Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Memorangen skrev (10 minutter siden):

Dette lurer jeg også på. Og så tenker jeg på at det må være ufattlige mange tafatte og ubrukelige mannfolk rundtomkring. 

Jeg tror at det er en myte at kvinner velger mystiske, kjekke, dårlige menn. Jeg tror de fleste bra menn ofte er i forhold. Ikke alle, men mange. Det finnes absolutt single bra menn, men det er ikke de som sier de er bra. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Helene1982 skrev (7 minutter siden):

Jeg tror at det er en myte at kvinner velger mystiske, kjekke, dårlige menn. Jeg tror de fleste bra menn ofte er i forhold. Ikke alle, men mange. Det finnes absolutt single bra menn, men det er ikke de som sier de er bra. 

Det har du nok rett i!

Skrevet

Tråden er ryddet for forherligelse av brudd på norsk lov, krenkende ytringer, latterliggjøring, brukerdebatt, brukerangrep, spam, avsporing, innlegg som ble postet av permanent utestengt bruker og tilhørende svar. Den er i tillegg flyttet fra underforumet Singelliv og dating.

Rhodiola, adm.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.4.2025 den 23.13):

Alt du har hørt om at damer ønsker seg en snill mann ser fint ut på papiret. En snill mann hadde ikke en kvinne synes var særlig spennende. Tror kvinner er ute etter spenning før trygghet. Altså en mann som er enig i det meste, er en trygg partner, men dørg kjedelig. Kvinner ønsker en mann som setter dem litt på plass. 50 års erfaring, så jeg vet at selv om jeg er enig med konen min i det meste, så må jeg finne noe å være uenig med. Av og til oppkonstruerer jeg ting å være uenig med, for å holde henne litt i ørene. Hun hadde garantert vært lei av meg om jeg var den snille mannen som ikke utfordret henne mentalt. Det er trist at det er sånn, men sånn er det.

Anonymkode: 0c341...d5e

Jeg er i en alder hvor mange skiller seg. To av mennene rundt meg har opplevd at kona dro fordi mannen ikke gav nok motstand, lot seg overkjøre av kona. I følge eks-konene deres.

Anonymkode: 9aa31...83f

AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (På 20.4.2025 den 13.16):

Jeg tror at det er en myte at kvinner velger mystiske, kjekke, dårlige menn.

Jeg tror ingen kvinner aktivt søker seg dårlige menn. Men jeg tror at mystiske og kjekke menn får langt større mulighet til å bli kjent med kvinner enn dvaske og kjedelige menn.

Sitat

Jeg tror de fleste bra menn ofte er i forhold. Ikke alle, men mange.

Det høres rimelig ut. Dvs en mann (eller kvinne) som evner å få partneren til å føle seg bra har mindre sjanse for å bli forlatt.

Sitat

Det finnes absolutt single bra menn, men det er ikke de som sier de er bra. 

Veldig mange kvinner her inne git uttrykk for at de selv er bra. Er ingen av dem bra?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.4.2025 den 19.44):

Blir satt ut av alt jeg leser her. Det er damer som finner seg i så mye fra menn! Menn som bare tenker op seg selv, som nedsakker damer, bestemmer det meste.

Anonymkode: c15f0...142

Jeg er uenig i premisset om at kvinner finner seg i mer enn menn. Menn og kvinner finner seg i mye fordi man er glad i den andre personen, fordi man tror man ikke kan få noen (bedre), fordi man har barn sammen, fordi man eier hus sammen, fordi man tror og håper at ting skal bli bedre.

Flere kvinner enn menn tar initiativ til skillsmisse. For meg er det en indikasjon på at menn prøver litt lengre (av den ene eller den andre grunnen) mens kvinner gir opp lettere.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er uenig i premisset om at kvinner finner seg i mer enn menn. Menn og kvinner finner seg i mye fordi man er glad i den andre personen, fordi man tror man ikke kan få noen (bedre), fordi man har barn sammen, fordi man eier hus sammen, fordi man tror og håper at ting skal bli bedre.

Flere kvinner enn menn tar initiativ til skillsmisse. For meg er det en indikasjon på at menn prøver litt lengre (av den ene eller den andre grunnen) mens kvinner gir opp lettere.

Jeg tror også at både kvinner og menn finner seg i mye, og grunnene du oppgir er jeg enig i, men jeg er ikke enig i at man burde bli i et forhold som ikke er bra. Jeg mener at det å sette grenser, betyr at man også må ha konsekvenser. Jeg tror ikke man gjør seg selv, partneren eller barna en tjeneste ved å "holde ut" i et forhold der man ikke har det bra. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (9 timer siden):

Jeg tror også at både kvinner og menn finner seg i mye, og grunnene du oppgir er jeg enig i, men jeg er ikke enig i at man burde bli i et forhold som ikke er bra. Jeg mener at det å sette grenser, betyr at man også må ha konsekvenser. Jeg tror ikke man gjør seg selv, partneren eller barna en tjeneste ved å "holde ut" i et forhold der man ikke har det bra. 

Jeg har ikke sagt noe om at man burde bli, men at denne statistikken antyder det motsatte av TS sitt premiss (gitt at like mange kvinner som menn er dårlige partnere)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...