AnonymBruker Skrevet 2. april #1 Skrevet 2. april Hei, dere som har hatt konfirmanter nylig, hva er ca sum de fikk til konfirmasjon? Har konfirmant om et par år og med veldig liten familie, så vil det ikke bli veldig høy sum til sammen. Synes selvfølgelig ikke summen skal snakkes om blandt ungdommene, men det gjør de jo. Har alltid hatt den innstillingen at mitt barn aldri skal få aller mest/nyest, men heller ikke minst/dårligst og vil derfor vite ca hva som er vanlig og hvor mye vi må spare for å gi til den kommende konfirmanten vår. Hun vil ikke ha bunad, så er pengesum det blir snakk om her. Anonymkode: a73ed...5d0 1
Mrs. Random Nick Skrevet 2. april #2 Skrevet 2. april Må det være penger? Kan det være en opplevelse? Mor/datter-ferie? Langhelg i en storby som er i et annet land? Kurs i noe som kanskje kan bli en ny lidenskap, for eksempel dykking/kajakk og så videre? 3
AnonymBruker Skrevet 2. april #3 Skrevet 2. april Summene på kameratene varierte fra 25-100 000x altså et stort spenn Anonymkode: 0d626...20f
AnonymBruker Skrevet 2. april #4 Skrevet 2. april Rundt 30.000 fikk konfirmanten her i fjor, men vi har svært stor familie. Vi ga henne ikke penger selv, og hun fikk bunad av en besteforelder. Anonymkode: 1c0f9...749
AnonymBruker Skrevet 2. april #5 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, dere som har hatt konfirmanter nylig, hva er ca sum de fikk til konfirmasjon? Har konfirmant om et par år og med veldig liten familie, så vil det ikke bli veldig høy sum til sammen. Synes selvfølgelig ikke summen skal snakkes om blandt ungdommene, men det gjør de jo. Har alltid hatt den innstillingen at mitt barn aldri skal få aller mest/nyest, men heller ikke minst/dårligst og vil derfor vite ca hva som er vanlig og hvor mye vi må spare for å gi til den kommende konfirmanten vår. Hun vil ikke ha bunad, så er pengesum det blir snakk om her. Anonymkode: a73ed...5d0 har dere ikke venner? Vi har liten familie, men jeg fikk masse penger til konfirmasjon en likevel fordi alle de ørten millioner vennene til mamma ga meg en liten slant. Dumt å være Viggo Venneløs om man ikke har stor familie. Anonymkode: 5c41f...d5e
AnonymBruker Skrevet 2. april #6 Skrevet 2. april 8000 kr fikk hun til sammen i kontanter. Fikk bunad av et par besteforeldre og førerkort av oss. 8000 kr til sammen fra onkler, tanter og oldeforeldre. Anonymkode: 1ba4e...138 2 1
Summeer Skrevet 2. april #7 Skrevet 2. april Våre barn har fått 10.000 kr på låst konto/fond (de fikk velge) av oss. De har fått bunad i gave kombinert fra besteforeldrene. Det som manglet (sko og en sølje) har jeg kjøpt som en håndfast presang fra oss. Da er det kun to tante/onkel par igjen og noen naboer og venner av meg, så de har vel fått 3-5.000 i penger på egen konto til fri bruk. Så de er ikke de som har fått mest, men heller ikke minst. En venninne ga sin datter interrail tur de to sommeren etter konfirmasjonen, det var en fin gave!
AnonymBruker Skrevet 2. april #8 Skrevet 2. april Her pratet vi med ungdommen at de ikke ville få like mye som andre pga liten familie. Vi har en del gode venner, som ble bedt siden familien er liten. Begge viste de ville arve/overta en jaktreiser fra oss foreldre. Så fikk de til sammen i penger ca 18.000 kr. Og så fikk de litt små ting som jaktkniv, jakt sekk. Jenta fikk bunad som flere var med på, så ho fikk mindre penger en broren. Var flere av venne til ungdommen her fikk nå traktor,atv,bil og summer langt oppe i 350.000kr Siden vi viste det ville bli store forskjeller så mente vi og det var viktig å prate om at vi har liten familie.men det de fikk var gitt av kjærlighet av de dem hadde nærmest. Våres ungdom syns det virket helt vilt at enkelte fikk bil,traktor og atv av foreldre Anonymkode: f572a...ea1
nordlending Skrevet 2. april #9 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (14 minutter siden): har dere ikke venner? Vi har liten familie, men jeg fikk masse penger til konfirmasjon en likevel fordi alle de ørten millioner vennene til mamma ga meg en liten slant. Dumt å være Viggo Venneløs om man ikke har stor familie. Anonymkode: 5c41f...d5e Da var jo du heldig siden moren din har "ørten millioner" venner. Det er veldig mange som ikke har masse venner, og det betyr heller ikke at man er venneløs. 3 2
AnonymBruker Skrevet 2. april #10 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, dere som har hatt konfirmanter nylig, hva er ca sum de fikk til konfirmasjon? Har konfirmant om et par år og med veldig liten familie, så vil det ikke bli veldig høy sum til sammen. Synes selvfølgelig ikke summen skal snakkes om blandt ungdommene, men det gjør de jo. Har alltid hatt den innstillingen at mitt barn aldri skal få aller mest/nyest, men heller ikke minst/dårligst og vil derfor vite ca hva som er vanlig og hvor mye vi må spare for å gi til den kommende konfirmanten vår. Hun vil ikke ha bunad, så er pengesum det blir snakk om her. Anonymkode: a73ed...5d0 Så dere skal spare opp og gi henne så hu får tilnærmet det de med stor familie får?! herregud, galskap! Datteren din skjønner jo hvorfor hu ikke vil få like mye som de som har mange de får gaver av! Verden er sånn, og det må barn også lære seg å leve med. Anonymkode: 3ef17...992 3
AnonymBruker Skrevet 2. april #11 Skrevet 2. april Datteren min fikk 4 000. Og nå er hun den av vennegjengen som har mest. Flere hundre tusen har hun spart, og er fortsatt student. Mye penger lettvint er ikke alltid en tjeneste. Anonymkode: d99ac...736 1
AnonymBruker Skrevet 2. april #12 Skrevet 2. april Min fikk 45.000 til sammen, 15.000 av oss foreldre. Men jeg tror vi la oss litt vel høyt der.. Anonymkode: 1b258...40e
AnonymBruker Skrevet 2. april #13 Skrevet 2. april Ungdommene i vårt nærmiljø fikk fra 5- 100.000 kr. Det er veldig stor forskjell. Vi gir ikke penger til egne barn. Vi har valgt å legge oss på opplevelse, da jeg ikke ser nødvendigheten av store pengesummer når de er 15 år gamle. Anonymkode: 03ff0...774
AnonymBruker Skrevet 2. april #14 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Så dere skal spare opp og gi henne så hu får tilnærmet det de med stor familie får?! herregud, galskap! Datteren din skjønner jo hvorfor hu ikke vil få like mye som de som har mange de får gaver av! Verden er sånn, og det må barn også lære seg å leve med. Anonymkode: 3ef17...992 Om vi har råd til det, så hvorfor ikke? Det er jo ikke hennes feil at familien er komplisert. ts Anonymkode: a73ed...5d0 2
AnonymBruker Skrevet 2. april #15 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (1 time siden): har dere ikke venner? Vi har liten familie, men jeg fikk masse penger til konfirmasjon en likevel fordi alle de ørten millioner vennene til mamma ga meg en liten slant. Dumt å være Viggo Venneløs om man ikke har stor familie. Anonymkode: 5c41f...d5e Vi har noe venner, men ikke på langt nær noe som vil være veldig lukrativt… Dessverre, skulle selvfølgelig ønske vi hadde haugevis av venner og stor familie, men sånn er det ikke her.. ts Anonymkode: a73ed...5d0 1
Aureka Skrevet 2. april #16 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (1 time siden): har dere ikke venner? Vi har liten familie, men jeg fikk masse penger til konfirmasjon en likevel fordi alle de ørten millioner vennene til mamma ga meg en liten slant. Dumt å være Viggo Venneløs om man ikke har stor familie. Anonymkode: 5c41f...d5e Gratulerer, det ble dagens teiteste kommentar. Skjønner at du ikke er så gammel.
LeonoraDorothea Skrevet 2. april #17 Skrevet 2. april Vår fikk bunad og 70 000 for tre år siden. Var ikke den som fikk mest, men var nok i blant de øverste 20%. Vi foreldre gir «kun» bunad og selskap, men vi har en ganske stor familie og mange venner. Synes du tenker fint når du prøver å unngå at datteren din skiller seg veldig ut☺️👍🏻
AnonymBruker Skrevet 2. april #18 Skrevet 2. april Datteren min arvet min bunad, og så fikk hun rundt 50 000 i penger til førerkort. Vi har ikke veldig stor familie, men faren min har arvet litt penger og ga 25 000 i gave + at han betalte selskapet (ikke forventet). Anonymkode: d0363...369
AnonymBruker Skrevet 2. april #19 Skrevet 2. april Jeg har spart til ungene siden de var små, så kontoen har flere hundre tusen. Jeg har likevel ikke tenkt å gi det til konfirmasjon. Da kan de få kanskje 10 000. Så slipper vi krangel om pengene etterpå. Så får de en sum ved 18 år. Og den store summen når de skal kjøpe sitt første hjem. Anonymkode: 5af31...617
AnonymBruker Skrevet 2. april #20 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei, dere som har hatt konfirmanter nylig, hva er ca sum de fikk til konfirmasjon? Har konfirmant om et par år og med veldig liten familie, så vil det ikke bli veldig høy sum til sammen. Synes selvfølgelig ikke summen skal snakkes om blandt ungdommene, men det gjør de jo. Har alltid hatt den innstillingen at mitt barn aldri skal få aller mest/nyest, men heller ikke minst/dårligst og vil derfor vite ca hva som er vanlig og hvor mye vi må spare for å gi til den kommende konfirmanten vår. Hun vil ikke ha bunad, så er pengesum det blir snakk om her. Anonymkode: a73ed...5d0 Tja hva med å gi konfirmanten selvstendighet i gave? Lærdom? Til å forstå og akseptere at man ikke trenger å sammenligne seg med andre hele tiden og at man ikke alltid kan få det de andre får? Anonymkode: f838d...a01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå