Blått Skrevet onsdag kl 20:19 #21 Del Skrevet onsdag kl 20:19 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Du er ikke en ordentlig mann. Jeg har funnet en snill mann jeg han ville aldri skrevet dette til ei dame. Men jeg har brent meg før, det var følelsene for han som gjorde at jeg godtok for mye. Og at jeg var ung og uerfaren. Anonymkode: 68306...7ce Jeg tror mange håper på at ting skal gå tilbake til den veien ting var før, når alt var bra og det tar lang tid før man går - for det er jo utrolig vondt å innse at det ikke går. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:56 #22 Del Skrevet onsdag kl 20:56 Blått skrev (35 minutter siden): Jeg tror mange håper på at ting skal gå tilbake til den veien ting var før, når alt var bra og det tar lang tid før man går - for det er jo utrolig vondt å innse at det ikke går. Jepp. Jeg håpet at han skulle bli den snille mannen jeg trodde han var (som han var i starten) men han var det bare for å få meg på kroken. Anonymkode: 68306...7ce 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:04 #23 Del Skrevet onsdag kl 21:04 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Blir satt ut av alt jeg leser her. Det er damer som finner seg i så mye fra menn! Menn som bare tenker op seg selv, som nedsakker damer, bestemmer det meste. De er ikke gode partnere, de bruker damer. De har overtaket når dama er betatt, de følger damer på sosiale medier og blir forbanna om det blir påpekt. Det er menn som vil leve livet sitt, men ha ei i reserve. De vil feste, dra på guttetur. Men hvorfor vil de da ha ei dame? Dette overrasker meg, hvorfor vil damer tålerere dette. Sier absolutt ikke at alle menn er sånn, vet det ikke er det. Daiting kulturen er blitt tøff, for alle. Er det de unge jentene som tålererer mye, eller hva? Blir trist av å høre disse historiene. Anonymkode: c15f0...142 Good girl syndrom, medavhengighet, "hvis jeg bare gjør nok, så endrer han seg". Et stort stooort håp om kjærlighet Katastrofe Anonymkode: 60c70...97e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:08 #24 Del Skrevet onsdag kl 21:08 Noe av det viktigste tror jeg er å gå når ting er ille, når de forandrer seg, i stedet for å leve på et håp og tanke på hvordan det kan bli igjen. Gå når det forandrer seg, tok meg en stund å lære, men nå kan jeg det. Anonymkode: 60c70...97e 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:20 #25 Del Skrevet onsdag kl 22:20 Her inne så leser man om de som er i dårlige forhold, og finner seg i mye dritt. Man leser ikke om de som ikke finner seg i tull, eller de som er i gode forhold. Selv så finner jeg meg ikke i noe tull, og går med en gang en mann behandler meg dårlig. Har nå vært singel i 9 år, og har det veldig bra. Jeg har og to unge voksne barn, og de er jo oppvokst med en sterk selvstendig mor. Noe de har blitt og, men de er og omsorgsfulle fantastiske mennesker. Og sønnen min behandler kjæresten sin veldig bra. Og i oppveksten så har begge måtte hjelpe til hjemme, og lært seg og lage mat. Anonymkode: daa51...124 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:49 #26 Del Skrevet onsdag kl 23:49 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jammen..... de tøffe gutta er jo så spennende..... Skyld dere selv, dere får hva dere fortjener. Vi ordentlige menn blir bortvalgt gang på gang på gang på g.... Vi er jo så kjeeeeedelige ...... Skjerp dere selv damer. Anonymkode: c8bd9...194 Hvem påstår at det er de tøffe gutta som er slik? Verste forhold jeg har hatt var med tilsynelatende sååå snille menn. Det snakket de så absolutt på når de trodde jeg var sikret dem. Deretter giftet jeg meg med en tilsynelatende tøffing. Han er en godgutt som tar godt vare på meg. Lage mat og vaske hus gjør han også. Det er en del menn som er pudding ute som blir tyranner eller diktatorer i forhold. Skal vel kompensere for at de er lite menn ovenfor den de kan ta makta over. En stund. Anonymkode: e3483...feb 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:36 #27 Del Skrevet torsdag kl 05:36 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Blir satt ut av alt jeg leser her. Det er damer som finner seg i så mye fra menn! Menn som bare tenker op seg selv, som nedsakker damer, bestemmer det meste. De er ikke gode partnere, de bruker damer. De har overtaket når dama er betatt, de følger damer på sosiale medier og blir forbanna om det blir påpekt. Det er menn som vil leve livet sitt, men ha ei i reserve. De vil feste, dra på guttetur. Men hvorfor vil de da ha ei dame? Dette overrasker meg, hvorfor vil damer tålerere dette. Sier absolutt ikke at alle menn er sånn, vet det ikke er det. Daiting kulturen er blitt tøff, for alle. Er det de unge jentene som tålererer mye, eller hva? Blir trist av å høre disse historiene. Anonymkode: c15f0...142 For min del ønsket jeg barn og forhold. Når jeg er veldig uheldig med utseendet som kvinne, så er det nettopp det jeg får. Menn som ikke lykkes hos de pene damene. Anonymkode: be164...bd2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:39 #28 Del Skrevet torsdag kl 05:39 Mardina skrev (10 timer siden): Jeg skjønner det ikke jeg heller. Hva er det som gjør at folk velger å bli værende i opplagte dårlige forhold? Det er hva vi er oppdratt til. Sånn basically så handler nok mye om det. Oppdratt til å bære alle andres følelser, være den stabile og rolige, alltid se det beste i folk. Ser en legger skylden på mødrene her, fordi fedrene er mindre involvert i oppdragelse i det hele tatt. Men det jeg snakker om er ikke den direkte og konkrete oppdragelsen, det er hva vi plukker med oss av kommunikasjonsformer, måten vi ser at relasjoner fungerer på osv. Og da er far sitt fravær helt klart med på å danne denne oppfattelsen av at mannen ikke skal bidra, ikke skal gjøre sitt beste. En fraværende far (fysisk eller emosjonelt) er minst (minst!) like ansvarlig for hvilket bilde barna får av hvordan et samvær skal se ut. Anonymkode: d34cb...750 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:41 #29 Del Skrevet torsdag kl 05:41 *et samliv Anonymkode: d34cb...750 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:46 #30 Del Skrevet torsdag kl 05:46 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er hva vi er oppdratt til. Sånn basically så handler nok mye om det. Oppdratt til å bære alle andres følelser, være den stabile og rolige, alltid se det beste i folk. Ser en legger skylden på mødrene her, fordi fedrene er mindre involvert i oppdragelse i det hele tatt. Men det jeg snakker om er ikke den direkte og konkrete oppdragelsen, det er hva vi plukker med oss av kommunikasjonsformer, måten vi ser at relasjoner fungerer på osv. Og da er far sitt fravær helt klart med på å danne denne oppfattelsen av at mannen ikke skal bidra, ikke skal gjøre sitt beste. En fraværende far (fysisk eller emosjonelt) er minst (minst!) like ansvarlig for hvilket bilde barna får av hvordan et samvær skal se ut. Anonymkode: d34cb...750 "Sånn basically"? Føler du deg intelligent når du skriver på det viset? Anonymkode: f54fd...2a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:51 #31 Del Skrevet torsdag kl 05:51 Dette er jo forsket på og kalles et hekt. Trodde de fleste visste om det, og ikke trengte å lure så mye på. Anonymkode: 62ad7...1bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet torsdag kl 05:52 #32 Del Skrevet torsdag kl 05:52 Jeg leste, for så vidt, en gang at en del personer (både kvinner og menn) går inn i forhold med andre som allerede fra starten av ikke gir dem hva de trenger. De går rundt og håper at ting skal endre seg, at denne personen skal endre seg, fordi at de er glad i han/henne. ☺️ 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:53 #33 Del Skrevet torsdag kl 05:53 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): "Sånn basically"? Føler du deg intelligent når du skriver på det viset? Anonymkode: f54fd...2a7 Føler du deg dum, når du ikke skjønner verdensspråket? Anonymkode: 68306...7ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:57 #34 Del Skrevet torsdag kl 05:57 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Good girl syndrom, medavhengighet, "hvis jeg bare gjør nok, så endrer han seg". Et stort stooort håp om kjærlighet Katastrofe Anonymkode: 60c70...97e Jeg trodde aldri på det. Det var jo han som lanserte denne ‘påstanden’. Men det er sikkert potato poteito når det kommer til slikt. Flere veier til Rom.. Anonymkode: 307e8...024 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet torsdag kl 05:58 #35 Del Skrevet torsdag kl 05:58 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvem påstår at det er de tøffe gutta som er slik? Verste forhold jeg har hatt var med tilsynelatende sååå snille menn. Det snakket de så absolutt på når de trodde jeg var sikret dem. Deretter giftet jeg meg med en tilsynelatende tøffing. Han er en godgutt som tar godt vare på meg. Lage mat og vaske hus gjør han også. Det er en del menn som er pudding ute som blir tyranner eller diktatorer i forhold. Skal vel kompensere for at de er lite menn ovenfor den de kan ta makta over. En stund. Anonymkode: e3483...feb Kan kjenne meg igjen i det. Min mor er en som er pudding ute og som ble en tyrann innenfor husets fire vegger. Har hørt henne si så mange ganger at alle er slemme og hun er bare snill, at hun ikke får hva hun fortjener.. samtidig så var det alltid den forventningen om at vi, som bodde med henne, skulle bare finne oss i alt hun gjorde. Som er en av grunnene til at jeg løper av gårde når en mann begynner å snakke om «alle er slemme mot han og han er bare snill». 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:05 #36 Del Skrevet torsdag kl 06:05 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): "Sånn basically"? Føler du deg intelligent når du skriver på det viset? Anonymkode: f54fd...2a7 Guriland. Jeg vet at folk ikke liker engelsk her inne. Så for deg: "i bunn og grunn". Hvis det høres veldig mye bedre ut. Anonymkode: d34cb...750 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:09 #37 Del Skrevet torsdag kl 06:09 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Blir satt ut av alt jeg leser her. Det er damer som finner seg i så mye fra menn! Menn som bare tenker op seg selv, som nedsakker damer, bestemmer det meste. De er ikke gode partnere, de bruker damer. De har overtaket når dama er betatt, de følger damer på sosiale medier og blir forbanna om det blir påpekt. Det er menn som vil leve livet sitt, men ha ei i reserve. De vil feste, dra på guttetur. Men hvorfor vil de da ha ei dame? Dette overrasker meg, hvorfor vil damer tålerere dette. Sier absolutt ikke at alle menn er sånn, vet det ikke er det. Daiting kulturen er blitt tøff, for alle. Er det de unge jentene som tålererer mye, eller hva? Blir trist av å høre disse historiene. Anonymkode: c15f0...142 Kvinner er vel ikke noe bedre? Alt du skriver over kan vel også skrives om kvinner? Anonymkode: 874e5...578 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:10 #38 Del Skrevet torsdag kl 06:10 Blått skrev (13 minutter siden): Jeg leste, for så vidt, en gang at en del personer (både kvinner og menn) går inn i forhold med andre som allerede fra starten av ikke gir dem hva de trenger. De går rundt og håper at ting skal endre seg, at denne personen skal endre seg, fordi at de er glad i han/henne. ☺️ Ikke bare fordi de er glade i personen, men også fordi de ubevisst tenker at hvis denne utilgjengelige personen kan bli glad i meg og være der for meg, så er jeg verdig. Da er jeg reddet fra følelsen av å ikke være verdt å bli elsket. Da blir alt i meg reparert. Det henger sammen med mekanismen med å velge partnere som er like utilgjengelige som det vi er vokst opp med og opplært til. Dessverre skjer jo alt dette i det ubevisste frem til man kanskje en dag våkner og oppdager mønsteret. Da kan man klare å endre det og komme ut av spiralen, of for første gang velge det trygge. Frem til det så oppleves det trygge, en trygg person og tilknytning, som utrygg og utrygt. Både fordi det er ukjent og fordi en slik relasjon stiller krav til emosjonell nærhet, som man aldri har lært å gi eller motta. Da er det i seg selv veldig skummelt, å åpne seg og være sårbar på ekte. For i dårlige relasjoner er man ikke det på ekte. Da er det alltid en avstand mellom partene, en usynlig emosjonell avstand. Anonymkode: d34cb...750 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:11 #39 Del Skrevet torsdag kl 06:11 Jeg har et veldig stort hjertevolum. Elsker veldig høyt når jeg først gjør det. Noen sier oppdragelse. Genetikk kan og spille en rolle tror jeg. Det jeg vet er at fra vi er 0-6 år så danner vi vårt selv altså kjernen vår. I denne fasen og perioden, er tilknytning og kjærlighet, fra omsorgspersoner veldig viktig for hvordan vi kan oppfatte oss selv, og senere andre. Det har mye å si for hvordan vi tenker i våre relasjoner. Foreldre som tar barna sine for gitt feks. Da tror barna at det er slik det skal være, og kan videreføre denne tankegangen i sine relasjoner. Så er det nok noen foreldre som fortsatt kjønnsdiskriminerer barna sine. Gutter: "Han er så robost at han klarer seg" "Tøffe gutter gråter ikke" "Det der gjorde vel ikke vondt..." "Gutter går ikke med kjole" Jenter: "Hun er så flink!" "Det er en selvfølge at jenter lager mat og gjør husarbeid" "Jenter gjør ikke sånn!" Dette er stigmatiserende fordommer som jeg velger å presentere. Å definere andre mennesker er ikke bra. Spiller ingen rolle om det er barn eller voksne. Å bli tatt for gitt eller ikke sett er en av de verste synes jeg. Barn som ønsker at foreldrene skal bry seg uttrykker dette. "Se nå. Se på meg. Så du jeg hoppet?" Om foreldrene konsekvent ignorerer barna sine så er det dette de lærer dem. Ignorering av andre mennesker er greit. Sier ikke at vi alltid skal se barna. Barna trenger å lære at vi ikke alltid kan. Det som er skummelt er mønstre som setter seg. Da kan det resultere i en uhensiktsmessig adferd. Anonymkode: 90cff...e77 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet torsdag kl 06:12 #40 Del Skrevet torsdag kl 06:12 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke bare fordi de er glade i personen, men også fordi de ubevisst tenker at hvis denne utilgjengelige personen kan bli glad i meg og være der for meg, så er jeg verdig. Da er jeg reddet fra følelsen av å ikke være verdt å bli elsket. Da blir alt i meg reparert. Det henger sammen med mekanismen med å velge partnere som er like utilgjengelige som det vi er vokst opp med og opplært til. Dessverre skjer jo alt dette i det ubevisste frem til man kanskje en dag våkner og oppdager mønsteret. Da kan man klare å endre det og komme ut av spiralen, of for første gang velge det trygge. Frem til det så oppleves det trygge, en trygg person og tilknytning, som utrygg og utrygt. Både fordi det er ukjent og fordi en slik relasjon stiller krav til emosjonell nærhet, som man aldri har lært å gi eller motta. Da er det i seg selv veldig skummelt, å åpne seg og være sårbar på ekte. For i dårlige relasjoner er man ikke det på ekte. Da er det alltid en avstand mellom partene, en usynlig emosjonell avstand. Anonymkode: d34cb...750 Godt innlegg. Veldig enig med deg ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå