Gå til innhold

Bursdagshilsen på fb. Hvordan ville du reagert på forskjellene der?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har venner der som jeg tenker er mine venner. Selv fikk jeg et enkelt gratulerer på min dag, mens en annen fikk med vennen min og er så glad i deg og hjerter. Såret sånne ting deg? Er jeg hårsår? 

Anonymkode: 66771...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tenker ikke over slike ting, men har ei venninne som gjør det. Det samt andre lignende ting gjør at jeg ikke orker å ha så mye kontakt med henne. For å svare på spørsmålet ditt, ja, du er hårsår.

Anonymkode: 74dd7...1d7

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å herregud, kutt ut og få deg ekte problemer/utfordringer. Facebook er noe dritt som bare skaper unødvendige intriger når noen liker mer på en kontra en annen. Skrives noe feil eller nåde om man gjør forskjellig.

Slett hele F.B og så skal du se at du faktisk lever videre, har mindre bekymringer og slapper av. 

Lykke til

Anonymkode: b9d50...63e

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sluttet å gratulere folk på fb for flere år siden, og har tatt bort "veggen" på profilen. De som vil gratulere får til det uten facebook. 

Anonymkode: fb3d6...eb9

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har venner der som jeg tenker er mine venner. Selv fikk jeg et enkelt gratulerer på min dag, mens en annen fikk med vennen min og er så glad i deg og hjerter. Såret sånne ting deg? Er jeg hårsår? 

Det har med å sette pris på andre mennesker å gjøre.

Setter du pris på dem? Viser du det?

Anonymkode: 3da11...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Fordi dere er venner og voksne folk.

Kun mine nærmeste får mer enn et "Gratulerer med dagen 😊"

Facebook er noe de færreste bruker noe særlig og ofte ser eg at mange venner har hatt bursdag mellom hver innlogging. Da er det logisk at jeg bare gratulerer de som hadde i går, ikke alle sammen...

Ja, du er hårsår fordi du tenker at man legger like mye tid u enhver hilsen.

Anonymkode: d8459...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sårer meg? Jeg registrerer ikke engang om det har skjedd noe sånt...

Anonymkode: ebe42...90b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde nok ikke lagt merke til det engang. 

Anonymkode: f93a4...7bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den brutale sannheten er jo at du føler dere er bedre venner enn hva dere faktisk er. 

Anonymkode: 04183...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg registrerer det samme hos meg selv, jeg kan ikke bli sur for sannheten liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja TS du er hårsår og du lar SoMe ta for stor plass i livet ditt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Den brutale sannheten er jo at du føler dere er bedre venner enn hva dere faktisk er. 

Men er man egentlig en bedre venn hvis man måler vennskapet etter hvordan en bursdagshilsen formuleres? 
Hvis man ikke har mer å bygge vennskapet på en en bursdagshilsen, så er vennskapet ganske dødfødt. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår jo at det kan føles leit, men det kan være veldig mange årsaker som ikke handler om akkurat deg i det hele tatt. Kanskje var dagen da du hadde bursdag mer kaotisk, kanskje var personen mer sliten den dagen, satt ikke ned ett sekund osv. Eller hodet ikke var med. Det trenger ikke å bety at dere vurderes ulikt, med ulik verdi. Selvom første innskytelse ofte er å føle det slik. 

Anonymkode: c675f...d87

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men er man egentlig en bedre venn hvis man måler vennskapet etter hvordan en bursdagshilsen formuleres? 
Hvis man ikke har mer å bygge vennskapet på en en bursdagshilsen, så er vennskapet ganske dødfødt. 

Når vennen skriver en hjertelig og fin hilsen til venn nr 1, og en mer formell hilsen til venn nr 2, så er de bare ikke så nære. Det er bare et faktum. Det handler ikke om å "bygge vennskapet på en hilsen."

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om man er veldig ensom så kan man lett bli sår. Det er ikke rart om det er det som er tilfellet. Da må man prøve å bry seg mindre så det ikke blir så vondt. Det er ikke enkelt. Jeg synes det kan være veldig vanskelig. 

Anonymkode: 3da11...85e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Av akkurat den grunn, så gratulerer jeg ingen på facebook. Jeg sender private tekstmeldinger eller ringer for å gratulere mine venner og familie.

Jeg har også fjernet min egen bursdag fra facebook.

Anonymkode: 8332f...0ff

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Av akkurat den grunn, så gratulerer jeg ingen på facebook. Jeg sender private tekstmeldinger eller ringer for å gratulere mine venner og familie.

Det samme har jeg gjort. De jeg har kontakt med sender jeg gratulasjon på sms/snap eller messenger. 

Anonymkode: f4bf6...994

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Når vennen skriver en hjertelig og fin hilsen til venn nr 1, og en mer formell hilsen til venn nr 2, så er de bare ikke så nære. Det er bare et faktum. Det handler ikke om å "bygge vennskapet på en hilsen."

Eller så har man forskjellig omgangstone med forskjellige mennesker. Jeg har venner det er naturlig å skrive en mer personlig hilsen, potensielt inkludert kjælenavn, til enn andre - det handler mer om hvordan vi kommuniserer og om når vi ble kjent (hvorvidt vi ble kjent som tenåringer eller viksne har mye å si her) enn om hvor nært og dypt vennskapet er.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg og, hadde nylig stor dag, tenker de som vet det og vil gratulere meg ringer eller sender en sms. 

Ellers skriver jeg aldri på Facebook til noen som har bursdag, jeg ringer eller sender sms. 

Anonymkode: 5623f...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er klart jeg kan skrive litt ekstra til den aller nærmeste sirkelen min, enn hva jeg gjør med bekjente, kollegaer og venner jeg ikke anser som så nær. Jeg legger ikke merke til hva venner skriver til meg kontra andre. Eneste gangen jeg merker at noen skriver annerledes på min «vegg», er når min mor gratulerer broren min kontra meg. Broren min blir omtrent hyllet, mens jeg får en gratulasjon og til nøds at hun er glad i meg. 

Anonymkode: 4facb...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...