Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heihei. Noen som har erfaringer med hva som kan være typiske tegn på at fødsel nærmer seg? Hvor lenge etter disse symptomene fødte dere?

vet at rier/ vannavgang ofte er start på selve fødselen. Men jeg tenker på endringer/symptomer 1-3 uker før kanskje?

Har kjent på en del nedpress ,symfysesmerter og kynnere. Er i uke 37+1 nå. Håper på å føde i uke 38-39😅 hilsen en som begynner å bli lei.

har dere noen kjerringråd som hjelper med start av fødsel? Prøver selfølgelig ingen ut før hvertfall uke 38+ 0💞

Anonymkode: 13141...e0d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nedpress, symfysesmerter og kynnere er helt normalt mot slutten av svangerskapet og kan ikke gi en pekepin på når man føder. Det handler bare om at kroppen gjør seg klar og at babyen kommer lenger ned. 

Anonymkode: d634b...a72

• Liker 1
  • 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

*booper* denne tråden. 

skal føde om en liten mnds tid selv for andre gang, men forrige runde ble jeg satt i gang så hadde ikke så mange tegn da. 

Denne runden kjenner jeg på mye nedpress, kynnere, nervesmerter i bekkenet og konstant tissetrengthet. Jeg vet jo at dette ikke nødvendigvis betyr at fødsel er rett rundt hjørnet men heller tegn på at slutten nærmer seg og hodet er godt nedi bekkenet (fått det bekreftet) men likevel er jeg nysgjerrig på hva du følte på/kroppen din gjorde rett før du gikk i fødsel? ☺️ 

tror deler av slimproppen gikk i går her (36+5 da) men vet jo at den kan dannes på nytt, så ser ikke på det som et tegn. 

Anonymkode: b269c...abe

AnonymBruker
Skrevet

Med mine to første hadde jeg veldig få tegn til fødsel, bortsett fra at jeg fikk sett den berømte slimproppen med nummer to, noen dager (kanskje ei uke?) før fødsel. Ellers skjedde det ikke så mye annet enn at fødslene bare begynte med rier (for meg føltes de som menssmerter som kom i "tak") noen dager etter termin.

Denne gangen har jeg hatt kynnere og nedpress leeeenge, og føler jeg har hatt tegn på fødsel siden jeg var halvveis :P Er 37+2 i dag. 

Min erfaring er dermed at slike "tegn" ikke har så mye å si - hos alle jobber kroppen med å gjøre seg klar, og hos noen kjenner man denne jobbingen bedre enn hos andre. Ofte merker man flere tegn jo flere ganger man har født - vanlig å merke lite når man er førstegangs. Det betyr ikke at kroppen ikke forbereder seg.

Anonymkode: 0f376...e83

AnonymBruker
Skrevet

Hadde nedpress, nervesmerter, sprang 100 gang på do i døgnet og graviditeten var generelt jævlig i lange tider før fødsel. 

Men fødsel startet med modningsblødning dagen før. Dagen etter våknet jeg med mye energi, og satte igang med å vaske hele huset osv, fikk rier (som jeg ikke skjønte var rier) utpå kvelden, og det var knapt at jeg rakk frem på sykehuset før baby var født. 

Anonymkode: 529c6...6b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...