AnonymBruker Skrevet 2. april #1 Skrevet 2. april Jeg er sykemeldt på grunn av en fysisk skade og siden jeg nesten er frisk så vil jeg snart komme tilbake på jobb. Jeg har aldri vært så lenge i sykemelding før, og har sendt søknad til nav for sykepenger hver gang sykemeldingen min har blitt forlenget. Det er ingen grunn til at jeg ikke skal få sykepenger men behandlingstiden er veldig lang og arbeidsgiver er treig med å sende inn inntektsmelding og gjøre det han må hos Nav, så jeg sitter nå med fakturaer som blinker rødt og gjeld for faste utgifter til samboer. Er det noen ytelser jeg kan søke og sannsynligvis få hos nav mens jeg venter på at søknadene om sykepenger behandles? Anonymkode: 86dc0...8fb 1
AnonymBruker Skrevet 2. april #2 Skrevet 2. april Må eventuelt være sosialhjelp, men da skal du være helt tom for verdier. Du kan lese om det på din kommunes nettsider eller på nav.no. Anonymkode: fe6a0...528 1 3
AnonymBruker Skrevet 2. april #3 Skrevet 2. april Forskutterer ikke arbeidsgiver og sender refusjonskrav til NAV? Det er det enkleste Anonymkode: 95ace...f1b
AnonymBruker Skrevet 2. april #4 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Forskutterer ikke arbeidsgiver og sender refusjonskrav til NAV? Det er det enkleste Anonymkode: 95ace...f1b Det har ikke vært et diskusjonstema nei. Jeg jobber i en privat bedrift, men vet dette er vanlig praksis i offentlig sektor. Anonymkode: 86dc0...8fb
AnonymBruker Skrevet 2. april #5 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Må eventuelt være sosialhjelp, men da skal du være helt tom for verdier. Du kan lese om det på din kommunes nettsider eller på nav.no. Anonymkode: fe6a0...528 Jeg kvalifiserer nok ikke til sosialhjelp siden jeg har fond med bittelitt penger i. Dessuten har jeg samboer som reduserer sosialpenger veldig vel? Anonymkode: 86dc0...8fb
AnonymBruker Skrevet 2. april #6 Skrevet 2. april Samboer har ikke forsørgeransvar for deg. Ville tatt kontakt med Nav og fortalt at du står i fare for å måtte søke sosialhjelp, da kan søknaden din prioriteres (så fremt all dokumentasjon er sendt inn og søknaden er klar for behandling). Anonymkode: e25d5...603 3
AnonymBruker Skrevet 2. april #7 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samboer har ikke forsørgeransvar for deg. Ville tatt kontakt med Nav og fortalt at du står i fare for å måtte søke sosialhjelp, da kan søknaden din prioriteres (så fremt all dokumentasjon er sendt inn og søknaden er klar for behandling). Anonymkode: e25d5...603 Takk, så godt tips! Jeg hadde planlagt å ringe i morgen og dette skal jeg si Anonymkode: 86dc0...8fb
Båtsjåfør Skrevet 2. april #8 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg kvalifiserer nok ikke til sosialhjelp siden jeg har fond med bittelitt penger i. Dessuten har jeg samboer som reduserer sosialpenger veldig vel? Anonymkode: 86dc0...8fb Samboer har ikke forsørgeransvar slik ektefeller har.
AnonymBruker Skrevet 2. april #9 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Takk, så godt tips! Jeg hadde planlagt å ringe i morgen og dette skal jeg si Anonymkode: 86dc0...8fb Håper det ordner seg! Anonymkode: e25d5...603
AnonymBruker Skrevet 2. april #10 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg kvalifiserer nok ikke til sosialhjelp siden jeg har fond med bittelitt penger i. Dessuten har jeg samboer som reduserer sosialpenger veldig vel? Anonymkode: 86dc0...8fb Man kan få sosialhjelp selv om man har midler. Du har ett svært kort og begrenset behov for hjelp, da er de ikke like strenge på at alt skal tømmes først. Anonymkode: 7d04d...4cc 2
AnonymBruker Skrevet 2. april #11 Skrevet 2. april Det du må gjøre er og pushe på arbeidsgiver at han sender inn inntektsskjema, kan han ikke så gjør som meg, dra på kontoretvog sitt ved siden av. Anonymkode: 19b70...3f4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå