Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg lurer på om det er noen som har erfaring med å bli gravid like etter å ha fått finansieringsbevis? Hvordan stiller banken seg til dette? Leiligheten vil ikke være ferdig før etter at barnet evt er født.

Anonymkode: 9e26f...afc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fikk finansieringsbevis mens jeg var gravid. Vi sa ingenting om det! Fant ingen bolig vi ønsket å by på så beviset gikk ut. Rett etter at barnet var født måtte vi fornye, fikk samme sum selv om vi hadde fått barn.

Anonymkode: de9a3...2d8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det går nok greit - så lenge dere får kjøpt innen beviset går ut.  Vi var også barnløse da vi kjøpte, men tipper rådgiveren vår skjønte hva vi hadde planer om da vi kjøpte bolig med tre ekstra soverom rett ved skole og barnehage i et nabolag der det nesten utelukkende bor barnefamilier. 

Anonymkode: e6384...efb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Banken spør bare om antall barn, ikke om man er gravid.

Jeg tenker kjør på så lenge dere føler dere trygge på at økonomien deres tåler både boligkjøp og barn. Virker som dere ser på nybygg siden du skriver at leiligheten ikke vil bli ferdig innen barnet er født, så da får dere nok brukt finansieringsbeviset før det utløper.

Anonymkode: 45b7b...a11

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid rett før finansieringsbevis. Har ikke sagt det til de. Det har de i utgangspunktet ikke noe med før jeg faktisk må si det

Anonymkode: 583a3...d5b

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noe å si, de bryr seg kun om antall barn utenfor magen.

Anonymkode: 77a3c...a5a

AnonymBruker
Skrevet

I såfall er det jo dere det vil gå utover om deter ikke har råd til det dere kjøper:)

Anonymkode: 1fbb4...e04

AnonymBruker
Skrevet

Det spiller ingen rolle om du er gravid eller ikke, banken forholder seg bare til barn som er født. Du kan få finansieringsbevis høygravid og føde to dager etterpå om du vil. 

Anonymkode: c0d18...f66

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hei, jeg lurer på om det er noen som har erfaring med å bli gravid like etter å ha fått finansieringsbevis? Hvordan stiller banken seg til dette? Leiligheten vil ikke være ferdig før etter at barnet evt er født.

Spiller vel ingen rolle, du skal jo bare ut i permisjon når barnet er født, inntekten du har fått lån på har du da.

Anonymkode: 1befd...955

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var høygravid i møte med banken, og det var aldri et tema. 

Anonymkode: 66196...2e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.4.2025 den 21.28):

Jeg var gravid mens vi letet etter bolig. Var rundt 5 mnd. gravid på møtet i banken uten at jeg nevnte eller de merket noe. Under kontraktsignering og oppgjør var barnet 3 uker gammel. Barnets onkel gikk en tur med vogna i nabolaget mens vi hadde møter med selgere og megleren.

Ikke noe problem.

Anonymkode: 26f5e...51b

AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet i bank i mange år, og banken regner (som regel) ikke med baby i magen uansett om man er 5 eller 40 uker på vei. 

Kan være noen møter en saksbehandler som vil tenke langsiktig og legge inn en liten buffer for det fremtidige barnet, men de kan ikke kreve det. 

Har dere fått finansiering på bakgrunn av 0 barn kan de ikke trekke det tilbake nå når du fant ut at du er gravid. 

Anonymkode: 0b2dd...d48

AnonymBruker
Skrevet

De kan ikke trekke det, men dere bør nok vurdere en ekstra gang om dere har råd til å betjene lånet om dere har lånt opp mot smertegrensa. Små barn er ikke så dyre, men det øker fort når de blir større.

Har dere råd til flere tusen i ekstra utgifter hver eneste måned. Barnehage, klær, sko, yttertøy, skøyter, ski, sykler, dyrere ferier, og kanskje flere barn etterhvert? Dere «lurer» bare dere selv om dere kjøper for dyrt.

Anonymkode: d07aa...f5f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.4.2025 den 21.28):

Siden dere har kjøpt det jeg antar er nybygg frem i tid, vil det uansett gjøres en ny vurdering av finansiering når boligen står klar. Er barnet da født så vil det medregnes, på samme måte som om dere har tatt opp ny gjeld siden sist, kjøpt bil osv. Så ja, kan påvirke, men går nok sikkert fint.

Anonymkode: 348dc...6b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...