Nytenkende Nord Skrevet onsdag kl 12:59 #1 Del Skrevet onsdag kl 12:59 Jeg søkte nylig på en stilling i Nav. Alt virket greit i starten – annonsen var interessant, og førstegangsintervjuet gikk fint. Jeg gikk ikke videre i prosessen, noe som er helt fair. Det er sånt som skjer. Men det var det som skjedde etterpå som irriterte meg. Jeg sendte en melding og spurte om det var mulig å få en tilbakemelding på hvorfor jeg ikke ble vurdert videre. Fikk beskjed om at noen andre enn selve intervjueren (men som også var til stede) skulle ta kontakt med meg innen veldig kort tid. Så gikk det noen timer, og plutselig ringer det. Men bare i ett eneste sekund før samtalen brytes. Litt sånn når man «ringer feil» og avbryter anropet. Jeg hadde på meg AirPods og drev med skole akkurat da, så jeg hørte det med en gang – det var ikke snakk om mer enn ett ring. Jeg sjekket nummeret, og joda – det var fra avdelingen jeg hadde søkt hos. Prøvde å ringe opp igjen med det samme, men kom ikke gjennom. Har ikke hørt noe siden. Det hele ga meg en dårlig smak i munnen. Det virket som om de bare skulle kunne vise at de “prøvde å ringe”, uten egentlig å ha noe ønske om å gi en ordentlig tilbakemelding. Så da slapp de å forholde seg mer til det. Føltes ganske feigt, om jeg skal være ærlig. Jeg vurderte å sende en ny melding via Webcruiter og spørre igjen, men droppet det. Det ble bare for dumt når det var så tydelig at de egentlig ikke hadde lyst til å gi noe svar i utgangspunktet. Synes det er utrolig uproft – og litt trist egentlig, når det kommer fra en offentlig aktør som burde vite bedre. Jeg skjønner at man ikke alltid får en grundig vurdering, men når man først lover tilbakemelding, så bør man faktisk følge opp det også. Kan godt være jeg overreagerer, men synes bare det virket litt tåpelig. Jeg har ingen krav på tilbakemelding, men da kan de gjerne bare droppe å si at de skal ta kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:03 #2 Del Skrevet onsdag kl 13:03 Yes, mange holder på sånn. Var jobbsøker i et par måneder i fjor, og opplevde dette flere ganger. Av offentlige etater. Uprofesjonelt og unødvendig. Fikk jobbtilbud etterhvert, heldigvis. Anonymkode: a1fb3...f6b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:08 #3 Del Skrevet onsdag kl 13:08 Det er slutt på tida der arbeidsgivere ga forsmådde søkere råd. Anonymkode: 9302f...aeb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:09 #4 Del Skrevet onsdag kl 13:09 Hvor lang tid har det gått siden dette skjedde, altså siden de svarte at de skulle ta kontakt innen kort tid? Anonymkode: 2d2a2...9eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nytenkende Nord Skrevet onsdag kl 13:11 Forfatter #5 Del Skrevet onsdag kl 13:11 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor lang tid har det gått siden dette skjedde, altså siden de svarte at de skulle ta kontakt innen kort tid? Anonymkode: 2d2a2...9eb Nå er det ca. 3 uker. ‘Telefonen’ fikk jeg samme dagen jeg sendte de melding om tilbakemelding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå