AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:33 #21 Del Skrevet torsdag kl 06:33 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det har altså tatt henne 3 år å overtale mannen, hva får deg til å tro at han nå bobler over av begeistring? Tipper det er mer sånn, "jaaaaaaaavel okei da går vi for det tredje barnet, fornøyd nå?" Så den kommentaren var vel bare et forsøk på å være realistisk. Man må også alltid ha i bakhodet at forhold kan ryke, uansett antall barn. Og at det kan bli tvillinger. Men mest sannsynlig går det veldig bra. Anonymkode: 2bec3...d29 TS her. Mannen har heldigvis aldri vært negativ til tre barn, faktisk til og med ønsket seg tre barn. Problemet er mer at han virkelig haaaater det første året med nattevåk, mulig kolikk og bleieskift. Det er altså det som har hatt tid, å vente på at han skulle ha nok overskudd til å orke et sånn år til. Han har foreslått både fosterforeldre og utenlandsadopsjon i disse årene i mellom 😂 (da tror jeg strengt tatt at et år med nattevåk krever mindre men...) Så akkurat det er jeg ikke redd for. Forholdet står fjellstøtt og jeg har mer enn nok energi akkurat nå. Anonymkode: 196cc...c60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:56 #22 Del Skrevet torsdag kl 14:56 AnonymBruker skrev (På 2.4.2025 den 16.09): Ville ikke forventet et godt søskenforhold når aldersforskjellen blir såpass stor. Det er 6 år mellom meg og mitt søsken. Vi levde så forskjellige liv at vi fikk aldri en nær relasjon. Anonymkode: 49c60...103 Jeg tenker vel at man ikke får barn for å gi de barna man allerede har et søskenforhold? Dessuten er gode søskenforhold mer basert på personlighet enn alder, så de to vi allerede har kan jo like gjerne ende opp med et dårlig søskenforhold. Det betyr jo ikke at man unngår å få flere barn, fordi man er redd for dårlige søskenforhold. Å få barn er jo en veldig egoistisk ting å gjøre. Vi har lyst på flere fordi vi koser oss med barna, elsker å se de små menneskene vokse opp, har lyst på en stor familie og selvfølgelig håper vi at barna vil trives med å være flere etter hvert. Anonymkode: 196cc...c60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #23 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (På 2.4.2025 den 14.42): Er i tenkeboksen for enda et barn. Vi har et velfungerende familieliv. Økonomien på stell, nok soverom osv. Vurderer litt for og imot her. Noen dager så kjenner jeg at jeg syns det er helt OK å stoppe etter to barn, mens andre dager kjenner jeg på en intens lengsel etter tredje barnet og er redd jeg kommer til å angre om det aldri kommer. Vi vil mest sannsynlig ende på en aldersforskjell på 5 og 7 år om det klaffer ganske greit. Som betyr at akkurat når yngstemann er ferdig i barnehagen så har vi plutselig et barnehagebarn på nytt. Fordeler og ulemper med å få nr 3? Skulle gjerne hatt mindre aldersforskjell, men har brukt 3 år på å overtale mannen. Nå er han endelig på glid. Anonymkode: 196cc...c60 hadde tok satset på 3 mann Anonymkode: 79ee5...658 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå