Gå til innhold

Dele i forstykke og bakstikke - men hvordan strikke videre? (med mønster)

Tonjemor74

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske fersk. Strikker en genser som startet nedenifra. Min første genser med mønster i ulike farger. Strikket rundtstrikk frem til arbeidet nå skal deles i forstykke og bakstykke.

Har delt i to og satt bakstykke på hjelpetråd og klar til å strikke forstykke. Slik jeg forstår det skal jeg nå strikke rett på rettsiden, og vrang på vrangsiden. Men, jeg strikker mønster med to masker blå og to masker hvit. Når jeg da skulle strikke første pinne vrang (tilbake), så blir det jo kjempestygt på forsiden med at trådene til den fargen jeg ikke strikker strekkes som en strek, og motsatt når jeg strikker de to maskene i andre fargen. 

Hva gjør jeg feil? For nå ser det jo ut som på vranga på forsiden med disse garnstrekene mellom hver farge bytte..

Kan noen forklare meg?

Tusen takk på forhånd!

Fortvilet nybegynner som har googlet uten  å finne løsningen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du må ha tråden mot deg når du strikker på vranga så ikke den tråden legger seg på forsiden, det er klønete med mønster på vranga, se YouTube videoer eller prøv deg litt frem

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også strikke fram og tilbake med retten mot deg hele tiden, slik det er vist i denne videoen:

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...