AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:04 #1 Del Skrevet onsdag kl 22:04 Jeg er egentlig utbrent, men har nettopp takket ja til ny jobb. Er så møkkalei arbeidslivet. Jeg elsker å jobbe, men hater å være ny. Og hater å være «annerledes» for ja, jeg er dritsliten og gått tom, så har ikke akkurat et sprudlende humør. Mer usikker og later som og stille. For det er ikke så mye igjen. Hadde vært så mye bedre om folk kunne lettere fange opp at man er sliten og heller være støttende og oppmuntrende, men føler bare folk ser på med med skråblikk som ny. JEG ORKER IKKE JEG EEEER Så LEI og jeg hater og være ny og ikke minst jeg er så sliten at søvn ikke hjelper. Så jeg lurer jo litt på hva jeg egentlig bør gjøre. Samtidig så lurer jeg på om det egentlig finnes noen arbeidsplasser som har god stemning og er snille med hverandre? Vet det høres primitivt ut kanskje, men når alt kommer til alt så er det det som hadde kanskje gitt meg energi til å ikke klappe helt sammen. Skulle ønske jeg kunne pensjonere meg i ett år pga midtlivs «krise» så kan jeg heller ta igjen det året senere hvis verdens skulle ha behov for det. For jeg er jo ikke syk, bare sliten. hjertesukk fra meg Anonymkode: d74f7...a9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:09 #2 Del Skrevet onsdag kl 22:09 Nei. Les deg opp på gruppedynamikk. Anonymkode: 2fdf1...b91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:14 #3 Del Skrevet onsdag kl 22:14 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei. Les deg opp på gruppedynamikk. Anonymkode: 2fdf1...b91 Hvorfor skal jeg det? Anonymkode: d74f7...a9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:14 #4 Del Skrevet onsdag kl 22:14 Jeg føler så 100% det samme som kvinne på 38 år som så veldig gjerne skulle hatt barn og med det et par permisjoner avbrekk fra det hele. Dessverre har det ikke gått slik, og jeg kjenner at det å jobbe i ett siden studiene har tømt meg totalt. Vurderer å ta et «sabbatår»/friår, for å rett og slett få gjort NOE annet et år, i mangel på barn. Er så misunnelig på kollegene mine som har hatt disse avbrekkene/tid med noe helt annet og det å få et annet fokus. Anonymkode: 4c975...1b4 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:15 #5 Del Skrevet onsdag kl 22:15 Og det finnes helt sikkert mange arbeidsplasser med god stemning, men jeg tror det du (og jeg) har høres mer ut som utbrenthet og midtlivskrise. Anonymkode: 4c975...1b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:29 #6 Del Skrevet onsdag kl 22:29 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg føler så 100% det samme som kvinne på 38 år som så veldig gjerne skulle hatt barn og med det et par permisjoner avbrekk fra det hele. Dessverre har det ikke gått slik, og jeg kjenner at det å jobbe i ett siden studiene har tømt meg totalt. Vurderer å ta et «sabbatår»/friår, for å rett og slett få gjort NOE annet et år, i mangel på barn. Er så misunnelig på kollegene mine som har hatt disse avbrekkene/tid med noe helt annet og det å få et annet fokus. Anonymkode: 4c975...1b4 Stor klem til deg ❤️ Høres ut som en god idé, håper du får det til, kan ikke være slik at livet skal handle om jobb og bare det, men er jo nesten slik det har blitt. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Og det finnes helt sikkert mange arbeidsplasser med god stemning, men jeg tror det du (og jeg) har høres mer ut som utbrenthet og midtlivskrise. Anonymkode: 4c975...1b4 Ja, du har nok sikkert rett i det, men jeg føler at det har blitt en kultur hvor alt er så fasade og alle er verdensmestere. Skulle ønske man kunne være litt mer åpen og ærlig i hverdagen med hverandre spesielt i arbeidslivet hvor man tilbringer såpass mye tid. Det er sikkert slik flere steder hvor folk har jobbet lenge sammen, er nok sikkert noe jeg føler ekstra på siden jeg som oftest er den «nye» pga midlertidige stillinger o.l og mye skifting av jobber pga det bl.a Anonymkode: d74f7...a9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:25 #7 Del Skrevet torsdag kl 05:25 Jaa, klart det finnes. Jeg jobber på en veldig fin plass der vi tar vare på hverandre 😊 Anonymkode: 0505d...363 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portia Catonis Skrevet torsdag kl 06:22 #8 Del Skrevet torsdag kl 06:22 Hvilken bransje jobber du i? Noen bransjer er kjente for dårlig arbeidsmiljø, jobber du i en av dem er oddsene mot deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:30 #9 Del Skrevet torsdag kl 06:30 Portia Catonis skrev (2 minutter siden): Hvilken bransje jobber du i? Noen bransjer er kjente for dårlig arbeidsmiljø, jobber du i en av dem er oddsene mot deg. Jeg er ikke TS, men er ganske sikker at i min bransje er dette spesielt et problem, fordi jeg har hatt flere arbeidsgivere i bransjen de har alle i denne industri bransjen hatt store arbeidsmiljø- problemer. Anonymkode: fc0ea...6ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:31 #10 Del Skrevet torsdag kl 06:31 Virker som at du overtenker og overtolker veldig. Da er det selvfølgelig slitsomt for deg overalt. Jeg har vært 20 år i arbeidslivet, og aldri opplevd annet en gode, trygge, hyggelige, inkluderende, arbeidsmiljø. Men koster meg ikke så mye å bidra med et smil, og noen spørsmål som viser interesse og omsorg for andre. Og derfra går jo dette andre litt av seg selv. Men møter man opp og er stille og sur, så blir det også selvforsterkende. Anonymkode: 8254f...1aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:48 #11 Del Skrevet torsdag kl 06:48 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Virker som at du overtenker og overtolker veldig. Da er det selvfølgelig slitsomt for deg overalt. Jeg har vært 20 år i arbeidslivet, og aldri opplevd annet en gode, trygge, hyggelige, inkluderende, arbeidsmiljø. Men koster meg ikke så mye å bidra med et smil, og noen spørsmål som viser interesse og omsorg for andre. Og derfra går jo dette andre litt av seg selv. Men møter man opp og er stille og sur, så blir det også selvforsterkende. Anonymkode: 8254f...1aa Ja det er kanskje en grunn til det da skjønner du 😊 Tror du jeg møter opp sur og forventer at folk skulle være blide og greie mot meg? Du virker dømmende så tror ikke helt på deg Anonymkode: d74f7...a9d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:40 #12 Del Skrevet torsdag kl 07:40 Jeg har hatt mange jobber og har bare vært på arbeidsplasser med generelt god stemming. Noen steder passer man bedre enn andre. Det er litt hva du gjør det til selv. På min nåværende arbeidsplass er det et kjempegodt arbeidsmiljø. Så godt at 90% kommer på kontoret selv om vi står fritt til å jobbe hjemmefra. Fikk trives med hverandre og trives på jobb. Anonymkode: fff81...fa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:18 #13 Del Skrevet torsdag kl 09:18 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har hatt mange jobber og har bare vært på arbeidsplasser med generelt god stemming. Noen steder passer man bedre enn andre. Det er litt hva du gjør det til selv. På min nåværende arbeidsplass er det et kjempegodt arbeidsmiljø. Så godt at 90% kommer på kontoret selv om vi står fritt til å jobbe hjemmefra. Fikk trives med hverandre og trives på jobb. Anonymkode: fff81...fa2 Høres ut som en drømmeplass! 🥰 Et slikt sted jeg håper å ende opp tilslutt om ikke arbeidslivet knekker meg helt før dét Anonymkode: d74f7...a9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:31 #14 Del Skrevet torsdag kl 09:31 oppdatering: Denne jobben jeg er i nå, visste jeg fra begynnelsen muligens ikke ville være noe for meg, men pga enkelte kriterier så ville jeg gi det ett forsøk. Nå har jeg derimot gravd min egen grav. Ble overivrig og uten å puste med magen først og sjekke alle fakta, så klarte jeg å publisere noe i våre so-me kanaler som ikke stemmer og som i tillegg var om en av mine ansatte. Jeg klarerte med h*n først, så man kunne jo ha tenkt at h*n var «medskyldig» i det, men jeg føler jeg ble for ivrig og at det ligger på meg. I denne bransjen går slike ting som ild i tørt gress, så nå har jeg virkelig lagt egget. Det som ble påstått i innlegget var at «h*n er den eneste som», mens h*n da tydeligvis ikke var det likevel, da det ble kommentert i kommentarfeltet. Jeg er så lei meg på min ansatt sine vegne og føler meg helt idiot og tenker at jeg helst bør be arbeidsgiver å finne en annen. Jeg er ferdig. Anonymkode: d74f7...a9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå