Gå til innhold

Jeg får ofte kommentarer på at jeg ikke har lagt på meg i overgangsalderen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sier det samme. Helt ukjent i mitt miljø, jeg er på samme alder, normalvektig og trener også. Vi kommenterer aldri andres kropper. Er det en snikskrytteåd?

Anonymkode: 3ab85...72c

Nei

Ts

Anonymkode: d75e3...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Må du delta i praten da? Det er vel ingen som tvinger deg.

Anonymkode: d6075...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Må du delta i praten da? Det er vel ingen som tvinger deg.

Anonymkode: d6075...765

Jeg svarer selvfølgelig når jeg får kommentarer eller spørsmål

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da kommer ofte kommentarene på at jeg er heldig som er såpass slank, og det kommer selv fra andre som er omtrent like slanke, og jeg tror de sier dette fordi de selv ønsker kommentarer på at de er slanke.

Ts

Du svarer jo sjølv på spørsmålet ditt: Dei kommenterer din kropp fordi dei ynskjer å få komplimenter tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tar du hormoner? Jeg var alltid slank, men merker jeg må passe meg. Prøver å kutte sukker og junk food.

Anonymkode: 374f5...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ukentlig får jeg kommentarer fra jevnaldrende damer som kommenterer at jeg fremdeles er slank for å være i overgangsalderen.

Jeg har fått litt "love handles" rundt midjen, er ikke så stram som i yngre år og fett er muskler fordeler seg annerledes på kroppen, men når jeg forteller at jeg merker kroppslige forandringer, får jeg bare høre at jeg er slank så jeg kan bare tie stille.

Det er jo hyggelig å få komplimenter, men synes det er litt belastende da dette er et gjennomgående tema når jeg møter bekjente/ kjentfolk i garderoben/ på treningssenteret der vi alle har tettsittende treningsklær.

Jeg ser slanke damer på min alder hver dag, men det er vel det at disse damene som kommenterer  kroppen min vet at jeg ikke er på noe diett og kan spise det meste.

Uansett er det litt "thin shaming" eller hva?

Hvorfor er du så opptatt av dette at du må lage en skrytetråd? Plutselig kan du fly opp i vekt, eller det kan fremkomme noe annet dine venner ikke ønsker å oppleve. 

Anonymkode: cd8e7...394

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Litt på siden, men jeg har aldri fått så mye oppmerksomhet fra menn som da jeg hadde anoreksi og bmi på 17,5. Syntes bare det var fælt at noen kommentere kroppen min 😔

Anonymkode: 9a554...00c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er bekjent eller venn med flere som trener der hvor jeg trener, og da går skravla om kropp, mat, kosthold og frustrasjon over å ikke kunne spise så mye som før.

Da kommer ofte kommentarene på at jeg er heldig som er såpass slank, og det kommer selv fra andre som er omtrent like slanke, og jeg tror de sier dette fordi de selv ønsker kommentarer på at de er slanke.

Ts

Jeg snakker aldri med folk på trening. Når er de du skravler?? Jeg kommer som regel hastebde inn og skifter i full fart, og mens jeg trener er det ikke noe rom for prating - og etterpå drar jeg hjem. Skjønner ikke hvorfor du henger rundt og diskuterer alt dette.

Anonymkode: 99c98...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har alltid vært slank, kom i tidlig overgangsalder (40 år) og smalt på meg 12 kg på rekordtid. 4 år etter har jeg kun gått ned 6 kg. Vil bare ikke av. Så jeg er en av de «tullingene» som kunne kommentert vekten til TS, og fra meg ville det oppriktig vært ment som et kompliment! 

Anonymkode: 0efb4...66a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vanlige damer som ikke er fornøyd med kroppen sin, og som er opptatt av slanking og kropp tydeligvis

Ts

Men da bør du ha litt sosiale antenner. Du sier i hovedinnlegget at du snakker om hvordan kroppen din forandrer seg negativt (litt sideflesk, endret muskelmasse mm). Det er ikke så rart at folk som sliter med vekta blir oppgitt over slanke mennesker «klaging» over at de har blitt så»tjukke»…. Dette er noe som starter for en del i ung alder.

Når ei lita flis på 55 kg står og klager over at hun har blitt sååå tjukk, og du står rett ved siden av og veier det dobbelte…. Da lurer du bittelitt på hvor mye som rører seg i topplokket der 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

"Ja" svarer jeg og smiler litt når folk kommenterer at jeg (fortsatt) er slank. Kanskje "Ja, heldig der". Har aldri følt det belastende eller fulgt opp det temaet (som er jo meg og andre revnende uinteressant). 

Anonymkode: 74f29...2dd

Man er jo stort sett ikke «heldig», man velger å trene og man velger vekk sjokolade, is, bakst, potetgull, godteri, junkfood, ferdigmat, UP-mat etc, hver dag.

Anonymkode: 5f0e8...53a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tar du hormoner? Jeg var alltid slank, men merker jeg må passe meg. Prøver å kutte sukker og junk food.

Nei det gjør jeg ikke.

Holder man seg slank med hormoner?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man er jo stort sett ikke «heldig», man velger å trene og man velger vekk sjokolade, is, bakst, potetgull, godteri, junkfood, ferdigmat, UP-mat etc, hver dag.

Ts her

Jeg har aldri lagt bort noe i matveien og det er det som kalles "naturlig slank".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dette er vel fasiten. Mange bare kjører på som de har gjort hele livet, uten noen som helst forståelse for at inntak og aktivitetsnivå må justeres etter hvert som man blir eldre.

Anonymkode: ce5a6...07d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men da bør du ha litt sosiale antenner. Du sier i hovedinnlegget at du snakker om hvordan kroppen din forandrer seg negativt (litt sideflesk, endret muskelmasse mm). Det er ikke så rart at folk som sliter med vekta blir oppgitt over slanke mennesker «klaging» over at de har blitt så»tjukke»…. Dette er noe som starter for en del i ung alder.

Når ei lita flis på 55 kg står og klager over at hun har blitt sååå tjukk, og du står rett ved siden av og veier det dobbelte…. Da lurer du bittelitt på hvor mye som rører seg i topplokket der 😂

Når jeg får kommentarer sier jeg ikke høyt at jeg merker jeg har fått litt flesk rundt midjen eller at jeg ikke er like stram som for 10 år siden, men sier at jeg har merket at kroppen har forandret seg de siste årene, men får da beskjed om at jeg er så slank så kan ikke si noe.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er du så opptatt av dette at du må lage en skrytetråd? Plutselig kan du fly opp i vekt, eller det kan fremkomme noe annet dine venner ikke ønsker å oppleve. 

Anonymkode: cd8e7...394

Er du overvektig og opplever at jeg har laget en skrytetråd?

Det er det overhodet ikke.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg er også forholdsvis slank, dvs en bmi på 22 i en alder av 54, men jeg får aldri høre sånt. Jeg kjenner mange som ikke har gått opp i vekt selv heller, da, så kanskje det er miljøet jeg er i. Noen blir runde og andre ikke, og ingen kommenterer hverken det ene eller det andre. Heldigvis.

Anonymkode: cdaf8...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva slags folk er det dere omgås som sier sånne ting støtt og stadig 😆 Ingen som jeg jobber med har noensinne nevnt noe om overgangsalder eller vekta mi eller om hvordan kroppen min ser ut, enda jeg har en veldig fin kropp til å være så «gammel» (håper det er greit å si, jeg er heldig fra naturens side). 

Anonymkode: d1de2...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nei det gjør jeg ikke.

Holder man seg slank med hormoner?

Ts

Vet ikke. Tar ikke hormoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ts her

Jeg har aldri lagt bort noe i matveien og det er det som kalles "naturlig slank".

Det finnes ikke noe som heter naturlig slank. Du har tydeligvis god apetittregulering sånn at du ikke overspiser. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er også forholdsvis slank, dvs en bmi på 22 i en alder av 54, men jeg får aldri høre sånt. Jeg kjenner mange som ikke har gått opp i vekt selv heller, da, så kanskje det er miljøet jeg er i. Noen blir runde og andre ikke, og ingen kommenterer hverken det ene eller det andre. Heldigvis.

Anonymkode: cdaf8...df2

Nei kanskje ts har uvanlig mange usunne og overvektige venner siden de er så opphengt i dette? Jeg er også slank, og det er nesten alle vennene mine også, tross overgangsalder. Har ikke falt noen av oss inn å bare forfalle selv om vi blir eldre, akkurat som det heller ikke falt oss inn å ikke gå tilbake til den gamle vekten etter å ha fått barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...