Gå til innhold

Hvorfor finner damer i seg så mye fra menn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Blir satt ut av alt jeg leser her. Det er damer som finner seg i så mye fra menn! Menn som bare tenker op seg selv, som nedsakker damer, bestemmer det meste. De er ikke gode partnere, de bruker damer. De har overtaket når dama er betatt, de følger damer på sosiale medier og blir forbanna om det blir påpekt. Det er menn som vil leve livet sitt, men ha ei i reserve. De vil feste, dra på guttetur. Men hvorfor vil de da ha ei dame? Dette overrasker meg, hvorfor vil damer tålerere dette. Sier absolutt ikke at alle menn er sånn, vet det ikke er det. Daiting kulturen er blitt tøff, for alle. Er det de unge jentene som tålererer mye, eller hva? Blir trist av å høre disse historiene.

Anonymkode: c15f0...142

Vel, om man bare bryr seg om kvinners historier så vil man tenke slik som deg. Faktum er at du kan bytte ut "kvinner" med "menn" her og det blir like riktig. Nok en gang, gjesp. Intet nytt fra kvinnefronten

Anonymkode: 4a8e8...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vel, om man bare bryr seg om kvinners historier så vil man tenke slik som deg. Faktum er at du kan bytte ut "kvinner" med "menn" her og det blir like riktig. Nok en gang, gjesp. Intet nytt fra kvinnefronten

Og gjesp så kynisk du er. At du i det hele tatt gidder å kommentere 👆

Anonymkode: 90cff...e77

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og gjesp så kynisk du er. At du i det hele tatt gidder å kommentere 👆

Jada, jeg er den kyniske her:himle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det gjør nok faktisk ikke det altså. 

Anonymkode: d34cb...750

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

micromaya skrev (12 timer siden):

Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men jeg er en av dem som alltid blir for lenge i dårlige forhold. TIL TROSS for at jeg trives kanonbra som singel. Jeg har forsøkt å analysere opp og ned i mente, men ender alltid på det at at jeg blir for glad i folk. Og bryr meg om dem. Så selv om jeg ser at dette ikke kan funke i lengden, er jeg (liv)redd for å såre dem, og forsøker i det lengste å holde ut. Og da snakker vi år på overtid. Jeg har bare langvarige forhold på «merittlisten», og er alltid den som går.  Jeg tror jeg strekker meg altfor langt fordi jeg tross alt blir glad i disse folka, og har lettere for å merke meg de positive enn negative sidene. Men når årene går og det blir mer og mer feil, så klarer jeg omsider å bryte ut. Jeg burde klart det tidligere, både for deres og min skyld.

Kjenner meg veldig igjen i dette. Nå derimot gjør jeg det kanskje slutt altfor fort, men er så redd for å ende opp der igjen. Man blir så herja av å pleie forhold som ikke fungerer! Jeg legger på meg, huden blir stygg, jeg sover dårlig, presterer mindre på jobb. Og man gjør jo partneren en tjeneste når man blir ferdig før man kommer til den delen av forholdet hvor relasjonen blir preget av krangel og forakt.

Å finne en god match er ikke lett. Og menn har en tendens til å legge på en så fin fasade i starten også. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jammen..... de tøffe gutta er jo så spennende.....  Skyld dere selv, dere får hva dere fortjener.   Vi ordentlige menn blir bortvalgt gang på gang på gang på g....      Vi er jo så kjeeeeedelige ......  

Skjerp dere selv damer.

Anonymkode: c8bd9...194

"Nice guy" spotted!

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det gjør nok faktisk ikke det altså. 

Anonymkode: d34cb...750

Selvsagt gjør det ikke det for en kvinneforkjemper. Men skal ikke så mye til for å se at joda, faktisk gjør det det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er menn som står i det, og kvinner som oftest gir opp og bryter forholdet.

Menn finner seg i mer enn damer.

Anonymkode: 0069f...1ea

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Menn blir i forhold de ikke trives i fordi de er tafatte og får uansett mest ut av det. De har ikke baller til å ta valg. Og skyver det ansvaret på oss som med alt annet. 

Anonymkode: cd7a8...fbb

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner bryter nok oftere opp. Men da har hun i årevis prøvd å få han til å bidra på hjemmebane. Husarbeid, barn, 3. skift. Føle seg sett og elsket, ikke bare når han vil ha sex. Og han ser det selvfølgelig aldri komme.

Anonymkode: 68306...7ce

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner finner seg i mye dritt fordi samfunnet unnskylder menn konstant. Dytter han deg, det går bra han liker deg. Snakker han ikke om følelser, det går bra menn er ikke flinke til sånt. Osv osv 

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg vet ikke hvorfor vi damer tolerere det , men plutselig sitter jeg fast i en sånn relasjon selv, er så vanskelig å komme seg ut av det 😩

Anonymkode: 5a1da...507

Hvorfor er det vanskelig? Er det på grunn av økonomien og kanskje barn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Blir satt ut av alt jeg leser her. Det er damer som finner seg i så mye fra menn! Menn som bare tenker op seg selv, som nedsakker damer, bestemmer det meste. De er ikke gode partnere, de bruker damer. De har overtaket når dama er betatt, de følger damer på sosiale medier og blir forbanna om det blir påpekt. Det er menn som vil leve livet sitt, men ha ei i reserve. De vil feste, dra på guttetur. Men hvorfor vil de da ha ei dame? Dette overrasker meg, hvorfor vil damer tålerere dette. Sier absolutt ikke at alle menn er sånn, vet det ikke er det. Daiting kulturen er blitt tøff, for alle. Er det de unge jentene som tålererer mye, eller hva? Blir trist av å høre disse historiene.

Anonymkode: c15f0...142

Og jeg blir satt ut av hvor mye en kvinne tenker hun kan kontrollere et annet voksent menneske. Slutt å være hønemor, så skal du se at du får et balansert og fullverdig forhold.

Bare se på bruddstatistikken hos lesbiske og homofile. Det er ganske avslørende at det er kvinnene som er krevende å leve med, ikke mennene…

Anonymkode: 2cf99...306

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Nei! Menn blir i forhold de ikke trives i fordi de er tafatte og får uansett mest ut av det. De har ikke baller til å ta valg. Og skyver det ansvaret på oss som med alt annet. 

Det trur jeg ikke noe på.

Typisk kvinner å avslutte forholdet, men samtidig se på seg selv som offeret som ble dumpet. Det er så gjennomskuelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jada, jeg er den kyniske her:himle:

Synes du det er kynisk å spille ballen tilbake?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du glemmer at kvinner er perfekte, de kan ikke gjøre noe galt. 

Anonymkode: 5b411...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du det er kynisk å spille ballen tilbake?

Hmm, jeg bare lurer… hvilke ball var det du spilte tilbake til denne brukeren? Du kalte brukeren kynisk og lurte på hvorfor brukeren i det hele tatt valgte å kommentere…

Jeg opplever også disse trådene som både kyniske og svært ubalanserte. Også jeg kunne lest hovedinnlegget og kjent meg godt igjen om «kvinner» var byttet ut med «menn». Prøv å få et bredere perspektiv på ting her. Hva tror du menn må finne seg i? Og hvorfor skulle menn finne seg i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle har dårlig selvtillit og godtar dritt fra første date. Jeg er hyperkritisk til menn når det gjelder romantiske relasjoner og elsker singellivet, mangler ikke på tilbud fra menn heller. Har kun vært i 2 forhold i mitt liv og var skeptisk og emosjonelt lukket før begge to, var jo ikke umiddelbart de ble kjipe men en stund inn i forholdet. Og som andre skriver, jeg senker skuldrene og blir forelsket i en mann langt sjeldnere enn hvert skuddår for å si det slik, så når jeg først hadde utviklet tillit og kjærlighet til disse mennene var det gjort, fant meg i ting jeg aldriiii hadde funnet meg i om de hadde vist disse sidene tidligere i relasjonen. Nå er jeg nok singel resten av livet, tar ikke den sjansen enda en gang. 

Anonymkode: 30bc7...a84

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hmm, jeg bare lurer… hvilke ball var det du spilte tilbake til denne brukeren? Du kalte brukeren kynisk og lurte på hvorfor brukeren i det hele tatt valgte å kommentere…

Jeg opplever også disse trådene som både kyniske og svært ubalanserte. Også jeg kunne lest hovedinnlegget og kjent meg godt igjen om «kvinner» var byttet ut med «menn». Prøv å få et bredere perspektiv på ting her. Hva tror du menn må finne seg i? Og hvorfor skulle menn finne seg i det?

Det kunne vært at denne brukeren ikke var klar over at hen framsto som kynisk, så da spiller jeg ballen tilbake for å se hvor bevisst hen er på det.

Hva menn må finne seg i? Det er mye 😂

- ustabile kvinnfolk

- masete kvinner

- shoppegale damer

- lite sex

- at kvinner nedprioriterer menn i forhold (Han er jo så trygg og god likevel)

- kvinner tar menn for gitt (vice versa)

- noen kvinner forventer at mannen hopper når hun sier hopp

Sikkert mye mere, men dette er de største fallgruvene som jeg kommer på i farta.

Hvorfor skulle menn finne seg i det?

Det lurer jeg også på. 

Mest sannsynlig fordi han elsker henne. Håper det er det som er grunnen, og at det ikke er for å tenke at nå blir det noe på meg. 

Jeg håper ikke menn finner seg i dette, for veldig mye av dette er vondt. 

Samtidig så synes jeg ikke synd i dem. 

Om menn ikke lærer seg å kjenne sin verdi..

Hvem skal gjøre det da? 

Verdi gjelder både kvinner og menn. 

Var det et godt nok svar?

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle har dårlig selvtillit og godtar dritt fra første date. Jeg er hyperkritisk til menn når det gjelder romantiske relasjoner og elsker singellivet, mangler ikke på tilbud fra menn heller. Har kun vært i 2 forhold i mitt liv og var skeptisk og emosjonelt lukket før begge to, var jo ikke umiddelbart de ble kjipe men en stund inn i forholdet. Og som andre skriver, jeg senker skuldrene og blir forelsket i en mann langt sjeldnere enn hvert skuddår for å si det slik, så når jeg først hadde utviklet tillit og kjærlighet til disse mennene var det gjort, fant meg i ting jeg aldriiii hadde funnet meg i om de hadde vist disse sidene tidligere i relasjonen. Nå er jeg nok singel resten av livet, tar ikke den sjansen enda en gang. 

Anonymkode: 30bc7...a84

Har opplevd på samme måte. Kommer aldri til å åpne meg for en mann igjen. Not worth it. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...