Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg vet ikke hvorfor vi damer tolerere det , men plutselig sitter jeg fast i en sånn relasjon selv, er så vanskelig å komme seg ut av det 😩

Anonymkode: 5a1da...507

Hvorfor er det vanskelig? Er det på grunn av økonomien og kanskje barn? 

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Blir satt ut av alt jeg leser her. Det er damer som finner seg i så mye fra menn! Menn som bare tenker op seg selv, som nedsakker damer, bestemmer det meste. De er ikke gode partnere, de bruker damer. De har overtaket når dama er betatt, de følger damer på sosiale medier og blir forbanna om det blir påpekt. Det er menn som vil leve livet sitt, men ha ei i reserve. De vil feste, dra på guttetur. Men hvorfor vil de da ha ei dame? Dette overrasker meg, hvorfor vil damer tålerere dette. Sier absolutt ikke at alle menn er sånn, vet det ikke er det. Daiting kulturen er blitt tøff, for alle. Er det de unge jentene som tålererer mye, eller hva? Blir trist av å høre disse historiene.

Anonymkode: c15f0...142

Og jeg blir satt ut av hvor mye en kvinne tenker hun kan kontrollere et annet voksent menneske. Slutt å være hønemor, så skal du se at du får et balansert og fullverdig forhold.

Bare se på bruddstatistikken hos lesbiske og homofile. Det er ganske avslørende at det er kvinnene som er krevende å leve med, ikke mennene…

Anonymkode: 2cf99...306

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Nei! Menn blir i forhold de ikke trives i fordi de er tafatte og får uansett mest ut av det. De har ikke baller til å ta valg. Og skyver det ansvaret på oss som med alt annet. 

Anonymkode: cd7a8...fbb

Det trur jeg ikke noe på.

Typisk kvinner å avslutte forholdet, men samtidig se på seg selv som offeret som ble dumpet. Det er så gjennomskuelig.

Anonymkode: 0069f...1ea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er menn som står i det, og kvinner som oftest gir opp og bryter forholdet.

Menn finner seg i mer enn damer.

Anonymkode: 0069f...1ea

Du glemmer at kvinner er perfekte, de kan ikke gjøre noe galt. 

Anonymkode: 5b411...30a

AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle har dårlig selvtillit og godtar dritt fra første date. Jeg er hyperkritisk til menn når det gjelder romantiske relasjoner og elsker singellivet, mangler ikke på tilbud fra menn heller. Har kun vært i 2 forhold i mitt liv og var skeptisk og emosjonelt lukket før begge to, var jo ikke umiddelbart de ble kjipe men en stund inn i forholdet. Og som andre skriver, jeg senker skuldrene og blir forelsket i en mann langt sjeldnere enn hvert skuddår for å si det slik, så når jeg først hadde utviklet tillit og kjærlighet til disse mennene var det gjort, fant meg i ting jeg aldriiii hadde funnet meg i om de hadde vist disse sidene tidligere i relasjonen. Nå er jeg nok singel resten av livet, tar ikke den sjansen enda en gang. 

Anonymkode: 30bc7...a84

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle har dårlig selvtillit og godtar dritt fra første date. Jeg er hyperkritisk til menn når det gjelder romantiske relasjoner og elsker singellivet, mangler ikke på tilbud fra menn heller. Har kun vært i 2 forhold i mitt liv og var skeptisk og emosjonelt lukket før begge to, var jo ikke umiddelbart de ble kjipe men en stund inn i forholdet. Og som andre skriver, jeg senker skuldrene og blir forelsket i en mann langt sjeldnere enn hvert skuddår for å si det slik, så når jeg først hadde utviklet tillit og kjærlighet til disse mennene var det gjort, fant meg i ting jeg aldriiii hadde funnet meg i om de hadde vist disse sidene tidligere i relasjonen. Nå er jeg nok singel resten av livet, tar ikke den sjansen enda en gang. 

Anonymkode: 30bc7...a84

Har opplevd på samme måte. Kommer aldri til å åpne meg for en mann igjen. Not worth it. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Nå er de færreste menn slik at de utnytter damer. Er vel mer tenåringsgutter som driver å fester hele tiden, kun tenker på seg selv, og gjerne utnytter jenter for å få sex. 

Hvorfor noen finner seg i slik oppførsel er ikke godt å si, men på grunn av usikkerhet og følelser kanskje?

Jeg lurer enda mer på hvorfor noen jenter og kvinner lar usikkerhet og dårlig selvbilde ta overhånd. Som lar seg bli utnytta av noen, gjør alt for at slike guttunger skal like de, fikser på utseendet sitt, lar seg bli brukt kun til sexdukke. Gjør alt han sier og bestemmer. Hvorfor?

Ingen fortjener å bli behandlet som sexdukke, men noen velger det jo selv. Hvorfor? De gjør alt for å bli likt og få oppmerksomhet fra gutter og menn. 

Dra på guttetur er ingenting galt i. Selvfølgelig må folk, både kvinner og menn, få reise på guttetur og venninnetur selv om de er i ett forhold.

Endret av GlitrendeSjokolade
  • Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

De som har vært verst mot meg er menn som ikke så ut som typiske bad boys, de så ordentlige snille og gode ut, men var noen ulver i fåreklær. Disse såkalte bad boysa er jo ærlige og åpne om hva du kan forvente av dem i det minste. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

De som har vært verst mot meg er menn som ikke så ut som typiske bad boys, de så ordentlige snille og gode ut, men var noen ulver i fåreklær. Disse såkalte bad boysa er jo ærlige og åpne om hva du kan forvente av dem i det minste. 

Tegnene er alltid der, men kvinner flest overser dem i disse dager.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja legg alt på oss kvinner du. Hvilket tegn? 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Det er ingen som tvinger noen til å være i et forhold. Det er ikke mennenes skyld at dere selv velger å bli værende når dere fint kunne dratt. Og vice versa, selvsagt. Folk må ta ansvar for sine liv, fremfor å sutre i sånne kakle-syklubb-tråder.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Og jeg blir satt ut av hvor mye en kvinne tenker hun kan kontrollere et annet voksent menneske. Slutt å være hønemor, så skal du se at du får et balansert og fullverdig forhold.

Bare se på bruddstatistikken hos lesbiske og homofile. Det er ganske avslørende at det er kvinnene som er krevende å leve med, ikke mennene…

Hva mener du vi kvinner forsøker å kontrollere når det kommer til menn?

Anonymkode: 548d6...719

AnonymBruker
Skrevet

Ja legg alt på oss kvinner du. Hvilket tegn? 

Tegnene på manipulasjon er alltid der tidlig når det forekommer…

Skrevet

Jeg synes dette er et interessant tema, og jeg tror jeg har svaret: Om man er usikker på seg selv, er det mye lettere å prøve å fikse/redde andre enn å ta tak i egne problemer. Det gjelder både kvinner og menn, og fremgangsmåten til de som utnytter andre er at de tilbyr selskap, kjælighet og følelsen av å gjøre en forskjell for andre. Du ser det i menn som sender masse penger til en "fattig" kvinne på internett (som er en dude i nigeria) og du ser det hos kvinner som tar inn kriminelle tapere som kun utnytter dem. 

Jeg tror at å ikke stigmatisere folk som har gjort feil valg er et viktig 1. steg i riktig retning. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.4.2025 den 19.44):

Blir satt ut av alt jeg leser her. Det er damer som finner seg i så mye fra menn! Menn som bare tenker op seg selv, som nedsakker damer, bestemmer det meste. De er ikke gode partnere, de bruker damer. De har overtaket når dama er betatt, de følger damer på sosiale medier og blir forbanna om det blir påpekt. Det er menn som vil leve livet sitt, men ha ei i reserve. De vil feste, dra på guttetur. Men hvorfor vil de da ha ei dame? Dette overrasker meg, hvorfor vil damer tålerere dette. Sier absolutt ikke at alle menn er sånn, vet det ikke er det. Daiting kulturen er blitt tøff, for alle. Er det de unge jentene som tålererer mye, eller hva? Blir trist av å høre disse historiene.

Anonymkode: c15f0...142

For mange menn viser ikke sitt sanne jeg før langt inn i forholdet, da ønsker dama gjerne at det skal fungere, men vær sikker, hver gang mannen gjør det du sier så flytter hun brikken en rute frem, når spillet er ferdig går hun, å mannen tror ofte det er en ting som ledet til brudd, men det er alle de små tingene,

bare det at de menn du beskriver ikke hører hva dama sier når hun sier ifra er nok til at brikken flyttes frem, de fleste kvinner går mentalt før de fysisk forlater

Anonymkode: b7d37...3e6

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet

I den grad dette er et reelt fenomen, lukter det lang vei at det er et resultat av "motsetninger tiltrekker". Å, så flott med noen som utfyller meg! Med det resultat at man ikke forstår hverandre.

Sikkert fint og flott med en ekstrovert og en introvert som "balanserer hverandre". Eller en emosjonell person og en rasjonell person. Å, så bra samspill! Men så har en støv på hjernen og den andre er et rotehue. Den ene er A-menneske, den andre er B-menneske. Den ene skal organisere, den andre vil ta ting på sparket.

I stedet for å klage, burde man heller sikte mot noen som har felles tankesett og verdier...

• Nyttig 2
Skrevet
knooters skrev (20 minutter siden):

I den grad dette er et reelt fenomen, lukter det lang vei at det er et resultat av "motsetninger tiltrekker". Å, så flott med noen som utfyller meg! Med det resultat at man ikke forstår hverandre.

Sikkert fint og flott med en ekstrovert og en introvert som "balanserer hverandre". Eller en emosjonell person og en rasjonell person. Å, så bra samspill! Men så har en støv på hjernen og den andre er et rotehue. Den ene er A-menneske, den andre er B-menneske. Den ene skal organisere, den andre vil ta ting på sparket.

I stedet for å klage, burde man heller sikte mot noen som har felles tankesett og verdier...

Nei det er et femomen av at folk ikke orker/ønsker/evner å fikse seg selv, så de ser etter en person som også er destruktiv - gjerne mer destruktiv. Folk burde gå mer i terapi og date mer. Og alle burde høre mer på vennene sine. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 17.46):

Nei, kvinner aksepterte disse tegnene i større grad tidligere, da giftemål for kvinner stort sett betydde uten mulighet for å komme seg ut. Nå kan kvinner lese hva menn tidligere har skrevet på nett og velge noe annet- men det har åpenbart ført til en epedemi av ensomme menn, som skriver på internett at vold mot dem er deres egen skyld. 👆🏻

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå er dette et kvinnefora og da får man både en side av saken og en overrepresentasjon av de med dårlige erfaringer.

For å si det slik, det finnes like mange spik spenna gale kvinner der ute også. De har ofte en kuet mann som de psykisk har slitt helt ned. Det har til og med vært et par tilfeller her på forumet. Jeg har en kompis hvor hun forsøker å kontrollere ham, selv etter at hun fant seg en ny mens de var i forhold. Han brukte flere år på å finne seg ny partner, og da var det drama igjen hvor hun prøvde å splitte forholdet deres.

Jeg tipper andelen dårlige menn og dårlige kvinner er omtrent lik. Kvinner er riktignok glade i å bruke et verktøy når de klager over sin partner, det er snakkeverktøyet. Ja, det er noen menn også, men menn som snakker ute deler veldig lite av privatlivet med mindre de er helt nødt.

Anonymkode: 70823...eda

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Noe jeg lurer på er hvorfor i alle dager dere vil ha menn i det hele tatt. Tråd ut og tråd inn diskuterer dere om hvor forferdelige menn er, og hvor mye det koster av dere å ha en relasjon til menn. Er det ikke snart på tide å innse at dere ikke er så glad i menn og dermed kanskje burde la være å ha noe med menn å gjøre annet enn rent profesjonelt?

Anonymkode: 4a8e8...578

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...