Gå til innhold

Hvor mange hk?

aggiesass

Anbefalte innlegg

Hei! Vurderer å kjøpe meg bil. Fant en fin golf, 2007 modell med 80hk. Er det nok, eller blir det lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skal du formdet meste kjøre bare deg og matpakka holder det greit, om du har bilen full av folk og bagasje det meste av tiden vil det fort føles litt snaut.

Anonymkode: 9c011...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer jo helt an på. Er du en bestemor som skal lufte bilen på butikken i ny og ne?

Anonymkode: b6b55...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja det duger. Må ikke ha motor som drar kjerra fra 0–100 på mindre enn 7sek.

Anonymkode: 05644...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aggiesass skrev (20 minutter siden):

Hei! Vurderer å kjøpe meg bil. Fant en fin golf, 2007 modell med 80hk. Er det nok, eller blir det lite?

Om du må spørre om det er nok er det nok. Du kan selvfølgelig ikke kjøre forbi folk like fort eller dra en campingvogn på 9000 tonn, men jeg syns det er like greit å kjøre en bil med 60 hk som en med 300+

De som er bilentusiaster er selvfølgelig grovt uenig i dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det høres lite ut. Hadde en Laguna med 90 hk. Måtte ha lavt gir og nesten full gass bare for å holde 80 i lange oppoverbakker.

Den var litt tyngre enn Golf. Jeg ville sett på 80hk som en minus. Men bevares, du kommer deg rundt. 

Anonymkode: a52ce...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Romkom skrev (1 time siden):

Om du må spørre om det er nok er det nok. Du kan selvfølgelig ikke kjøre forbi folk like fort eller dra en campingvogn på 9000 tonn, men jeg syns det er like greit å kjøre en bil med 60 hk som en med 300+

De som er bilentusiaster er selvfølgelig grovt uenig i dette

Jeg er bilentusiast, og jeg mener det er nok.... Men man må gire ned noe i lange bakker og forbikjøring tar tid, særlig om man er flere i bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aggiesass skrev (5 timer siden):

Det er greit nok. Jeg hadde nok synes det var litt snaut 😊 Men det er jo ikke jeg som skal kjøpe bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
aggiesass skrev (5 timer siden):

Det er altfor lite. 

Anonymkode: cd3c4...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tiuren skrev (3 timer siden):

Jeg er bilentusiast, og jeg mener det er nok.... Men man må gire ned noe i lange bakker og forbikjøring tar tid, særlig om man er flere i bilen. 

Nei, du er ingen bilentusiast. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer helt an på hvor fort opp i fart du vil 😂

Fra spøk til alvor, jeg tror ikke antall HK er det som bør avgjøre et bilkjøp. På ingen måte. VW har aldri laget biler det ikke går an å kjøre, tatt HK i betraktning. 

Førstegangs bilkjøper? 

Hvis du kjenner en mekaniker eller noen som har litt peiling, ta med deg vedkommende når du skal se på bilen. 

NAF har en grei sjekkliste:

https://www.naf.no/kjop-og-salg/kjop/sjekkliste-ved-provekjoring

Lykke til! 😊🥰

Anonymkode: 226fb...419

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er helt fint, det er jo en liten bil, og blir rimelig i drift, men hvis du kjører mye på motorvei blir det kanskje litt lite. 

Anonymkode: a00af...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

For meg hadde det vært altfor lite…

Aldri hatt bil med mindre enn 240 HK, nå har jeg nærmere 500 på min, men det er elbil og jeg kjører mye med fullastet bil på både motorvei , fjell og småveier🙂

Skal du kjøre i byen så er det sikkert nok. Ser for meg at forbikjøringer blir vanskeligere, og du må beregne lengre avstand / tid når du f.eks kjører ut fra et kryss / avkjørsel ift at du må ha tid til å legge deg ut og komme opp i fart så du ikke får en trailer i baken hvis du kjører på veier hvor det er 80 sone 😅

Anonymkode: c093b...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei, du er ingen bilentusiast. 

Oisan, der tok jeg vist feil.... Lurer på hvorfor jeg har flere tyske premium og sportsbiler i garasjen da, og bruker mesteparten av fritiden min på enten dem eller motorsyklene 😆😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Mitsubishi L200 2000 modell hadde 99 gamp holdt det ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...