Gå til innhold

Hvilken husmaling er best?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det drygolin som gjelder?
mener det er oljedekkbeis som er brukt her.

Anonymkode: 34583...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er usikker hva som er brukt bør du ta med deg å få analysert så du ikke får på ny maling som reagerer på det underlaget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 2.4.2025 den 13.51):

Er det drygolin som gjelder?
mener det er oljedekkbeis som er brukt her.

Ekspander  

Kommer an på hvor du bor. Bor du utsatt  for  vær og vind, ville jeg gått for typ beste  drygolin maling. 

Bor du vamt på solrik tomt på innlandet ville jeg absolutt  gått  for  en vannbasert maling som feks optimal. Vannbaserte malinger tåler bedre sol og varme. 

Jeg anbefaler  ikke å kjøpe billig maling med kort levetid,  det blir mer arbeid  og faktisk dyrere. 

Ikke juks med  vask av huset og ha  på visir/ grunning på allt bart materiale.  Minst 3 strøk på endeved. 

Da vil du slippe å male på nytt på mange år. Må male selv i år. Og sist er over 15 år siden. Og nesten like fin, men har begynt å bli stygg  noen steder nå

Anonymkode: 5b258...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 2.4.2025 den 14.02):

Kommer an på hvor du bor. Bor du utsatt  for  vær og vind, ville jeg gått for typ beste  drygolin maling. 

Bor du vamt på solrik tomt på innlandet ville jeg absolutt  gått  for  en vannbasert maling som feks optimal. Vannbaserte malinger tåler bedre sol og varme. 

Jeg anbefaler  ikke å kjøpe billig maling med kort levetid,  det blir mer arbeid  og faktisk dyrere. 

Ikke juks med  vask av huset og ha  på visir/ grunning på allt bart materiale.  Minst 3 strøk på endeved. 

Da vil du slippe å male på nytt på mange år. Må male selv i år. Og sist er over 15 år siden. Og nesten like fin, men har begynt å bli stygg  noen steder nå

Anonymkode: 5b258...f37

Ekspander  

Er litt utsatt for vær ja. Helt åpent nordover. Samt ene veggen har sol hele ettermiddag/kveld, så der blir det VARMT...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  jegerrinne skrev (På 2.4.2025 den 13.56):

Hvis du er usikker hva som er brukt bør du ta med deg å få analysert så du ikke får på ny maling som reagerer på det underlaget

Ekspander  

Gjør de dette overalt de selger maling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og er det noe grense på hvor lenge før man kan/bør vaske huset? vet det må tørker ordentlig osv. Men andre veien, gjør det noe om det går noe tid? Ikke alltid været spiller på lag når man har tid :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.4.2025 den 19.10):

Gjør de dette overalt de selger maling?

Ekspander  

Fleste steder ska kunne gjøre det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...