Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er egentlig utbrent, men har nettopp takket ja til ny jobb. Er så møkkalei arbeidslivet. Jeg elsker å jobbe, men hater å være ny. Og hater å være «annerledes» for ja, jeg er dritsliten og gått tom, så har ikke akkurat et sprudlende humør. Mer usikker og later som og stille. For det er ikke så mye igjen. Hadde vært så mye bedre om folk kunne lettere fange opp at man er sliten og heller være støttende og oppmuntrende, men føler bare folk ser på med med skråblikk som ny. JEG ORKER IKKE JEG EEEER Så LEI og jeg hater og være ny og ikke minst jeg er så sliten at søvn ikke hjelper.

Så jeg lurer jo litt på hva jeg egentlig bør gjøre. Samtidig så lurer jeg på om det egentlig finnes noen arbeidsplasser som har god stemning og er snille med hverandre? Vet det høres primitivt ut kanskje, men når alt kommer til alt så er det det som hadde kanskje gitt meg energi til å ikke klappe helt sammen. Skulle ønske jeg kunne pensjonere meg i ett år pga midtlivs «krise» så kan jeg heller ta igjen det året senere hvis verdens skulle ha behov for det. For jeg er jo ikke syk, bare sliten.

hjertesukk fra meg 

Anonymkode: d74f7...a9d

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Les deg opp på gruppedynamikk. 

Anonymkode: 2fdf1...b91

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei.

Les deg opp på gruppedynamikk. 

Anonymkode: 2fdf1...b91

Hvorfor skal jeg det? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler så 100% det samme som kvinne på 38 år som så veldig gjerne skulle hatt barn og med det et par permisjoner avbrekk fra det hele. Dessverre har det ikke gått slik, og jeg kjenner at det å jobbe i ett siden studiene har tømt meg totalt. 

Vurderer å ta et «sabbatår»/friår, for å rett og slett få gjort NOE annet et år, i mangel på barn. Er så misunnelig på kollegene mine som har hatt disse avbrekkene/tid med noe helt annet og det å få et annet fokus.

Anonymkode: 4c975...1b4

• Hjerte 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Og det finnes helt sikkert mange arbeidsplasser med god stemning, men jeg tror det du (og jeg) har høres mer ut som utbrenthet og midtlivskrise.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg føler så 100% det samme som kvinne på 38 år som så veldig gjerne skulle hatt barn og med det et par permisjoner avbrekk fra det hele. Dessverre har det ikke gått slik, og jeg kjenner at det å jobbe i ett siden studiene har tømt meg totalt. 

Vurderer å ta et «sabbatår»/friår, for å rett og slett få gjort NOE annet et år, i mangel på barn. Er så misunnelig på kollegene mine som har hatt disse avbrekkene/tid med noe helt annet og det å få et annet fokus.

Stor klem til deg ❤️ Høres ut som en god idé, håper du får det til, kan ikke være slik at livet skal handle om jobb og bare det, men er jo nesten slik det har blitt. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og det finnes helt sikkert mange arbeidsplasser med god stemning, men jeg tror det du (og jeg) har høres mer ut som utbrenthet og midtlivskrise.

Ja, du har nok sikkert rett i det, men jeg føler at det har blitt en kultur hvor alt er så fasade og alle er verdensmestere. Skulle ønske man kunne være litt mer åpen og ærlig i hverdagen med hverandre spesielt i arbeidslivet hvor man tilbringer såpass mye tid. Det er sikkert slik flere steder hvor folk har jobbet lenge sammen, er nok sikkert noe jeg føler ekstra på siden jeg som oftest er den «nye» pga midlertidige stillinger o.l og mye skifting av jobber pga det bl.a 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jaa, klart det finnes. Jeg jobber på en veldig fin plass der vi tar vare på hverandre 😊 

Anonymkode: 0505d...363

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvilken bransje jobber du i? Noen bransjer er kjente for dårlig arbeidsmiljø, jobber du i en av dem er oddsene mot deg. 

AnonymBruker
Skrevet
Portia Catonis skrev (2 minutter siden):

Hvilken bransje jobber du i? Noen bransjer er kjente for dårlig arbeidsmiljø, jobber du i en av dem er oddsene mot deg. 

Jeg er ikke TS, men er ganske sikker at i min bransje er dette spesielt et problem, fordi jeg har hatt flere arbeidsgivere i bransjen de har alle i denne industri bransjen hatt store arbeidsmiljø- problemer. 

Anonymkode: fc0ea...6ab

AnonymBruker
Skrevet

Virker som at du overtenker og overtolker veldig. Da er det selvfølgelig slitsomt for deg overalt.

Jeg har vært 20 år i arbeidslivet, og aldri opplevd annet en gode, trygge, hyggelige, inkluderende, arbeidsmiljø. Men koster meg ikke så mye å bidra med et smil, og noen spørsmål som viser interesse og omsorg for andre. Og derfra går jo dette andre litt av seg selv. Men møter man opp og er stille og sur, så blir det også selvforsterkende. 

Anonymkode: 8254f...1aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Virker som at du overtenker og overtolker veldig. Da er det selvfølgelig slitsomt for deg overalt.

Jeg har vært 20 år i arbeidslivet, og aldri opplevd annet en gode, trygge, hyggelige, inkluderende, arbeidsmiljø. Men koster meg ikke så mye å bidra med et smil, og noen spørsmål som viser interesse og omsorg for andre. Og derfra går jo dette andre litt av seg selv. Men møter man opp og er stille og sur, så blir det også selvforsterkende. 

Ja det er kanskje en grunn til det da skjønner du  😊 Tror du jeg møter opp sur og forventer at folk skulle være blide og greie mot meg? Du virker dømmende så tror ikke helt på deg

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt mange jobber og har bare vært på arbeidsplasser med generelt god stemming. Noen steder passer man bedre enn andre. Det er litt hva du gjør det til selv. På min nåværende arbeidsplass er det et kjempegodt arbeidsmiljø. Så godt at 90% kommer på kontoret selv om vi står fritt til å jobbe hjemmefra. Fikk trives med hverandre og trives på jobb. 

Anonymkode: fff81...fa2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har hatt mange jobber og har bare vært på arbeidsplasser med generelt god stemming. Noen steder passer man bedre enn andre. Det er litt hva du gjør det til selv. På min nåværende arbeidsplass er det et kjempegodt arbeidsmiljø. Så godt at 90% kommer på kontoret selv om vi står fritt til å jobbe hjemmefra. Fikk trives med hverandre og trives på jobb. 

Anonymkode: fff81...fa2

Høres ut som en drømmeplass! 🥰 Et slikt sted jeg håper å ende opp tilslutt om ikke arbeidslivet knekker meg helt før dét

AnonymBruker
Skrevet

oppdatering:

Denne jobben jeg er i nå, visste jeg fra begynnelsen muligens ikke ville være noe for meg, men pga enkelte kriterier så ville jeg gi det ett forsøk.

Nå har jeg derimot gravd min egen grav. Ble overivrig og uten å puste med magen først og sjekke alle fakta, så klarte jeg å publisere noe i våre so-me kanaler som ikke stemmer og som i tillegg var om en av mine ansatte. Jeg klarerte med h*n først, så man kunne jo ha tenkt at h*n var «medskyldig» i det, men jeg føler jeg ble for ivrig og at det ligger på meg. I denne bransjen går slike ting som ild i tørt gress, så nå har jeg virkelig lagt egget. Det som ble påstått i innlegget var at «h*n er den eneste som», mens h*n da tydeligvis ikke var det likevel, da det ble kommentert i kommentarfeltet. 

Jeg er så lei meg på min ansatt sine vegne og føler meg helt idiot og tenker at jeg helst bør be arbeidsgiver å finne en annen. Jeg er ferdig. 

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er det god stemning, men det kan faktisk bikke over noen ganger da det hele tiden skal være jovvialt og gøy og få hverandre til å le HELE tiden. Lusnsjpausene består i at folk "kødder" med hverandre, drar frem historier og sitter å ler hele tiden. Føler meg teit hvis jeg begynner å snakke om noe seriøst.. jeg sliter med denne konstante ironien og synes det er slitsomt. ville heller hatt noen kollegaer som var litt stille og mutte isteden om jeg kunne valgt.. 

Anonymkode: e8f32...d1d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 8.31):

Enig. Jeg har aldri oppplevd noen dårlig steming på noen av mine mange arbeidsplasser i mine 20 år i arbeidslivet.

Anonymkode: dae47...00d

AnonymBruker
Skrevet

Vi har god stemning på vår arbeidsplass, høyt tempo og mange folk.Men folk trives på plassen og med hverandre. Flere er gode venner privat også.

Men arbeidsgiver bruker en del del penger gjennom året for  bevare og styrke miljøet. Både i form av sommerlunsjer, påskelunsj, jule lunsjer, det er båttur på sommeren med god mat og drikke. det er personal turer i både inn og utland for de som ønsker å delta. Folk blir verdsatt og vi har gode sjefer i firma med veldig bra økonomi. Og en fin blanding av menn og kvinner. Vi scorer alltid bra på medarbeider undersøkelsene, har gode velferdsordninger og er en fleksibel arbeidsplass.

Vi er et globalt selskap, og vi i Norge har best resultater som måles på flere måter 

Anonymkode: 6c750...d2f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd begge deler. Akkurat nå er jeg i et stresset og presset arbeidsmiljø hvor mange er i dårlig humør og mange er syke. Da sitter jeg heller litt mer for meg selv eller på hjemmekontor (melder meg litt ut). Det er heldigvis enkeltindivider som det går an å prate med innimellom. Slik blir det når jeg verken vil klage, baksnakke, eller er den beste på det sosiale spillet. Jeg vil heller ha folk å skravle med og å le sammen med! Finner jeg ikke det, så lager jeg meg min egen boble og lever i den. Men er hyggelig mot alle som tar kontakt! 

Anonymkode: 2ec7a...4fc

• Liker 1
Skrevet

Vi har veldig god stemning på arbeidsplassen. Jeg er selv ganske ny og ble tatt utrolig godt imot, nå 6 mnd senere føles det ut som jeg har "vært der for alltid". 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i helse, og har jobbet mange forskjellige steder, og ha tenkt som deg, at jeg er drittlei arbeidslivet. De fleste har vært dårlige arbeidsplasser er min erfaring, og det er særlig et ledelsesproblem. Jeg byttet nylig jobb, og det er utrolig godt sted å jobbe, kollegialt, en fantastisk leder og faglig. Poenget mitt er, gode arbeidsplasser finnes, men det kan hende du må lete litt.  

Anonymkode: 4799d...c14

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...