Gå til innhold

Pågående venninne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en venninne jeg har kjent i ca et halvt år nå. Synes hun er på grensen til pågående, vet ikke om det er personligheten hennes eller om vi bare har helt forksjellige behov. Jeg har ingen andre venner jeg snakker SÅ mye med. Men titt og ofte kan hun "klikke" og skrive lange avhandlinger om at hun føler jeg har ghostet henne, at det er bedre hvis jeg sier at jeg ikke vil være venn med henne osv osv... Og så maser hun om å finne på noe flere ganger i uken. Jeg har jobb, andre forpliktelser og også andre venner, de fleste av vennene mine ser jeg kanskje et par ganger i måneden, ikke et par ganger i uken. 

Hun kan i tillegg i blant sendte flørtende meldinger og hvis hun har drukket bli litt vel på..

Nei, kanskje jeg i blant føler for å ghoste henne. Hun er jo hyggelig, men bare føler hun nesten er obsessed med meg, og synes nesten det er på grensen til ubehagelig? Noen som har erfaring med en slik relasjon? Hvordan håndterer man det??

Anonymkode: 06355...a53

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hadde løpt fort i motsatt retning!!!

Anonymkode: f1112...246

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hadde løpt fort i motsatt retning!!!

Anonymkode: f1112...246

Enig, grøss. Lukter ustabilitet en mil unna. Fast friendship er normalen for slike 

Anonymkode: 5b45f...f86

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har en venninne jeg har kjent i ca et halvt år nå. Synes hun er på grensen til pågående, vet ikke om det er personligheten hennes eller om vi bare har helt forksjellige behov. Jeg har ingen andre venner jeg snakker SÅ mye med. Men titt og ofte kan hun "klikke" og skrive lange avhandlinger om at hun føler jeg har ghostet henne, at det er bedre hvis jeg sier at jeg ikke vil være venn med henne osv osv... Og så maser hun om å finne på noe flere ganger i uken. Jeg har jobb, andre forpliktelser og også andre venner, de fleste av vennene mine ser jeg kanskje et par ganger i måneden, ikke et par ganger i uken. 

Hun kan i tillegg i blant sendte flørtende meldinger og hvis hun har drukket bli litt vel på..

Nei, kanskje jeg i blant føler for å ghoste henne. Hun er jo hyggelig, men bare føler hun nesten er obsessed med meg, og synes nesten det er på grensen til ubehagelig? Noen som har erfaring med en slik relasjon? Hvordan håndterer man det??

Kansje hun sliter med noe? Høres litt ut som Kansje trekk av bpd men det er vel ikke lov å si. 

Anonymkode: d0f8b...c07

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en sånn venninne og ved siste lange avhandling hun skrev til meg takket jeg for vennskapet og avsluttet det. Det er det beste jeg har gjort! 

Anonymkode: 74bff...4ac

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun beklaget det at hun hadde vært så på og at det kanskje ble litt mye, og at hun flørtet med meg bare for gøy? Er ikke det en veldig merkelig ting å gjøre? Jeg gjør i hvert fall ikke det med andre venninner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slitsomt med sånne folk! Hadde ei "venninne" som ikke tålte at jeg var med andre. Og hvis hun ba meg med på noe, så godtok hun ikke et nei uten "gyldig grunn". At jeg hadde avtaler med andre var selvsagt ikke gyldig grunn, og hun kunne bli uvenner med meg pga det. At jeg ville slappe av hjemme var heller ikke gyldig grunn. Burde egentlig dumpet henne, men vi hadde liksom vært venner siden vi gikk i barnehagen. Det gikk over på videregående da vi havnet på hver vår skole og vi glidde naturlig fra hverandre. Har aldri vært flink til å "slå opp" med venner.

Anonymkode: 20af7...913

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stol på magefølelsen din. Gode venner er folk man slapper av med, ler med og har utbytte av å være sammen med. Det eneste som skjer om man bruker tid på mennesker man syns er irriterende, slitsom, tjukk i hodet eller hva enn det nå er man ikke liker, er at de fortsetter og fortsetter å ta kontakt..

Anonymkode: 35435...f0a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt noen sånne venner før også. Om de sliter med noe eller om det er en personlighetsting er vanskelig å si. Jeg er mer som deg som ikke må snakke konstant for å føle at jeg fortsatt har venner, spesielt i hektiske tider kan det gå en måned før jeg sender en liten "hei, noe nytt denne måneden?".

Sånne pågående folk vil tære på psyken og er sjeldent det blir bedre med tid. Det blir så ekstremt slitsomt å få 20 meldinger hver morgen, ettermiddag og kveld om hvor ghostet og ubrukelige de føler seg. Sjalu på andre blir de gjerne også, så skyldfølelse får du i massevis om du ikke er for utbrent til å bry deg. Du får ikke lov til å leve livet ditt, fordi de trenger oppmerksomheten din og vil ikke dele den med noen. Jeg hadde seriøst ei som ble sjalu på kjæledyra mine. 

Føles jo kjipt å kutte dem ut, men livet blir lettere uten en sånn byrde. Jeg ble til en gretten og sliten person av å måtte snakke med denne personen dag inn og dag ut. Jeg hadde ikke det sosiale batteriet (ei heller batteri for å gjøre noe som helst mot slutten av dagen), så å få kjeft fordi jeg da sovnet eller svarte for treigt ble bare for mye. I tillegg var det selvskading i bildet som jeg ufrivillig måtte se og høre på uten at disse vennene brydde seg om hvilken skade det gjorde på min psyke. Å komme med noe som helst forespørsel eller klage deres vei endte bare opp med at de vrei alt til å være min feil.

Selvfølgelig forteller de deg at det er DU som er slem for å ikke ville være venn med dem, men innerst inne veit de nok at det er oppførselen dems.... tror jeg?

Ikke invester mer tid i allefall. Avslutt vennskapet slik du føler er best, men å avslutte er absolutt det beste for din helse!

Anonymkode: 11c1f...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 7.19):

Kansje hun sliter med noe? Høres litt ut som Kansje trekk av bpd men det er vel ikke lov å si. 

Anonymkode: d0f8b...c07

Du har da lov til å si hva som helst!

Men, den eneste "regelen" vi skal huske er at venner og kjærester ALDRI har ansvar for andres personlige problemer. Om vi velger, selv om vi er informerte, å bli i en relasjon -ja da er det opp til den enkelte såklart. Men ingen av oss bør bli i en relasjon hvor vi føler oss mindreverdige, mishandlet og samme hva. 

Om du ikke føler seg bra, så dra

Det er ingen skam å snu og gå hjem 

Anonymkode: e7e50...685

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.4.2025 den 20.53):

Flørtete? Er du en mann? Hadde en sånn venninne en gang. Hun der er ustabil, derfor også evig singel. Enten har du baller nok til å si det rett ut, eller så faser du henne ut som en kjerring. Uansett, hun er ikke verd å bruke tid på. 

Anonymkode: b3c1f...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan tåle en del fra venner. Men hvis de i tillegg flørter når jeg har sagt tydelig fra at jeg er uinteressert i sånn relasjon til dem, er det automatisk kroken på døra uansett kjønn. Har måttet "slå opp" med venner pga det. 

Anonymkode: 248b8...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en pågående venninne selv.. var bare en kollega som jeg fikk litt bedre kontakt med enn andre kolleger og som jeg kunne henge med på fritiden, men som jeg ikke akkurat så på som min aller beste venn.

Men hun ville henge HELE tiden, og godtok ikke unnskyldninger, man måtte liksom skikkelig argumentere for og forsvare det når man ikke ville være med på en kaffe e.l. Det holdt ikke å si at man bare trengte litt alenetid. Med henne måtte jeg finne på ting som var umulig å komme seg ut av, og selv da så var det sånn "men vi kan jo møtes før/etterpå". Og så sluttet hun å spørre "skal vi ta en kaffe" og spurte heller sånn "hva skal du i helgen da/etter jobb da", som jo bare er vanlig samtale-tema, men hvis jeg da sa ingen planer, SÅ kom det at jeg måtte bli med på en kaffe eller kino. Og da var jeg jo satt fast ikke sant, jeg hadde jo allerede røpet at jeg ikke hadde planer.

Det var egentlig ikke noe galt med henne, hyggelig og morsom, det var bare for intenst å henge hver jævla dag liksom. Hun hadde vært en fin "en gang i måneden"-venn. Men det ble altfor mye.

Jeg tror hun bare var veldig ekstrovert, og hadde ikke sykt mange venner. Muligens litt nervøs type tilknytningsstil. Men ikke noe spesielt galt med henne. Fikk ingen avhandlinger eller reaksjoner på at jeg nok var litt vanskelig å be mange ganger. Men jeg følte jo på at det lå et lite lag med usikkerhet over henne.

Hun fikk seg kjæreste da og forduftet omtrent, så det fikset biffen. Han fylte vel hennes behov for kontakt. 

Anonymkode: 70549...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...