AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #1 Del Skrevet 22 timer siden Ville du sett det uforsvarlig å ikke holde hånda på stellebordet/barnet mens du vasket hendene hvis vasken er rett ved siden av stellematta ( under en armlengde) og du hele tiden har ett øye på barnet og barnet var under en måned gammelt? I mine øyne er ikke dette uforsvarlig så lenge barnet ligger stille og man hele tiden har øye på barnet mens man står så nærme men veninnen min syns dette var helt uforsvarlig. Hva tenker du? Holder selvfølgelig hånda der når ho begynner å vise tegn til å kavre seg rundt men ser det ikke nødvendig når ho er så liten. (Går ikke vekk fra stellebordet og ser ikke øynene av ho selv om jeg syns hånda på stellebordet ikke er nødvendig enda bare så det er sagt) Anonymkode: ba447...e6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #2 Del Skrevet 22 timer siden Jeg gjorde det samme, synes ikke det er uforsvarlig. Stellematta ligger ved siden av vasken på benken. Men obs, baby kan begynne å rulle ganske tidlig. Min rullet første gang på 2.5mnd. Følg med når baby begynner å bøye hodet bakover som en banan. Anonymkode: cc1be...0ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #3 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): veninnen min syns dette var helt uforsvarlig Må si meg enig med henne. Det er mye som kan gå greit. Helt til det ikke gjør det likevel. Og da kan konsekvensene bli store. En hånd på barnets mage er en billig og god forebyggende investering Anonymkode: 342a7...c5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #4 Del Skrevet 22 timer siden Kommer an på hvor gammelt barnet er, en nyfødt snur seg ikke feks. Hvis barnet kan snu seg et det ikke trygt i teorien. Så kommer det an på om du har noen form for kant eller forhøyning på matte eller stellebord som forhindret at den klarer å rulle over. Anonymkode: 7ad9e...7d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #5 Del Skrevet 22 timer siden Syns det du beskriver er helt innafor. Anonymkode: cc04f...f5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #6 Del Skrevet 22 timer siden Du skulle bare visst hvor mange babyer som er innom legevakten etter fall fra stellebord. Også de minste babyene Jeg er ikke blitt skremt eller traumatisett av jobben min utenom dette her. Babyer med hodeskade er grusomt Hjerneskade tar jeg ingen sjanser med. Stelte på gulvet. Og hadde aldri latt en baby falle fra over 1 meters høyde på flisgulv. Anonymkode: f28d5...f9c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #7 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ville du sett det uforsvarlig å ikke holde hånda på stellebordet/barnet mens du vasket hendene hvis vasken er rett ved siden av stellematta ( under en armlengde) og du hele tiden har ett øye på barnet og barnet var under en måned gammelt? I mine øyne er ikke dette uforsvarlig så lenge barnet ligger stille og man hele tiden har øye på barnet mens man står så nærme men veninnen min syns dette var helt uforsvarlig. Hva tenker du? Holder selvfølgelig hånda der når ho begynner å vise tegn til å kavre seg rundt men ser det ikke nødvendig når ho er så liten. (Går ikke vekk fra stellebordet og ser ikke øynene av ho selv om jeg syns hånda på stellebordet ikke er nødvendig enda bare så det er sagt) Anonymkode: ba447...e6b Hvor gammelt er barnet? Anonymkode: ebb49...3c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #8 Del Skrevet 22 timer siden Ikke lag deg en sånn dårlig vane. Jeg gjorde det. Da sønnen min var 4 mnd falt han ned fra stellebordet fordi jeg snudde meg i seriøst 0,5 sek for å hente en krem på vasken ved siden av. Det er akkurat så fort det går med de små! Gudskjelov og takk klarte jeg på magisk vis å «fange han» i lufta med det samme beina hans traff flisegulvet. Har følt meg som verdens verste mamma så mange ganger når jeg har tenkt på denne episoden. Utrolig skremmende! Anonymkode: 69377...151 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lopploella Skrevet 22 timer siden #9 Del Skrevet 22 timer siden Alltid en hånd på barnet når det ligger på stellebordet. Like greit å bare holde seg til det fra start. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #10 Del Skrevet 22 timer siden Glemte å skrive barnet er 3 uker gammel Anonymkode: ba447...e6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #11 Del Skrevet 20 timer siden Gjør det til en vane fra starten av- å ha en hånd å barnet eller stille seg foran matten for å forebygge fallmulighet. En dag ruller barnet, du vet aldri når, bedre føre var. Anonymkode: a686e...462 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #12 Del Skrevet 20 timer siden På stellematten vi hadde var det et «belte», lignende en sånn man tar rundt kofferter, man kunne klipse rundt babyen når vi f.eks skulle vaske hendene etter stell. Søsteren min lagde sin egen versjon av en tynn koffertstropp som hun hadde under stellematten og klipset rundt babyen. Uten den muligheten var det å enten legge babyen på gulvet (på noe mykt) eller en hånd på babyen hele tiden. Det er ikke bare rulling de kan gjøre, men de kan òg skyve seg på de mest utenkelige måter fra de er nyfødte. Anonymkode: 8a315...121 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå