AnonymBruker Skrevet 2. april #1 Del Skrevet 2. april Jeg er gift, og vi har to barn på 15 og 18. Gjennom hele ekteskapet vårt har en gjentakende konflikt vært at mannen ikke sier fra hvis han blir forsinket. Og han synes jeg overreagerer når jeg blir irritert eller skuffet. Og da blir jeg jo usikker. Kanskje gjør jeg det? For eksempel nå i dag. Ungene og jeg er stort sett ferdige tidligere enn mannen. Jeg er hjemme ca klokken 14, og ungene 14.40. Mannen er ikke ferdig på jobb før klokken 16, og det tar 3 minutter å kjøre hjem. Jeg prøver å tilpasse middagen så vi får spist sammen. Dette er noe mannen også ønsker, for vi begge mener at det er viktig å spise sammen alle fire. Ungene og jeg er sultne etter jobb/skole, og vil gjerne ha middag så tidlig som mulig for å kunne legge egne planer resten av ettermiddagen. Jeg prøver derfor å ha maten klar til 16.15/16.30. Men stadig vekk glemmer mannen tiden, eller stikker et ærend etter jobb, eller møter en gammel kjenning på parkeringsplassen, eller må jobbe litt lengre for å skrive ferdig en rapport… Så flere ganger kommer han ikke hjem før 45 min - 1,5 time etter at han skal være hjemme. Jeg forstår at ting kan skje, men jeg mener at når du vet at tre personer utsetter middagen for å kunne spise med deg, så kan du i det minste gi beskjed om at du blir forsinket? Mannen ser ikke problemet, for vi kan jo bare spise uten ham de dagene han ikke dukker opp? Men han vil allikevel at planlagt middag skal være etter hans arbeidstid, så vi får spist sammen de dagene det ikke «dukker opp» noe. Er jeg helt på bærtur som blir irritert av dette? Enten la oss spise når det passer best for oss andre (15.00), eller klar å møt opp til avtalt tid (eller i det minste gi beskjed)! Anonymkode: f8d9e...f5a 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #2 Del Skrevet 2. april Det hadde irritert meg også. Samboer og jeg er bare oss to, ingen barn. Men vi avtaler alltid middag. I dag ble jeg fem minutter forsinket pga trafikken og sendte melding hjem med en gang siden jeg visste samboer var klar med middagen. Anonymkode: aa67d...831 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #3 Del Skrevet 2. april Hadde ikke latt ham bestemme dette. Lag middag til den tiden dere vil ha den og varm opp hans. Anonymkode: a1bee...9cc 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 2. april #4 Del Skrevet 2. april Ville ha avtalt fast middagstid kl 16.30. Dere kan ta en banan etter skole/jobb, og han kan varme opp sin om han ikke dukker opp til avtalt tid. 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet 2. april #5 Del Skrevet 2. april Spis til avtalt tid, så får han varme opp maten når han kommer. Synes i tillegg at han kan si fra hvis han blir forsinket. Det er faktisk folkeskikk å gjøre det. Det er ikke noe galt med deg som reagerer på dette, og det er ikke å overreagere, selv om mannen din mener det. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nooni Skrevet 2. april #6 Del Skrevet 2. april Velg dine kamper. Spis middag sammen med ungdommene til en fast tid. Kommer han hjem senere får han varme opp sin middag og spise alene. 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 2. april #7 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg er gift, og vi har to barn på 15 og 18. Gjennom hele ekteskapet vårt har en gjentakende konflikt vært at mannen ikke sier fra hvis han blir forsinket. Og han synes jeg overreagerer når jeg blir irritert eller skuffet. Og da blir jeg jo usikker. Kanskje gjør jeg det? For eksempel nå i dag. Ungene og jeg er stort sett ferdige tidligere enn mannen. Jeg er hjemme ca klokken 14, og ungene 14.40. Mannen er ikke ferdig på jobb før klokken 16, og det tar 3 minutter å kjøre hjem. Jeg prøver å tilpasse middagen så vi får spist sammen. Dette er noe mannen også ønsker, for vi begge mener at det er viktig å spise sammen alle fire. Ungene og jeg er sultne etter jobb/skole, og vil gjerne ha middag så tidlig som mulig for å kunne legge egne planer resten av ettermiddagen. Jeg prøver derfor å ha maten klar til 16.15/16.30. Men stadig vekk glemmer mannen tiden, eller stikker et ærend etter jobb, eller møter en gammel kjenning på parkeringsplassen, eller må jobbe litt lengre for å skrive ferdig en rapport… Så flere ganger kommer han ikke hjem før 45 min - 1,5 time etter at han skal være hjemme. Jeg forstår at ting kan skje, men jeg mener at når du vet at tre personer utsetter middagen for å kunne spise med deg, så kan du i det minste gi beskjed om at du blir forsinket? Mannen ser ikke problemet, for vi kan jo bare spise uten ham de dagene han ikke dukker opp? Men han vil allikevel at planlagt middag skal være etter hans arbeidstid, så vi får spist sammen de dagene det ikke «dukker opp» noe. Er jeg helt på bærtur som blir irritert av dette? Enten la oss spise når det passer best for oss andre (15.00), eller klar å møt opp til avtalt tid (eller i det minste gi beskjed)! Anonymkode: f8d9e...f5a Du er ikke på bærtur. Greit at han blir forsinket av og til men da må han gi beskjed. Og da får han bare tåle å spise rester alene når han kommer hjem. Dere skal ikke gå å vente med å spise til han kommer om han driver og kommer sent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taffel Skrevet 2. april #8 Del Skrevet 2. april Hvor jævla vanskelig er det å gi beskjed? Dette irriterte vettet av meg med min x og, ikke bare derfor han ble x, men hjalp ikke på....Det ufattelige var at det aldri resulterte i å forbedre seg. Helt utrolig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #9 Del Skrevet 2. april Maleficenta skrev (10 minutter siden): Du er ikke på bærtur. Greit at han blir forsinket av og til men da må han gi beskjed. Og da får han bare tåle å spise rester alene når han kommer hjem. Dere skal ikke gå å vente med å spise til han kommer om han driver og kommer sent Han tåler å spise rester alene når han kommer sent, men det føles så «bortkastet» å ha utsatt middagen for hans del, når vi uansett blir sittende alene å spise sikkert to ganger i uka. Skal vi spise uten ham, og han varme opp sin mat senere, passer det bedre for oss andre tre å spise klokken 15. Anonymkode: f8d9e...f5a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #10 Del Skrevet 2. april Taffel skrev (1 minutt siden): Hvor jævla vanskelig er det å gi beskjed? Dette irriterte vettet av meg med min x og, ikke bare derfor han ble x, men hjalp ikke på....Det ufattelige var at det aldri resulterte i å forbedre seg. Helt utrolig. Ja, det lurer jeg også på! Og jeg synes ikke det bør være lov å være så sløv som en voksen mann at man stadig vekk «glemmer tiden» så det går utover andre. Anonymkode: f8d9e...f5a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #11 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Er jeg helt på bærtur som blir irritert av dette? Jeg hadde også blitt irritert, men spis middagen når middagen er klar. AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg prøver derfor å ha maten klar til 16.15/16.30. Ikke vent på han etter dette. Sett maten på kjøl når dere er ferdige, så får han varme opp selv når han kommer hjem. AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Men han vil allikevel at planlagt middag skal være etter hans arbeidstid, så vi får spist sammen de dagene det ikke «dukker opp» noe. Det får så være. Men når han da kommer senere enn dette, er det han som får ta konsekvensene av dette. Ikke dere. Ferdig snakka! Anonymkode: 7a058...5b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #12 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde også blitt irritert, men spis middagen når middagen er klar. Ikke vent på han etter dette. Sett maten på kjøl når dere er ferdige, så får han varme opp selv når han kommer hjem. Det får så være. Men når han da kommer senere enn dette, er det han som får ta konsekvensene av dette. Ikke dere. Ferdig snakka! Anonymkode: 7a058...5b6 Men TS og ungene vil jo helst spise kl 15. Så da blir det jo tap-tap på alle. Jeg synes heller at TS og ungene kan spise fast kl 15 hver dag, og mannen får varme opp sin porsjon, og så kan han heller endre sine uvaner hvis det blir for trist for han og begynne å si ifra i god tid at han ønsker å spise med dem i dag, og så faktisk holde den tiden de da avtaler. Anonymkode: 1926d...906 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #13 Del Skrevet 2. april Jeg hadde vare innført en liten forrett eller snacks i form av fruk eller grønnsaker feks rett etter at dere kommer hjem, så middag fast feks kl 17. da har han stort sett tid til å konme hjem og ingen går ihjelsultne å venter og er sure. Jeg synes det er for firkanta for alles del slik dere har det nå, det fører til unødvendige frustrasjoner. Så må mannen selvfølgelig bli bedre på å si fra men da får han tid han også. Mannen min er ihvertfall slik som trenger litt tid på seg mellom jobb og mat for å slappe av og nyte måltidet så vi har satt en tid som funker for begge. Anonymkode: 5c4be...c1c 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 2. april #14 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Han tåler å spise rester alene når han kommer sent, men det føles så «bortkastet» å ha utsatt middagen for hans del, når vi uansett blir sittende alene å spise sikkert to ganger i uka. Skal vi spise uten ham, og han varme opp sin mat senere, passer det bedre for oss andre tre å spise klokken 15. Anonymkode: f8d9e...f5a Da gjør dere det, til han eventuelt bestemmer seg for at det er hyggeligere for ham også å ha fast måltid sammen, eller gi beskjed. Når noen er urimelige er det beste å ikke ta hensyn til vedkommende, til vedkommende velger å ta hensyn tilbake. Konsekvenser er hva mennesker lærer best av. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 2. april #15 Del Skrevet 2. april Jeg hadde blitt dødsprovosert og etter tredje gangen han kom for sent ril middag på HANS foretrukne tidspunkt hadde jeg spist med barna klokka 15 som passer dere beste heretter, og ikke engang giddet å lage nok til at han kan varme opp. Klarer han ikke å holde avtaler kan han lage sin egen jævla mat. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #16 Del Skrevet 2. april Så lenge han ikke klarer å gi beskjed, da hadde jeg og ungene spist kl 1615, hadde ikke ventet. Kanskje han lærer da? Anonymkode: 4602d...d4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #17 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Det hadde irritert meg også. Samboer og jeg er bare oss to, ingen barn. Men vi avtaler alltid middag. I dag ble jeg fem minutter forsinket pga trafikken og sendte melding hjem med en gang siden jeg visste samboer var klar med middagen. Anonymkode: aa67d...831 Du sendte sms mens du kjørte, altså? Anonymkode: 08292...7c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #18 Del Skrevet 2. april Synes det var veldig tett tidsskjema. Hadde blitt stresset og drittlei hvis mannen mente jeg skulle sitte ved middagsbordet 15-30 min etter at arbeidsdagen var over. Og ble sur om jeg gjorde et ærend eller pratet med noen på veien hjem. Må jo være bedre at dere som er tidlig hjemme tar et par knekkebrød og utsetter middagen litt. Barna er store, senk skuldrene. Anonymkode: 3a353...e14 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #19 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du sendte sms mens du kjørte, altså? Anonymkode: 08292...7c4 Satt på en buss kanskje? Anonymkode: a81db...14d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #20 Del Skrevet 2. april Hva med å spise middag kl 15 3-4 ganger i uka, men ha 1-2 faste dager dere spiser sammen kl 17? Anonymkode: dfe33...b7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå