AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:30 #21 Del Skrevet torsdag kl 05:30 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eksmannen mente at han slapp å ha sex med meg etter at vi giftet oss. Han hadde sporadisk sex med meg, men nesten aldri på eget initiativ. Til slutt ble det helt sølibat. Min erfaring er at menns sexlyst minsker drastisk når de blir for komfortable i etablerte forhold - uansett om det er samboer eller ekteskap. For meg er sex viktig og skulle gjerne hatt det hver dag. K41 Anonymkode: 13b29...7eb Vi 2 skulle ha giftet oss. Anonymkode: 68ab8...59c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:39 #22 Del Skrevet torsdag kl 05:39 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hei. Er det noen menn her som har opplevd mer sex etter giftemål? Anonymkode: 331f7...1bd Ja, bare bli litt mer flinkere å hjelpe til så blir det bra. Kona mi sugde meg cirka 5 dager i uka rett etter fødsel (hennes initiativ!!) til vi kunne ha vaginal sex igjen etter 6 uker. Jeg jobber som langtransportsjåfør, har to kids, vært sammen i 8 år. Tror det er disse to ukene jeg er borte som redder forholdet, og jeg hjelper til da jeg er hjemme med hus, unger og baby. Hun er hjemmeværende også, om hun vil begynne å arbeide igjen har jeg ingen problem med det heller. Skal sies vi er begge bare 24. Anonymkode: b226c...489 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:42 #23 Del Skrevet torsdag kl 05:42 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Før og etter giftemål er ikke riktig spørsmål. Det er før og etter barn. Etter barn ble det helt dødt sexliv, så dødt at det etter hvert også satte kroken på forholdet. Anonymkode: d364a...6b5 Da gjør du noe feil far. Her ble sexen enda bedre etter vi fikk barn og ble gift. Tror noen menn bare gir opp å forføre dama. Anonymkode: b226c...489 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:24 #24 Del Skrevet torsdag kl 06:24 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Ikke lett å forstå dette. Vi hadde masse deilig sex før vi giftet oss. Etterpå ble det nesten som å skru av en bryter. Så skulle vi i terapi, men når hun innså at "feilen" lå hos henne, så ville hun ikke gå i terapi lengre. Men jeg er fortsatt veldig glad i henne, og vi har et godt liv, tross alt. Anonymkode: 68ab8...59c Synes bare det er så rart og merkelig. Sex er noe av det fineste to mennesker kan dele med hverandre. I tillegg til mange andre ting selvfølgelig. Tror ikke jeg kunne klart meg uten sex i et forhold. Om partneren min hadde vært veldig syk så er det en ting, men ellers ikke. Det hadde vært så vanskelig og vondt for meg, at da hadde jeg valgt å være alene. Anonymkode: 5119c...154 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:26 #25 Del Skrevet torsdag kl 06:26 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Før og etter giftemål er ikke riktig spørsmål. Det er før og etter barn. Etter barn ble det helt dødt sexliv, så dødt at det etter hvert også satte kroken på forholdet. Anonymkode: d364a...6b5 Det er ikke alltid sånn. Det var pause under graviditeten og en stund etter fødselen, men det tok seg opp igjen. Er det generelt sånn at menn og kvinner med barn ikke har overskudd? Nei. De har gigantiske prosjekter med oppussing, treningsregime gutteturer og jenteturer. Ofte ferier med krevende turer etc. Det er mange gode grunner til å ikke ha sex, men jeg tror selve den fysiske sexdriften er undervurdert. En svak sexdrift krever at alt mer mer optimalt. Til slutt er det aldri optimalt nok. Hvis sexdriften er sterk kan man gå topptur, ha vondt i hele kroppen, være svett, stinke, komme hjem til et rotehus og allikevel ha vill sex. Anonymkode: dde92...d22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
draug 75 Skrevet torsdag kl 07:37 #26 Del Skrevet torsdag kl 07:37 Mindre. Og når man prøver å få barn: mindre lek og mer forretningsmessig sex i forplantningsøyemed, du vet, slik og da må man pule for å for å gi sædcellene mest status og vi kan ikke kaste bort sæd på å ha det gøy. Og etter barn: enda mindre til null. At det blir mindre sex etter ekteskap er egentlig ikke rart. Grovt sett, klassisk: menn er ute etter sex, kvinner er ute etter forhold. Menn må da gi forhold for å få sex, kvinner gir sex for å få forhold. Da blir dynamikken slik at kvinna piner seg gjennom sexen før man gifter seg, som pris for forhold, og når man har gifta seg (forplikta seg å anna vis), så har hun ikke noe mer på å vinne, og dermed stenger hun igjen. Dette er egentlig ingens feil, eller begges feil alt etter hvordan man ser på det. Mannen har bare vært glad til for at noen ser to ganger på han, kvinna har funnet en hun mener hun kan tilpasse til å bli en brukbar, pålitelig og pliktoppfyllende ektemann - men han er jo for kjedelig til å tenne på, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:38 #27 Del Skrevet torsdag kl 07:38 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hei. Er det noen menn her som har opplevd mer sex etter giftemål? Anonymkode: 331f7...1bd Hahhaah😄 Anonymkode: 894cc...774 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:57 #28 Del Skrevet torsdag kl 07:57 draug 75 skrev (15 minutter siden): Mindre. Og når man prøver å få barn: mindre lek og mer forretningsmessig sex i forplantningsøyemed, du vet, slik og da må man pule for å for å gi sædcellene mest status og vi kan ikke kaste bort sæd på å ha det gøy. Og etter barn: enda mindre til null. At det blir mindre sex etter ekteskap er egentlig ikke rart. Grovt sett, klassisk: menn er ute etter sex, kvinner er ute etter forhold. Menn må da gi forhold for å få sex, kvinner gir sex for å få forhold. Da blir dynamikken slik at kvinna piner seg gjennom sexen før man gifter seg, som pris for forhold, og når man har gifta seg (forplikta seg å anna vis), så har hun ikke noe mer på å vinne, og dermed stenger hun igjen. Dette er egentlig ingens feil, eller begges feil alt etter hvordan man ser på det. Mannen har bare vært glad til for at noen ser to ganger på han, kvinna har funnet en hun mener hun kan tilpasse til å bli en brukbar, pålitelig og pliktoppfyllende ektemann - men han er jo for kjedelig til å tenne på, da. Jeg er ikke slik. Elsker å ha sex. Det gøyeste var når jeg ønsket meg barn. Da tenkte jeg hver gang: "Tenk om det blir et barn denne gangen". Jeg lot ikke ønsket mitt i forhold til barn overstyre gleden jeg opplevde i sexen. Da er det ikke noe poeng i å ha sex for min del. Jeg er veldig opptatt av at sex kan være gjensidig glede og nytelse for begge. Anonymkode: 5119c...154 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:32 #29 Del Skrevet torsdag kl 17:32 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Da gjør du noe feil far. Her ble sexen enda bedre etter vi fikk barn og ble gift. Tror noen menn bare gir opp å forføre dama. Anonymkode: b226c...489 Absolutt, jeg har gjort masse feil oppigjennom. Det er jo relativt urimelig å legge alt ansvar på felles seksualitet over på mannen, men sånn er nå det. Jeg forsøkte å holde liv i sexen, hun gjorde ikke det. Jeg forsøkte å være leken, hun ville ha lyset av, under dyna og lå som potetsekk. Jeg spurte hva hun likte, hvordan hun ble tent, hva hun fantaserte om. Svaret var «vet ikke». Men jeg tar den. Det er jeg som gjorde feil, men jeg prøvde i alle fall. Det var mer enn hun gjorde. Anonymkode: d364a...6b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:21 #30 Del Skrevet torsdag kl 18:21 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Absolutt, jeg har gjort masse feil oppigjennom. Det er jo relativt urimelig å legge alt ansvar på felles seksualitet over på mannen, men sånn er nå det. Jeg forsøkte å holde liv i sexen, hun gjorde ikke det. Jeg forsøkte å være leken, hun ville ha lyset av, under dyna og lå som potetsekk. Jeg spurte hva hun likte, hvordan hun ble tent, hva hun fantaserte om. Svaret var «vet ikke». Men jeg tar den. Det er jeg som gjorde feil, men jeg prøvde i alle fall. Det var mer enn hun gjorde. Anonymkode: d364a...6b5 Min kone liker at jeg tar hun bestemt. Ikke spør hva hun liker, for hun liker å føle seg jaktet på. Hun sier det er ren turn-off når en mann spør hva en liker eller om lov. Men så klart er damer forskjellige. Og nei, skal ikke skylde på deg. Vet det er mange damer ute som faktisk ikke liker sex. Tror noen dessverre aldri har egentlig oppnådd en ekte orgasme Anonymkode: b226c...489 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet torsdag kl 23:28 #31 Del Skrevet torsdag kl 23:28 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Dette har jeg ofte lurt på. Damer går omtrent av skaftet når det gjelder å få barn. Da gjør de alt de kan, for at den drømmen skal gå i oppfyllelse. Hvordan kan det ha seg at de ofte ikke prioriterer sex, eller er villig til å finne løsninger slik at sexlivet kan fungere? Sier ikke at dette gjelder alle damer. Anonymkode: 5119c...154 Jeg antar at du vet at damer er en utrolig mengde ulike individer. Om dette har skjedd akkurat deg flere ganger er du fellesnevneren, ikke damer. Et qlue kan være at damer gjerne ønsker sex, men selvfølgelig bare god sex. Dårlig sex er det fullstendig meningsløst å ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 23:43 #32 Del Skrevet torsdag kl 23:43 Ordet "giftermål" er jo turn off i seg selv. Noen papirer til staten og 30 min hos tingretten endret ikke vårt sexliv ihvertfall. Men vi gjorde det pga økonomiske grunner(derfor også billig selvsagt, ellers går vinninga opp i spinninga). Vårt forhold er ikke basert på ekteskap, det er en nødvendighet for å dra økonomiske fordeler. Både jeg og han hater fest og folk så det hele ble så stille som mulig. Anonymkode: 57b0a...f11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 23:46 #33 Del Skrevet torsdag kl 23:46 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Absolutt, jeg har gjort masse feil oppigjennom. Det er jo relativt urimelig å legge alt ansvar på felles seksualitet over på mannen, men sånn er nå det. Jeg forsøkte å holde liv i sexen, hun gjorde ikke det. Jeg forsøkte å være leken, hun ville ha lyset av, under dyna og lå som potetsekk. Jeg spurte hva hun likte, hvordan hun ble tent, hva hun fantaserte om. Svaret var «vet ikke». Men jeg tar den. Det er jeg som gjorde feil, men jeg prøvde i alle fall. Det var mer enn hun gjorde. Anonymkode: d364a...6b5 Finn ut sv slikt FØR du gifter deg. Anonymkode: 57b0a...f11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 02:59 #34 Del Skrevet fredag kl 02:59 Trolltunge skrev (3 timer siden): Jeg antar at du vet at damer er en utrolig mengde ulike individer. Om dette har skjedd akkurat deg flere ganger er du fellesnevneren, ikke damer. Et qlue kan være at damer gjerne ønsker sex, men selvfølgelig bare god sex. Dårlig sex er det fullstendig meningsløst å ha. Jeg er dame og ikke mann, så jeg kan umulig være fellesnevneren. Så ja jeg er et individ på lik linje med alle andre som du beskriver. Det kan det selvfølgelig være. Likevel så blir jeg veldig overrasket over damers ubegrensede motivasjon når de ønsker å bli mor. Hadde damer hatt samme motivasjon i forhold til sex, så tror jeg mange flere hadde klart å være i forhold med sin partner. - Damer har ansvaret i forhold til foreldreskapet. - Menn har ansvar for at dama har det godt under sex. Dette er to stigmatiserende påstander som jeg opplever ofte stemmer. Anonymkode: 5119c...154 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 03:11 #35 Del Skrevet fredag kl 03:11 Endret seg ikke pga giftemål, endret seg fordi vi fikk barn. Blir mindre tid til sex når man har en liten sjef i huset som krever oppmerksomhet, men vi tar alle muligheter vi får! Alle barnefri kvelder er nå som oftest blitt dedikert til lange kosestunder i sengen og utforsking👌🏻 vi er 28 begge to, gift og ett barn Anonymkode: 56744...d2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 03:22 #36 Del Skrevet fredag kl 03:22 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Endret seg ikke pga giftemål, endret seg fordi vi fikk barn. Blir mindre tid til sex når man har en liten sjef i huset som krever oppmerksomhet, men vi tar alle muligheter vi får! Alle barnefri kvelder er nå som oftest blitt dedikert til lange kosestunder i sengen og utforsking👌🏻 vi er 28 begge to, gift og ett barn Anonymkode: 56744...d2b "Vi tar alle muligheter vi får" Den likte jeg. Fantastisk bra å tenke slik. Det er en investering i parforholdet tenker jeg, og det gagner alle på sikt. Barna også. Anonymkode: 5119c...154 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 03:55 #37 Del Skrevet fredag kl 03:55 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ja, bare bli litt mer flinkere å hjelpe til så blir det bra. Kona mi sugde meg cirka 5 dager i uka rett etter fødsel (hennes initiativ!!) til vi kunne ha vaginal sex igjen etter 6 uker. Jeg jobber som langtransportsjåfør, har to kids, vært sammen i 8 år. Tror det er disse to ukene jeg er borte som redder forholdet, og jeg hjelper til da jeg er hjemme med hus, unger og baby. Hun er hjemmeværende også, om hun vil begynne å arbeide igjen har jeg ingen problem med det heller. Skal sies vi er begge bare 24. Anonymkode: b226c...489 Hun har jo masse overskudd som hjemmeværende, særlig når du hjelper til når dere er hjemme begge to. Annerledes for dem som lever oppå hverandre der begge jobber fulltid. Anonymkode: f1a7a...1f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KallePils Skrevet fredag kl 09:19 #38 Del Skrevet fredag kl 09:19 AnonymBruker skrev (På 2.4.2025 den 15.41): Hei. Er det noen menn her som har opplevd mer sex etter giftemål? Anonymkode: 331f7...1bd Om det finnes? Kanskje? Om det er vanlig? Tvert imot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet fredag kl 11:20 #39 Del Skrevet fredag kl 11:20 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er dame og ikke mann, så jeg kan umulig være fellesnevneren. Så ja jeg er et individ på lik linje med alle andre som du beskriver. Det kan det selvfølgelig være. Likevel så blir jeg veldig overrasket over damers ubegrensede motivasjon når de ønsker å bli mor. Hadde damer hatt samme motivasjon i forhold til sex, så tror jeg mange flere hadde klart å være i forhold med sin partner. - Damer har ansvaret i forhold til foreldreskapet. - Menn har ansvar for at dama har det godt under sex. Dette er to stigmatiserende påstander som jeg opplever ofte stemmer. Anonymkode: 5119c...154 Jeg kjenner meg ikke igjen i noen av påstandene dine. For meg er de helt tullete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet fredag kl 11:24 #40 Del Skrevet fredag kl 11:24 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hun har jo masse overskudd som hjemmeværende, særlig når du hjelper til når dere er hjemme begge to. Annerledes for dem som lever oppå hverandre der begge jobber fulltid. Anonymkode: f1a7a...1f0 Tja, vi har masse overskudd til tross for et barn med spesielle behov. Det er selvfølgelig slitsomt og krevende, men vi finner jo tid til intimitet allikevel. Det handler om prioriteringer, som veldig mye annet, mener jeg. Vi jobber også fulltid, med krevende jobber. Men, vi prioriterer det. Den lille tiden vi har, bruker vi på ting som gir glede i ekteskapet. Å la intimitet og/eller sexlivet dø hen er som å be at ekteskapet skal dø ut. Endret fredag kl 11:25 av SPOCA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå