AnonymBruker Skrevet 2. april #1 Del Skrevet 2. april Ukentlig får jeg kommentarer fra jevnaldrende damer som kommenterer at jeg fremdeles er slank for å være i overgangsalderen. Jeg har fått litt "love handles" rundt midjen, er ikke så stram som i yngre år og fett er muskler fordeler seg annerledes på kroppen, men når jeg forteller at jeg merker kroppslige forandringer, får jeg bare høre at jeg er slank så jeg kan bare tie stille. Det er jo hyggelig å få komplimenter, men synes det er litt belastende da dette er et gjennomgående tema når jeg møter bekjente/ kjentfolk i garderoben/ på treningssenteret der vi alle har tettsittende treningsklær. Jeg ser slanke damer på min alder hver dag, men det er vel det at disse damene som kommenterer kroppen min vet at jeg ikke er på noe diett og kan spise det meste. Uansett er det litt "thin shaming" eller hva? Anonymkode: d75e3...f87 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #2 Del Skrevet 2. april Jeg opplever at folk vanligvis blir stille hvis jeg svarer at de kanskje bør konsentrere seg mer om sin egen vekt enn min. Anonymkode: 6afa4...ba8 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #3 Del Skrevet 2. april Thin shaming er det ikke. Hvor mener du skammen er? Det er utidig og unødvendig men skamm påføres du da ikke selv om du blir fratatt uttalerett om kroppslige endringer bare fordi du ikke har mer synlig fett enn du har. Jeg ville satt en klar og tydelig grense om at vekt ikke er et tema du ønsker å diskutere. Anonymkode: 4fa99...0e3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #4 Del Skrevet 2. april "Ja" svarer jeg og smiler litt når folk kommenterer at jeg (fortsatt) er slank. Kanskje "Ja, heldig der". Har aldri følt det belastende eller fulgt opp det temaet (som er jo meg og andre revnende uinteressant). Anonymkode: 74f29...2dd 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #5 Del Skrevet 2. april Jeg er også i overgangsalder og tynn. Det er liksom en opplest og vedtatt sannhet at man skal legge på seg i overgangsalderen. Kan lett bli en selvoppfyllende profeti om dette er noe man går rundt og forventer. Ikke alle går opp i vekt ila overgangsalderen. Selv har jeg faktisk gått litt ned og er i bedre fysisk form enn på mange år. Kanskje fordi barna nå er store og jeg endelig nå har tid til å ta litt vare på meg selv også. Anonymkode: 651c8...523 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #6 Del Skrevet 2. april Jeg fikk høyt stoffskifte og gikk ned. Anonymkode: a7b6e...97a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #7 Del Skrevet 2. april Det er strengt tatt det motsatte av "shaming", men det er ubehagelig å få slike kommentarer, det er jeg enig i. Anonymkode: 836c2...901 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 2. april #8 Del Skrevet 2. april Hva slags blåst gjeng er det som ukentlig kommenterer kroppen din? Kan ikke tro noe annet enn at det må være et skyhøyt gjennomsnitt på brukne antenner i det miljøet du frekventerer. 7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #9 Del Skrevet 2. april Kan det hende at du bør vurdere å skifte litt på omgangskretsen? Er ikke vant med ukentlige kommentarer om vekt/slanking, synes absolutt det er en uting. Anonymkode: 2a9e9...cb9 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #10 Del Skrevet 2. april Jeg er bekjent eller venn med flere som trener der hvor jeg trener, og da går skravla om kropp, mat, kosthold og frustrasjon over å ikke kunne spise så mye som før. Da kommer ofte kommentarene på at jeg er heldig som er såpass slank, og det kommer selv fra andre som er omtrent like slanke, og jeg tror de sier dette fordi de selv ønsker kommentarer på at de er slanke. Ts Anonymkode: d75e3...f87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #11 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan det hende at du bør vurdere å skifte litt på omgangskretsen? Er ikke vant med ukentlige kommentarer om vekt/slanking, synes absolutt det er en uting. Anonymkode: 2a9e9...cb9 Helt enig, synes det er ubehagelig Ts Anonymkode: d75e3...f87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #12 Del Skrevet 2. april 54 år, slank, bmi 19. Aldri fått høre at jeg er slank til tross for overgangsalderen. Anonymkode: 9a554...00c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #13 Del Skrevet 2. april Hva slags mennesker er det du omgir deg med?? Anonymkode: 86efe...ced 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 2. april #14 Del Skrevet 2. april (endret) Det heter misunnelse. Jeg er 38, og de fleste menn på min alder har allerede begynt å bli "40, feit og ferdig". Men jeg er fremdeles slank. Endret 2. april av Nowayback 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #15 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ukentlig får jeg kommentarer fra jevnaldrende damer som kommenterer at jeg fremdeles er slank for å være i overgangsalderen. Jeg har fått litt "love handles" rundt midjen, er ikke så stram som i yngre år og fett er muskler fordeler seg annerledes på kroppen, men når jeg forteller at jeg merker kroppslige forandringer, får jeg bare høre at jeg er slank så jeg kan bare tie stille. Det er jo hyggelig å få komplimenter, men synes det er litt belastende da dette er et gjennomgående tema når jeg møter bekjente/ kjentfolk i garderoben/ på treningssenteret der vi alle har tettsittende treningsklær. Jeg ser slanke damer på min alder hver dag, men det er vel det at disse damene som kommenterer kroppen min vet at jeg ikke er på noe diett og kan spise det meste. Uansett er det litt "thin shaming" eller hva? Anonymkode: d75e3...f87 Damer «på din alder» (45-60, vil jeg tro?) er jo rett i riktig aldersgruppe for body-shaming, så hvorfor overrasker det deg? Uansett: det er ikke ditt ansvar å være høflig mot mennesker som velger å være ufine. Sett dem på plass. De har godt av det. Anonymkode: 20232...d69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #16 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Damer «på din alder» (45-60, vil jeg tro?) er jo rett i riktig aldersgruppe for body-shaming, så hvorfor overrasker det deg? Uansett: det er ikke ditt ansvar å være høflig mot mennesker som velger å være ufine. Sett dem på plass. De har godt av det. Anonymkode: 20232...d69 Jeg er 56 Ts Anonymkode: d75e3...f87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #17 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva slags mennesker er det du omgir deg med?? Anonymkode: 86efe...ced Vanlige damer som ikke er fornøyd med kroppen sin, og som er opptatt av slanking og kropp tydeligvis Ts Anonymkode: d75e3...f87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #18 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva slags mennesker er det du omgir deg med?? Anonymkode: 86efe...ced Sier det samme. Helt ukjent i mitt miljø, jeg er på samme alder, normalvektig og trener også. Vi kommenterer aldri andres kropper. Er det en snikskrytteåd? Anonymkode: 3ab85...72c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #19 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ukentlig får jeg kommentarer fra jevnaldrende damer som kommenterer at jeg fremdeles er slank for å være i overgangsalderen. Jeg har fått litt "love handles" rundt midjen, er ikke så stram som i yngre år og fett er muskler fordeler seg annerledes på kroppen, men når jeg forteller at jeg merker kroppslige forandringer, får jeg bare høre at jeg er slank så jeg kan bare tie stille. Det er jo hyggelig å få komplimenter, men synes det er litt belastende da dette er et gjennomgående tema når jeg møter bekjente/ kjentfolk i garderoben/ på treningssenteret der vi alle har tettsittende treningsklær. Jeg ser slanke damer på min alder hver dag, men det er vel det at disse damene som kommenterer kroppen min vet at jeg ikke er på noe diett og kan spise det meste. Uansett er det litt "thin shaming" eller hva? Anonymkode: d75e3...f87 Det er vel når man blir 60 at kiloene kommer hvis man ikke passer på? Er det ikke det da? Anonymkode: 3bd79...893 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #20 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er vel når man blir 60 at kiloene kommer hvis man ikke passer på? Er det ikke det da? Anonymkode: 3bd79...893 Ja. Forbrenningen endrer seg ikke mellom 20 og 60 Anonymkode: b41df...e2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå