Gå til innhold

Når skal teori inn i oppgaven før drøfting eller i drøfting?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tidligere har jeg alltid fått beskjed om at teori og forskning skal komme før drøfting, fordi man skal aldri "introdusere noe nytt i drøftingskapittelet". Altså at man skal skrive egne kapitler på forhånd med teori og forskningen også bruke dette senere i drøftingen . Men sist jeg ba om begrunnelse på en eksamen fikk jeg kommentar på at det hadde styrket besvarelsen min mye om forskningen og teorien hadde bare kommet løpende gjennom drøftingen istedenfor fordi det hadde vært en mer logisk struktur. Jeg er jo enig i det, men jeg hadde jo alltid fått det "banket inn" at man ikke skulle det. Hva er riktig? :forvirra:

Anonymkode: 6274f...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Tidligere har jeg alltid fått beskjed om at teori og forskning skal komme før drøfting, fordi man skal aldri "introdusere noe nytt i drøftingskapittelet". Altså at man skal skrive egne kapitler på forhånd med teori og forskningen også bruke dette senere i drøftingen . Men sist jeg ba om begrunnelse på en eksamen fikk jeg kommentar på at det hadde styrket besvarelsen min mye om forskningen og teorien hadde bare kommet løpende gjennom drøftingen istedenfor fordi det hadde vært en mer logisk struktur. Jeg er jo enig i det, men jeg hadde jo alltid fått det "banket inn" at man ikke skulle det. Hva er riktig? :forvirra:

Jeg har teori som egen del først og så fletter jeg teorien inn når jeg begrunner drøftingen min. Kan du spørre om å lese eksempler på gode oppgaver for å lære?

Anonymkode: 3377d...6b1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg har teori som egen del først og så fletter jeg teorien inn når jeg begrunner drøftingen min. Kan du spørre om å lese eksempler på gode oppgaver for å lære?

Anonymkode: 3377d...6b1

Det er det jeg har brukt å gjøre også, men de mente det ikke var en logisk struktur å gjøre det sånn. "Det hadde vært bedre om kandidaten hadde presentert teori løpende i drøftingskapittelet fremfor å ha en egen del til det".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...