AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:29 #1 Del Skrevet onsdag kl 16:29 Vi har blitt bedt i konfirmasjon til våren, og jeg lurte på hvor vanlig dette her er. Vi var i konfirmasjonen til storesøster for noen år siden og da vi takket ja til invitasjonen nå i vår, så fikk vi gavelisten til søsteren som hadde konfirmert seg noen år før med alle navnene og hva de forskjellige gjestene hadde gitt i gave og beløp. Inkludert navnene våre. Og så stod det: vi forventer å få tilsvarende gave som søster fikk... Jeg syns det her er noe av det særeste jeg har sett, er dette vanlig? Anonymkode: c0517...72d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofiei Skrevet onsdag kl 17:09 #2 Del Skrevet onsdag kl 17:09 Hva i alle dager😳. Veldig spesielt. Vi har prøvd å holde oss på ganske lik sum til våre tante- og onkel-barn. Ikke på øret, men rimelig likt. Hadde dog syntes det var frekt det dere har opplevd. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet onsdag kl 17:11 #3 Del Skrevet onsdag kl 17:11 Nei, kan ikke tenke meg at dette er vanlig. Virker veldig spesielt på meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:14 #4 Del Skrevet onsdag kl 17:14 Herregud. Så helt ubegripelig vulgært. Hadde takket nei til hele greia. Anonymkode: f1771...a4b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:15 #5 Del Skrevet onsdag kl 17:15 Det var veldig spesielt. Aldri hørt om noe sånt. Anonymkode: 915de...a69 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet onsdag kl 17:38 #6 Del Skrevet onsdag kl 17:38 Da hadde jeg gått i konfirmasjonen, men ikke hatt med gave. Gaven ville jeg gitt direkte til konfirmanten etterpå, og da med forutsetning at den ikke skulle på noen gaveliste. Jeg misliker generelt gavelister/ønskelister. Det gjelder også i bryllup, i bursdager og til jul. En gave skal være noe giveren har lagt omtanke i, som passer akkurat til den mottakeren. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:39 #7 Del Skrevet torsdag kl 06:39 Takk for svar. Ja, jeg tenkte dette var meget spesielt, og jeg sa til mannen min at vi burde gi litt mindre bare for pur F, men vi kan ikke det, med tanke på konfirmanten, så vi må bare heve oss over det, og late som ingenting. Anonymkode: c0517...72d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:49 #8 Del Skrevet torsdag kl 06:49 AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 6.39): Takk for svar. Ja, jeg tenkte dette var meget spesielt, og jeg sa til mannen min at vi burde gi litt mindre bare for pur F, men vi kan ikke det, med tanke på konfirmanten, så vi må bare heve oss over det, og late som ingenting. Anonymkode: c0517...72d Ekspander Tror du ikke det er konfirmanten selv som har forlangt dette da, og trassig og sint har ropt at "jeg skal i hvert fall ikke få noe mindre eller billigere gaver enn Trine!" Anonymkode: d5dbc...474 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:54 #9 Del Skrevet torsdag kl 06:54 Så merkelig og helt blottet for takt og tone. Så frekt. Anonymkode: 4ff28...d65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:07 #10 Del Skrevet torsdag kl 07:07 Dette var temmelig sprøtt. Er det nær familie? Såfall ville jeg spurt de om de hadde mista det helt. Anonymkode: cfc5a...0ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:12 #11 Del Skrevet torsdag kl 07:12 De føler kanskje at eldre er mer populær enn yngre og er redde for at yngre skal bli skuffet. Anonymkode: 6e09d...0d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:12 #12 Del Skrevet torsdag kl 07:12 Dette tror jeg nesten ikke på. Du er blottet for takt og tone hvis man gjør slik, alle vet at økonomien har strammet seg for de fleste. Det er uhørt uansett å sende ut en slik liste over hva andre har gitt, faktisk dårlig folkeskikk. Her hadde jeg meldt avbud med en gang. Anonymkode: 14f9b...f0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:13 #13 Del Skrevet torsdag kl 07:13 AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 6.39): Takk for svar. Ja, jeg tenkte dette var meget spesielt, og jeg sa til mannen min at vi burde gi litt mindre bare for pur F, men vi kan ikke det, med tanke på konfirmanten, så vi må bare heve oss over det, og late som ingenting. Anonymkode: c0517...72d Ekspander Ikke rart du får sånn liste. Anonymkode: 6e09d...0d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet torsdag kl 07:34 #14 Del Skrevet torsdag kl 07:34 Ekstremt merkelig, sikkert en forelder som er såret og bitter etter egen konfirmasjon 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:36 #15 Del Skrevet torsdag kl 07:36 AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 7.13): Ikke rart du får sånn liste. Anonymkode: 6e09d...0d7 Ekspander Deg om det, det var bare tull fra min side da vi vi kom over overraskelsen av en liste. Anonymkode: c0517...72d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:39 #16 Del Skrevet torsdag kl 07:39 AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 7.12): Dette tror jeg nesten ikke på. Du er blottet for takt og tone hvis man gjør slik, alle vet at økonomien har strammet seg for de fleste. Det er uhørt uansett å sende ut en slik liste over hva andre har gitt, faktisk dårlig folkeskikk. Her hadde jeg meldt avbud med en gang. Anonymkode: 14f9b...f0e Ekspander Det er dessverre helt sant, og ikke en trolletråd. Jeg ble veldig overrasket. De er en familie med ganske mye penger i familien, vi er ikke fattige, men vi har ganske mye dårligere økonomi enn dem. Anonymkode: c0517...72d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:45 #17 Del Skrevet torsdag kl 07:45 AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 6.39): Takk for svar. Ja, jeg tenkte dette var meget spesielt, og jeg sa til mannen min at vi burde gi litt mindre bare for pur F, men vi kan ikke det, med tanke på konfirmanten, så vi må bare heve oss over det, og late som ingenting. Anonymkode: c0517...72d Ekspander Jeg hadde faktisk ikke klart å late som ingenting, men sagt i fra til foreldrene at dette var ekstremt sært, og noe folk vil reagere på. Du kan også slenge på at lik gave kan de ikke forvente, da folk gir ut fra økonomi. Hva om noen har skyhøye uforutsette utgifter akkurat nå, og ikke har så god råd som de kanskje hadde da søsteren konfirmerte seg. Også har jo folk ulike roller i en konfirmasjon, man kan f.eks. ikke forvente at en fadder til ett av barna gir samme beløp til begge barna. Men å straffe konfirmanten for foreldrenes dumskap ville jeg selvsagt ikke gjort. Hadde jeg tenkt å gi tilnærmet lik gave, hadde jeg selvsagt gjort det, selv om foreldrene er teit. Anonymkode: c5e81...341 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:48 #18 Del Skrevet torsdag kl 07:48 Men i alle dager, det var da så frekt at jeg ikke hadde klart å komme på det om jeg så hadde prøvd hardt. Bitchen i meg hadde dessverre ikke klart å holde kjeft og hadde sendt et svar omtrent slik: "Takk for invitasjonen, vi kommer gjerne i Gjertrud sin konfirmasjon. Ang. gave så er det fint at der har ønsker, men å publisere alles gaver fra 2021 sammen med invitasjonen og kreve minst det tilsvarende ikke greit. Kostnader har økt drastisk disse årene og folks livssituasjon trenger ikke være den samme. Så å bestille at alle skal gi tilsvarende eller mer er å mulig sette mange i en ubehagelig situasjon. Ønsker Gjertrud en finest mulig dag, men hva hver og en ønsker å gi i gave må være helt opp til dem og hva deres økonomi tillater." Anonymkode: 2931a...9ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:54 #19 Del Skrevet torsdag kl 07:54 AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 7.48): Men i alle dager, det var da så frekt at jeg ikke hadde klart å komme på det om jeg så hadde prøvd hardt. Bitchen i meg hadde dessverre ikke klart å holde kjeft og hadde sendt et svar omtrent slik: "Takk for invitasjonen, vi kommer gjerne i Gjertrud sin konfirmasjon. Ang. gave så er det fint at der har ønsker, men å publisere alles gaver fra 2021 sammen med invitasjonen og kreve minst det tilsvarende ikke greit. Kostnader har økt drastisk disse årene og folks livssituasjon trenger ikke være den samme. Så å bestille at alle skal gi tilsvarende eller mer er å mulig sette mange i en ubehagelig situasjon. Ønsker Gjertrud en finest mulig dag, men hva hver og en ønsker å gi i gave må være helt opp til dem og hva deres økonomi tillater." Anonymkode: 2931a...9ca Ekspander Haha, nydelig svar. Hadde det vært min familie og ikke mannens, så hadde jeg nok heller ikke klart å holde kjeft. Anonymkode: c0517...72d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå