AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:55 #1 Del Skrevet onsdag kl 18:55 Jeg er en kvinne på 40 år som fram til desember bare gikk tur og var ganske aktiv i hverdagen (rundt 10.000 skritt om dagen). Vekta har vært stabil på 73 kg de siste årene, og jeg er 170 høy. I desember startet jeg på crossfit, og har trent 2 ganger i uka i 4 mnd nå. Har ikke endret vekt, men ser at noen klesplagg har blitt litt slakkere enn før, så jeg må jo ha gått ned i fettprosent. Finnes det noe estimat på hvor mye muskler jeg kan ha bygget på 4 mnd? Jeg har økt opp til 30 kg i noen av øvelsene, og merker god fremgang. 😊 Skjønner at det ikke er noen fasit, men kanskje noen vet om en tabell med noen ca-tall for utrente kvinner på min alder? 😅 Anonymkode: 13995...2b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:02 #2 Del Skrevet onsdag kl 19:02 Det tar årevis å bygge muskler. Du har antageligvis blitt sterkere og strammere, men større er heller tvilsomt. Anonymkode: 52efb...abf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:55 #3 Del Skrevet torsdag kl 18:55 Har ikke blitt større, sier jo at klærne sitter løsere? Men fett tar mer plass enn muskler, så når jeg har samme vekt men har blitt smalere, så må jeg vel ha bygget muskelmasse og mistet fett? Så jeg lurer fortsatt. 🤷🏼♀️ Anonymkode: 13995...2b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:00 #4 Del Skrevet torsdag kl 19:00 Bygging av muskler handler i stor grad om kosthold. Anonymkode: b4984...635 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:04 #5 Del Skrevet torsdag kl 19:04 50 gram Anonymkode: bbbc4...346 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:40 #6 Del Skrevet i går, 18:40 Det finnes ikke noe tabell da vi allehar ulikt utgangspunkt. Generelt er to dager i uken lite for å få god fremgang, men hvis utgangspunktet var null, så vil alt hjelpe uansett. Og selvsagt veldig avgjørende om du trener 30 minutter eller to timer pr økt, og hvor intensiv økta er. Men hva har det å si? Hvilken nytte har det for deg å vite hvor mye muskler du har bygget? Du ser vekten din, du ser fremgangen på trening, og du merker forskjell på klærne. Du kan bruke en smartvekt å sjekke omtrentlig muskelmasse og fettprosent, men det sier bare noe om nåtiden og fremover da, med mindre du målte dette før du startet trene. Anonymkode: 04d7b...915 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:14 #7 Del Skrevet i går, 20:14 Tommelfingerregel er at kvinner kan legge på seg 0.25 til 0.5 kg muskler per måned første året, så dabber det av. Så er det så klart variasjoner. Men hvis klærne sitter løsere har du jo mest sannsynlig gått ned i fett. Ikke sikkert du har lagt på deg særlig med muskler, helt umulig for oss å si. Men du trenger ikke legge på deg så mye muskler for å bli sterkere som nybegynner. Anonymkode: e989f...b93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå