Gå til innhold

Nintendo Switch 2 kommer 5 juni!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Okapi skrev (Akkurat nå):

Det er en Anbernic RG35XX. Den er utgått nå, men finnes en nyere utgave, samt en helt haug andre formfaktorer. Operativsystemet og SD-kortet er litt rotete kinagreier, så sånne dingser passer best for folk som liker å pusle litt.

Ja. Det har etterhvert blitt et svært marked for sånne dingser i alle mulige størrelser og prisklasser, som fyller en nisje Nintendo, Sony og de andre har neglisjert. Etter at 3DS forsvant er det jo ingen av de store som lager noe du kan slenge i jakkelomma lenger. Kunne kjøpt en Switch Mini om det fantes en, men til Nintendo lanserer noe sånt, finnes det Anbernic, Retroid, Miyoo, etc.

Jeg foretrekker personlig å spille spill på tv, blir for liten skjerm med håndholdt. Jeg spilte på 3DS i årevis men nå har jeg vent meg til stor skjerm og da føles det kjipt å gå tilbake. 

Anonymkode: 70e74...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mon tro om de vil lage switch 1 versjoner av nye spill slik ps5 har gjort med mange av sine spill  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvilken maskinsak er det der? Så ut som noe jeg kunne gitt til mannen! 

Anonymkode: 9c03d...089

Angående slike maskiner. Det finnes ganske mange ulike produsenter. Kan være greit å sjekke noen anmeldelser for å se hvilke som er "best". Se de ulike merkenes ulike styrker og svakheter og sjekke priser. 

De kommer i alle mulige størrelser, fra knøttsmå til de som er for store å ha i lomma. I tillegg kommer de med ulik skjermkvalitet, variasjon i formfaktor, hvor kraftige de er(slik de kan spille mer avanserte spill), hvor mye man kan endre på innstillingene på maskinen, prisen, osv. 

Kan godt være at den @Okapi er best for din mann. Han har jo også fortalt litt om maskinen. Er heller ikke meningen å skremme deg fra å kjøpe en slik maskin ved å fortelle om alle valgmulighetene.  Var kun meningen å gi deg tips  i tilfelle du så maskinen til Okapi og tenkte "skulle ønske den var litt annerledes og hadde større/mindre skjerm, kunne spille andre spill, osv". 

Her er en tråd på Reddit som anmelder ulike maskiner. Ser tråden ble oppdatert februar 2025. Jeg har ikke peiling på disse tingene så jeg kan ikke kommentere kvaliteten på tråden. Men så den var satt på anbefalt tråd på Reddit. 

Det går også an å poste i tråden hva man ser etter i maskinen man ønsker og få anbefalinger. 

Igjen. Ikke meningen å skremme deg fra å kjøpe. Har sett mange skrive de blir paralysert av alle valgmulighetene og ønsker ikke at du skal bli det.  Ønsket bare at du skulle vite at det er mange valgmuligheter om du ønsker maskinen til Okapi, men ønsket at den var litt annerledes. 

Anonymkode: 141a4...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her går Steam Deck over Nintendo. Den er dyrere, men det er et større utvalg av spill (etter min mening). Den koster mellom 6-10k, så er svindyr. Venter til prisen går ned.

Anonymkode: d35c1...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøper det når de kommer ut med ny animal crossing.

Anonymkode: ed833...03d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her går Steam Deck over Nintendo. Den er dyrere, men det er et større utvalg av spill (etter min mening). Den koster mellom 6-10k, så er svindyr. Venter til prisen går ned.

Anonymkode: d35c1...0a3

Men det er bare håndholdt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men det er bare håndholdt 

Steam Deck har både DP over USB-C og støtte for BT-kontrollere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kommer ikke til å kjøpe den. Kjøper kun Nintendo for 3D Zelda 😅 Spiller ellers på PC.

Anonymkode: 49c80...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Okapi skrev (14 minutter siden):

Steam Deck har både DP over USB-C og støtte for BT-kontrollere.

Mer kort batteritid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kjøper det når de kommer ut med ny animal crossing.

Anonymkode: ed833...03d

Finnes en på switch 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flere utenlandske nettsider sier at forhåndsbestillingen åpner til onsdag, så da gjelder sikkert det samme her også

Anonymkode: 7e299...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.4.2025 den 19.39):

Billigere enn PS5 i hvert fall.

Tydeligvis ikke! 6695 er jo helt hinsides. Tenkte jeg kunne leve med 5000, til nød 6000, men dette er godt over grensa for min del.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Okapi skrev (6 minutter siden):

Tydeligvis ikke! 6695 er jo helt hinsides. Tenkte jeg kunne leve med 5000, til nød 6000, men dette er godt over grensa for min del.

Koster 5799kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det jeg gleder meg mest til er å spille Breath of the Wild og Tears of the Kingdom med spillbar FPS. Kom meg aldri igjennom de sist, fordi 30 fps føltes så grusomt.

Anonymkode: aae46...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenlignet litt priser, og såvidt jeg kan se blir svenskene også flådd. På den annen side ligger prisen (inkludert norsk moms, for å gjøre det riktig her) i Storbritannia og Tyskland på henholdsvis 5600 og 5400. Da tipper jeg problemet er Bergsala, som har slengt en tusenlapp på den veiledende prisen, noe store forhandlere som Elkjøp, Power, Komplett og Platekompaniet velger å følge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Okapi skrev (3 minutter siden):

Sammenlignet litt priser, og såvidt jeg kan se blir svenskene også flådd. På den annen side ligger prisen (inkludert norsk moms, for å gjøre det riktig her) i Storbritannia og Tyskland på henholdsvis 5600 og 5400. Da tipper jeg problemet er Bergsala, som har slengt en tusenlapp på den veiledende prisen, noe store forhandlere som Elkjøp, Power, Komplett og Platekompaniet velger å følge.

Jeg fikk bestilt hos coolshop i stad for 5799kr og så gikk prisen opp til 5999kr etter at jeg hadde fullført ordren 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Koster 5799kr

Ser mange i kommentarfeltet si at problemet ikke er prisen på konsollen alene, men at det må sees i sammenheng med at spillene er dyre og at Nintendo heller ikke setter ned pris på gamle spill. 

Anonymkode: 141a4...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...