AnonymBruker Skrevet 2. april #1 Skrevet 2. april Skal på min første date med en dame. Dette er min første gang, så jeg aner ikke hva som er for mye eller for lite. Er det greit å gi henne roser på første date, eller kommer jeg til å altfor innpå? Anonymkode: c79f6...168 1
AnonymBruker Skrevet 2. april #2 Skrevet 2. april Er selvfølgelig greit, men roser på første date kan også oppleves som noe veldig voldsomt... Om jeg fikk roser av en fyr jeg ikke kjente på første date kunne det i verste fall gjort at jeg følte meg kvalt. Men om det er en fyr jeg kjente og likte godt, kunne roser på første date oppleves romantisk. Anonymkode: 6325e...771 8 1
AnonymBruker Skrevet 2. april #3 Skrevet 2. april Det kommer helt an på dama, og hvor godt du kjenner henne. Er det rette dama så blir hun glad for alt. Ikke styr bare gjør. Har du lyst til å gi henne roser så gjør du det. Om hun ikke setter pris på det, så er det bare å la vær med en date nr to. Anonymkode: e0995...bec 1
AnonymBruker Skrevet 2. april #4 Skrevet 2. april Ja, det er alt for mye… Du kan heller spandere kaffe eller øl eller hva dere skal. En is, om dere går en tur. Anonymkode: 2b3fa...460 14 2
AnonymBruker Skrevet 2. april #5 Skrevet 2. april Ja det er litt mye på første date. Anonymkode: 64b3c...082 14 1
Gaia Skrevet 2. april #6 Skrevet 2. april (endret) En hel bukett kan nok virke litt mye, ja. Dette fordi mange jenter/ damer kan føle på forventninger når det kommer til gjengjeldelse når de får noe så verdifullt. En rose tenker jeg er helt innafor. Endret 2. april av Gaia 2
MarianneE Skrevet 2. april #7 Skrevet 2. april Vil du gi roser så gi henne en. Det hadde sjarmert fletta av meg mens en hel bukett hadde opplevdes som way too much. 3 1
TomKrus Skrevet 2. april #8 Skrevet 2. april (endret) AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Skal på min første date med en dame. Dette er min første gang, så jeg aner ikke hva som er for mye eller for lite. Er det greit å gi henne roser på første date, eller kommer jeg til å altfor innpå? Anonymkode: c79f6...168 Greit og greit, hadde aldri gjort det ! Det er en date ! Du kan fremstå som desperat! Mitt råd bare ikke gjør det. Kle deg helt greit, ikke drikke for mye, og vis hvem du er ! Snakke og ta det enkelt i begynnelsen alltid. Så kan du ta de rosene på date 5 når hun responderer på ditt nærvær 1 date ! Gjør det alltid enkelt ! og ikke vær en forbannet stor gnier ! Skal dere ta en kaffe, is eller en drikke ? Bare spander ! Ikke hør på de andre her inne som ikke vet hva en gentleman er for noe. Endret 2. april av TomKrus 7 2
AnonymBruker Skrevet 2. april #9 Skrevet 2. april Enig i at en rose er søtt og en bukett for mye. Anonymkode: ec27a...2f3 3 1
TomKrus Skrevet 2. april #10 Skrevet 2. april Gaia skrev (8 minutter siden): EN hel bukett kan nok virke litt mye, ja. Dette fordi mange jenter/ damer kan føle på forventninger når det kommer til gjengjeldelse når de får noe så verdifullt. En rose tenker jeg er helt innafor. Nei det er bare ikke innenfor, roser representerer "kjærlighet" de er bare ikke der på første date ! Da blir det som du skriver i pannen din "jeg er desperat" Noen kvinner kan sikkert la seg sjarmere av det, neppe flertallet. Derfor aldri gjør akkurat det. Går man en tur og snakker sammen, så passerer man en kneipe eller en kafe ? Spør ! Kan vi ta en kaffe ! Så betaler mannen fordi det var han som kom med forslaget ! Enkelt, greit og det vil de fleste kvinner sitte pris på. Og ikke kom med at de sitter seg i "gjeld" over en kopp kaffe ! Da bare fnyser jeg i forakt over refleksjonen. 2 3
Gaia Skrevet 2. april #11 Skrevet 2. april TomKrus skrev (Akkurat nå): Nei det er bare ikke innenfor, roser representerer "kjærlighet" de er bare ikke der på første date ! Da blir det som du skriver i pannen din "jeg er desperat" Noen kvinner kan sikkert la seg sjarmere av det, neppe flertallet. Derfor aldri gjør akkurat det. Går man en tur og snakker sammen, så passerer man en kneipe eller en kafe ? Spør ! Kan vi ta en kaffe ! Så betaler mannen fordi det var han som kom med forslaget ! Enkelt, greit og det vil de fleste kvinner sitte pris på. Og ikke kom med at de sitter seg i "gjeld" over en kopp kaffe ! Da bare fnyser jeg i forakt over refleksjonen. Nå skrev jeg vel ikke noe om kaffe? Tenker mer på at man føler at man må bli med vedkommende hjem fordi innsatsen hans er way over the top. Er du kvinne, forresten? Hvis du ikke er det, så tenker jeg at du bør anerkjenne hva en kvinne tenker om dette i stedet for å fnyse av det hun skriver. Jeg hadde syntes at en rosa hadde vært utrolig søtt, faktisk. Der er sikkert vi kvinner forskjellige, men du skal ikke sette deg til doms over andres følelser omkring et tema.
AnonymBruker Skrevet 2. april #12 Skrevet 2. april Ikke. Gjør. Det. Too much. Spander heller kaffen eller måltidet. Anonymkode: 98acd...8c3 5 3
AnonymBruker Skrevet 2. april #13 Skrevet 2. april Liker hun roser da? Har hun sagt hun liker blomster liksom? Selv er jeg allergisk så for meg ville det vært et stort nei.. Anonymkode: d221c...041 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. april #14 Skrevet 2. april Gaia skrev (2 minutter siden): Nå skrev jeg vel ikke noe om kaffe? Tenker mer på at man føler at man må bli med vedkommende hjem fordi innsatsen hans er way over the top. Er du kvinne, forresten? Hvis du ikke er det, så tenker jeg at du bør anerkjenne hva en kvinne tenker om dette i stedet for å fnyse av det hun skriver. Jeg hadde syntes at en rosa hadde vært utrolig søtt, faktisk. Der er sikkert vi kvinner forskjellige, men du skal ikke sette deg til doms over andres følelser omkring et tema. Å nei, det er ikke det jeg vil at hun skal tenke! Som andre kommentarer her sier er det vel greit å bare spandere, så takk for at dere kom med deres tanker. ts Anonymkode: c79f6...168 1 1
TomKrus Skrevet 2. april #15 Skrevet 2. april Gaia skrev (2 minutter siden): Nå skrev jeg vel ikke noe om kaffe? Tenker mer på at man føler at man må bli med vedkommende hjem fordi innsatsen hans er way over the top. Er du kvinne, forresten? Hvis du ikke er det, så tenker jeg at du bør anerkjenne hva en kvinne tenker om dette i stedet for å fnyse av det hun skriver. Jeg hadde syntes at en rosa hadde vært utrolig søtt, faktisk. Der er sikkert vi kvinner forskjellige, men du skal ikke sette deg til doms over andres følelser omkring et tema. Er mann og vet hva som fungerer og ikke Gjør det enkelt alltid, og nei man vet aldri hva enkelte kvinner responderer på, derfor gjør det alltid enkelt. 2
Gaia Skrevet 2. april #16 Skrevet 2. april TomKrus skrev (1 minutt siden): Er mann og vet hva som fungerer og ikke Gjør det enkelt alltid, og nei man vet aldri hva enkelte kvinner responderer på, derfor gjør det alltid enkelt. Enkelt fungerer alltid, men jeg personlig synes likevel at en rose hadde vært veldig hyggelig. 😉
TomKrus Skrevet 2. april #17 Skrevet 2. april Gaia skrev (Akkurat nå): Enkelt fungerer alltid, men jeg personlig synes likevel at en rose hadde vært veldig hyggelig. 😉 Joda, men så møter han på en som ikke synes det ! Da får det en annen virkning. Poenget at han ikke vet akkurat det. Derfor ikke gjør det. Så får du rosen etter date 5, når du faktisk er hektet og han bare kan hale deg inn 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. april #18 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Skal på min første date med en dame. Dette er min første gang, så jeg aner ikke hva som er for mye eller for lite. Er det greit å gi henne roser på første date, eller kommer jeg til å altfor innpå? Anonymkode: c79f6...168 Kan du ikke heller spare de blomstene til ETTER daten, og sende dem til henne på døren med bud, dersom daten var virkelig vellykket? Dersom dere skal møtes ute, og du ikke skal hente henne hjemme med bil f.eks, så er det jo litt styr å gå rundt i timesvis og drasse på en blomsterbukett, som helst burde settes i vase med vann med det samme. Bare tenker litt praktisk her, selv om tanken din er god og snill. Jeg ville satt pris på de blomstene etter daten, ikke før, for da betyr det jo at han likte daten ekstra godt. Anonymkode: 0079f...daf 6 3
AnonymBruker Skrevet 2. april #19 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Å nei, det er ikke det jeg vil at hun skal tenke! Som andre kommentarer her sier er det vel greit å bare spandere, så takk for at dere kom med deres tanker. ts Anonymkode: c79f6...168 Uansett, lykke til på date🥰 Anonymkode: e1e2b...a91
Gaia Skrevet 2. april #20 Skrevet 2. april TomKrus skrev (12 minutter siden): Joda, men så møter han på en som ikke synes det ! Da får det en annen virkning. Poenget at han ikke vet akkurat det. Derfor ikke gjør det. Så får du rosen etter date 5, når du faktisk er hektet og han bare kan hale deg inn Du har faktisk et poeng. Er så klart ikke alle som er som meg. 👍 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå