan jo kjøpe en bedre og dyrere med en gang. Er mange tester der ute på reisetriller. Anonymkode: cb403...ac7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #20 Del Skrevet 16 timer siden Ser du skriver du skal ha bæresele, men at det begrenser seg hvor lenge baby orker være i den? Baby skal jo kunne sitte lenge i sele. Jeg reiste med baby på 4 mnd, og visste hun kan bli utålmodig i selen ved bæring innover mot meg. Bæring utover tenkte jeg ikke var helt heldig da det kunne bli mye sanseinntrykk (i tillegg til at hun enda var litt lita). Nå kommer det an på hvilken sele du har, men jeg har ergobaby omni 360, og den kan man bære baby på hofta. Det virka hun veldig fornøyd med da hun fikk muligheten til å se seg mer rundt enn ved innovervendt bæring, men også at hun kunne vende seg innover mot meg når hun fikk nok av sanseinntrykk. Følte også selv av hoftebæring var mer skånsomt for egen rygg, enn å ha baby på magen. Anonymkode: 79f30...704 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå