AnonymBruker Skrevet 2. april #1 Del Skrevet 2. april Mannen min og jeg skal til Milano i påsken, noen som har tips til hva som er fint å få med seg? Anonymkode: 121cf...a61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:06 #2 Del Skrevet onsdag kl 06:06 https://no.tripadvisor.com/Attractions-g187849-Activities-Milan_Lombardy.html Anonymkode: 55f02...7e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:37 #3 Del Skrevet onsdag kl 06:37 AnonymBruker skrev (På 2.4.2025 den 22.25): Mannen min og jeg skal til Milano i påsken, noen som har tips til hva som er fint å få med seg? Anonymkode: 121cf...a61 Når i påsken? Fordi det kommer litt an på om dere er der i den "norske" påsken (som er har mange flere helligdager enn den italienske) eller om dere er der i selve påskehelgen. Jeg ville for eksempel styrt unna alle religiøse severdigheter både 1. og 2. påskedag. Og så kommer det vel litt an på hva dere er interessert i? Milano er et shoppingparadis av dimensjoner, med ekstremt stort utvalg i nærmest alle prisklasser. For fotballinteresserte er San Siro stadion et must. Smågatene i Brera er hyggelige, med flere spisesteder. Også langs kanalen i Navagli-området er det mange koselige steder. Anbefaler å holde dere unna området rundt hovedjernbanestasjonen. Spesielt på kveldstid, men vær også forsiktig på dagtid. Jeg er godt kjent i Milano. Jeg har vært der flere tiltalls ganger. Anonymkode: 4b904...0fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:49 #4 Del Skrevet onsdag kl 06:49 Å se den siste nattverden er et must i Milano, men må bestilles i god tid. Og fra riktig sted, husker det var noen med falske billetter som hadde reist langt og nesten gråt. Gå på taket av katedralen bør man også få med seg. Guidet tur i La scala anbefales også. Og besøke Vittorio Emmanuele. Anonymkode: 90ee5...428 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:04 #5 Del Skrevet onsdag kl 16:04 Duomo! Og en restaurant som heter tram tram (ikke så langt fra Milano centrale). Ellers ville jeg vel valgt en annen italiensk by (feks Firenze), men det er jo meg. God tur😊 Anonymkode: c8f08...a59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gard Skrevet fredag kl 10:31 #6 Del Skrevet fredag kl 10:31 Hei, Jeg vil også anbefale å se "The last supper" eller "L’Ultima Cena" som det heter på italiensk av Leonard da Vinci. Det er veldig populært så du må kjøpe billetter på forhånd. Ellers er det mye god mat som du kan spise i byen - en bør selvfølgelig prøve ossobuco med risotto Milanese. Duomo di Milano er imponerende og her kan du både ta en tur inn i katedralen og du kan betale for å komme opp på taket for å få utsikt. La Scala er et flott operahus og en kan få omvisning der. Dere kan også besøke museer for å lære mer om historien til Milano og Lombardia. God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:16 #7 Del Skrevet fredag kl 17:16 gard skrev (6 timer siden): Hei, Jeg vil også anbefale å se "The last supper" eller "L’Ultima Cena" som det heter på italiensk av Leonard da Vinci. Det er veldig populært så du må kjøpe billetter på forhånd. Ellers er det mye god mat som du kan spise i byen - en bør selvfølgelig prøve ossobuco med risotto Milanese. Duomo di Milano er imponerende og her kan du både ta en tur inn i katedralen og du kan betale for å komme opp på taket for å få utsikt. La Scala er et flott operahus og en kan få omvisning der. Dere kan også besøke museer for å lære mer om historien til Milano og Lombardia. God tur! Takk for nyttig informasjon:) Kan du anbefale en restaurant hvor man kan spise matretten du nevner? Anonymkode: 121cf...a61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:20 #8 Del Skrevet fredag kl 17:20 AnonymBruker skrev (På 9.4.2025 den 8.37): Når i påsken? Fordi det kommer litt an på om dere er der i den "norske" påsken (som er har mange flere helligdager enn den italienske) eller om dere er der i selve påskehelgen. Jeg ville for eksempel styrt unna alle religiøse severdigheter både 1. og 2. påskedag. Og så kommer det vel litt an på hva dere er interessert i? Milano er et shoppingparadis av dimensjoner, med ekstremt stort utvalg i nærmest alle prisklasser. For fotballinteresserte er San Siro stadion et must. Smågatene i Brera er hyggelige, med flere spisesteder. Også langs kanalen i Navagli-området er det mange koselige steder. Anbefaler å holde dere unna området rundt hovedjernbanestasjonen. Spesielt på kveldstid, men vær også forsiktig på dagtid. Jeg er godt kjent i Milano. Jeg har vært der flere tiltalls ganger. Anonymkode: 4b904...0fb Takk for tips:) Noen spesielle spisesteder du kan anbefale? Lurer også på om det er fint å sykle rundt i byen? Anonymkode: 121cf...a61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:47 #9 Del Skrevet fredag kl 17:47 Fant også mange bra spisesteder i bykjernen, men husker ikke navn. Og så ville jeg spist en is eller to på Venchi og kjøpt med meg sjokolade derfra hjem som souvenir. De har en hvit sjokolade med hele pistasjenøtter og hasselnøtter som er veeeeldig god😊En tur til toppen av katedralen er også absolutt å anbefale😊 Anonymkode: c8f08...a59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:55 #10 Del Skrevet fredag kl 17:55 Hvorfor i all verden tar dere turen til Milano? Foruten Duomo og skala så er det en dørgende kjedelig by. Var forresten i den byen det gikk opp for meg at jeg ville ut av ekteskapet så noe godt kom det ut av å dra med kona på en jobbreise i sin tid. Anonymkode: 0d54d...018 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gard Skrevet i går, 06:40 #11 Del Skrevet i går, 06:40 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Takk for nyttig informasjon:) Kan du anbefale en restaurant hvor man kan spise matretten du nevner? Anonymkode: 121cf...a61 Det er mange steder å velge fra. Vi hadde ossobuco på Osteria del Treno! Hvis dere liker kjøtt, stikk innom Osteria Bis Bistecca. En bistecca er en stor t-bone steak på en måte og blir vanligvis tilberedt medium-rare (med fokus på rare). Neste gang jeg skal til Milano så tenkte jeg å stikke til Trattoria Trippa - bildene av smørpasta og vitello tonnato der ser nydelige ut! Du kan også få mange tradisjonelle retter på Antica Trattoria della Pesa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå