AnonymBruker Skrevet 2. april #1 Del Skrevet 2. april Jeg drømmer om å starte min egen bedrift og selge snacks og produkter fra Balkan, inspirert av barndommen min. Jeg har ideen som er klar, men er litt usikker på hvordan jeg skal komme i gang. Er det noen som har erfaring med å starte egen bedrift, spesielt innen mat eller relaterte produkter? Alle råd og tips tas imot med stor takk! Anonymkode: 47c97...541 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #2 Del Skrevet 2. april Har du forsøkt å google? All info du trenger finner du selv… Er det det praktiske du trenger hjelp med? Eller mener du at du vil høre om andres erfaring innen din bransje? Anonymkode: 14391...69b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #3 Del Skrevet 2. april Det letteste er nettbutikk. Markedsføring via sosiale medier som Snapchat, Instagram og TikTok. Sosiale plattformer er veldig viktig for å kunne nå ut til så mange som mulig. En bedrift som kaller seg for Boblehuset gjør det via snap. De lar deg også bli kjent med menneskene, og man får innblikk i produksjonen. Om du kan klare at kundene får en litt personlig relasjon til deg via medier, og like deg som person så er sjansen større for at du selger mer av produktetene. Regnskap er veldig viktig. Har man ikke kontroll på skatt, utgifter og lignende så kan man ryke på en kraftig smell. Det må man ha stålkontroll på. Opplever man vekst i bedrift så er det viktig å bruke regnskapsførere som vet hva de driver med. Vet om noen små private bedrifter som har oppdaget regnskapsfusk med regnskap der de hadde regnskapsfører. Resultatet var en uheldig personlig gjeld på 500 000 kr fordi regnskapsføreren ikke hadde kontroll på alle bilagene, og førte det på privatpersonen istedenfor bedriften. Det var bare flaks at dette ble oppdaget så vær skeptisk, nøye og oppmerksom. Vet ikke om dette er relevant, men velger å dele det likevel. Anonymkode: 5c9ce...c2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #4 Del Skrevet 2. april Om du er seriøs, bør du skaffe deg en autorisert regnskapsfører i et regnskapsfirma som kan hjelpe deg. Vedkommende kan bistå i etablering av firma, gi økonomisk rådgivning og passe på at alt av økonomi blir gjort riktig i hht lovverket. Det er ikke enkelt å få til alene. Så bør du lage en solid forretningsplan. Les deg opp på hvordan. Dette er nyttig for å se om prosjektet i det hele tatt er "liv laga", og det er også nødvendig om du vil søke lån eller støtte til oppstart og investeringer. Velg riktig organisasjonsform. Les deg opp på forskjellene mellom enkeltpersonforetak og aksjeselskap. Kort sagt, enkeltpersonforetak medfører høyere økonomisk risiko for deg enn et AS, dersom firmaet går konkurs. Anonymkode: 01f12...29d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #5 Del Skrevet 2. april Penger! Du må ha minst 30000 i egenkapital ved oppstart av AS hvis du skal ha dét. Så kommer etableringsgebyr osv. Må ha penger til å investere og nok kapital til å kunne få finansiering. Så må du ta kontakt med Mattilsynet siden du skal selge spiselige varer, de kan sikkert svare på en del også for krav om oppbevaring etc. Anonymkode: ac5cf...6c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå