AnonymBruker Skrevet i går, 12:42 #1 Del Skrevet i går, 12:42 Er i tenkeboksen for enda et barn. Vi har et velfungerende familieliv. Økonomien på stell, nok soverom osv. Vurderer litt for og imot her. Noen dager så kjenner jeg at jeg syns det er helt OK å stoppe etter to barn, mens andre dager kjenner jeg på en intens lengsel etter tredje barnet og er redd jeg kommer til å angre om det aldri kommer. Vi vil mest sannsynlig ende på en aldersforskjell på 5 og 7 år om det klaffer ganske greit. Som betyr at akkurat når yngstemann er ferdig i barnehagen så har vi plutselig et barnehagebarn på nytt. Fordeler og ulemper med å få nr 3? Skulle gjerne hatt mindre aldersforskjell, men har brukt 3 år på å overtale mannen. Nå er han endelig på glid. Anonymkode: 196cc...c60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:09 #2 Del Skrevet i går, 14:09 Ville ikke forventet et godt søskenforhold når aldersforskjellen blir såpass stor. Det er 6 år mellom meg og mitt søsken. Vi levde så forskjellige liv at vi fikk aldri en nær relasjon. Anonymkode: 49c60...103 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:17 #3 Del Skrevet i går, 14:17 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ville ikke forventet et godt søskenforhold når aldersforskjellen blir såpass stor. Det er 6 år mellom meg og mitt søsken. Vi levde så forskjellige liv at vi fikk aldri en nær relasjon. Anonymkode: 49c60...103 Mens jeg og lillebroren min har fem år imellom og vi har vært bestevenner siden han ble født for 35 år siden 😊 Anonymkode: e0a04...7dd 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:20 #4 Del Skrevet i går, 14:20 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mens jeg og lillebroren min har fem år imellom og vi har vært bestevenner siden han ble født for 35 år siden 😊 Anonymkode: e0a04...7dd Så bra! Likevel en veldig stor risiko å ta. Anonymkode: 49c60...103 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:24 #5 Del Skrevet i går, 14:24 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ville ikke forventet et godt søskenforhold når aldersforskjellen blir såpass stor. Det er 6 år mellom meg og mitt søsken. Vi levde så forskjellige liv at vi fikk aldri en nær relasjon. Anonymkode: 49c60...103 Det er man aldri garantert uansett aldersforskjell. 7 og 9år forskjell på meg og mine søsken, å vi har ett veldig nært forhold. Anonymkode: bc470...52f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:27 #6 Del Skrevet i går, 14:27 Hvem vil være dritten i midten….ingen. Anonymkode: 41828...12a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:32 #7 Del Skrevet i går, 14:32 Fikk tredje barn med akkurat den aldersforskjellen. Det har vært helt fantastisk. Bare tull at de ikke får nært søskenforhold. Tredje barn gled inn i flokken, og er veldig harmonisk og uproblematisk. Mye lettere enn nr en og to. Anbefaler på det sterkeste tredje barn:-) Anonymkode: 4d1e2...f32 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:34 #8 Del Skrevet i går, 14:34 Kjenner de som er tett i alder og har lite søskenforhold, og andre som er langt fra hverandre som har veldig tette forhold, så akkurat det med aldersforskjell bør ikke ha noe å si. Vi har tre stk hvor minste er en del yngre (6 og 8 år til de største), og de har veldig tett forhold hele gjengen. Det var ekstremt rørende å se hvor stolte de eldste var av yngste. Vi har aldri forventa at de skal leke eller passe på, men de har gjort det helt frivillig, så for oss har den siste bare vært en velsignelse. Men er selvfølgelig mer å følge opp og ferier for eksempel ble mye dyrere med 3 barn. Vi følte også at vi tok noen steg tilbake med baby igjen, men det gikk seg veldig fort til. Kunne ikke sett for oss noe annet nå. :) Anonymkode: 53baf...820 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:20 #9 Del Skrevet i går, 15:20 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Ville ikke forventet et godt søskenforhold når aldersforskjellen blir såpass stor. Det er 6 år mellom meg og mitt søsken. Vi levde så forskjellige liv at vi fikk aldri en nær relasjon. Anonymkode: 49c60...103 Enig. Jeg har 8 og 10 år eldre søsken. Vi har et ok forhold, men det var en ensom barndom og de var og er på helt andre plasser i livet enn meg. Vi har lite til felles. Anonymkode: f0799...715 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:28 #10 Del Skrevet i går, 15:28 Selv om du har overtalt mannen din, er det ikke sikkert han er så interessert. Så vær forberedt på at det kan bli mye på deg. Anonymkode: c65e0...b09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:30 #11 Del Skrevet i går, 15:30 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selv om du har overtalt mannen din, er det ikke sikkert han er så interessert. Så vær forberedt på at det kan bli mye på deg. Anonymkode: c65e0...b09 Hva for en bitter kommentar er dette å lire av seg a? Kjære vene, går du rundt i livet og lever på slike antagelser så er du nok en morsom person å være rundt. Anonymkode: 8783c...16e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:32 #12 Del Skrevet i går, 15:32 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har et velfungerende familieliv. Økonomien på stell, nok soverom osv. Vurderer litt for og imot her. Noen dager så kjenner jeg at jeg syns det er helt OK å stoppe etter to barn, mens andre dager kjenner jeg på en intens lengsel etter tredje barnet og er redd jeg kommer til å angre om det aldri kommer. Dere vet hva dere har. Et tredje barn er det som kan få lasset til å velte. Hvordan dette det gått å være alene med alle tre, for deg og for mannen? Jeg synes det er rart å skal vurdere nok et barn i tilfelle du kommer til å angre. Anonymkode: 2aba6...ec3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:33 #13 Del Skrevet i går, 15:33 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva for en bitter kommentar er dette å lire av seg a? Kjære vene, går du rundt i livet og lever på slike antagelser så er du nok en morsom person å være rundt. Anonymkode: 8783c...16e Hva skal jeg være bitter på Det eneste jeg sier er når ts har overtalt mannen til å få et barn til, bør hun ikke blir overrasket hvis han ikke er veldig engasjert. Anonymkode: c65e0...b09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:36 #14 Del Skrevet i går, 15:36 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så bra! Likevel en veldig stor risiko å ta. Anonymkode: 49c60...103 Risiko for hva? Anonymkode: b0aca...5ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #15 Del Skrevet 22 timer siden Kjør på, veldig koselig med mange søsken. Kanskje kan du få enda en tett etter, så har du liksom «to kull» - f eks 10 og 8, 3 og 1? Anonymkode: 4bad9...8be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #16 Del Skrevet 21 timer siden Fordeler: flere i familien og flere å spille på. Er koselig med stor familie og koselig med baby. Sikkert mange andre fordeler også. Ulemper: Mindre egentid til alt fra jobb, trening til personlig pleie. Når barna bikker 12-13, så får de kanskje dyrere ønsker og mange fritidsaktiviteter blir dyrere. Hvis du har bikket 37, så vær obs på at energien er lavere når du er 47 og yngste bare er 10 år. Snakker av egen erfaring. Jeg holder meg i form, men er likevel litt mindre sprut i meg etter jobb i dag enn før. Anonymkode: e39cb...e9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #17 Del Skrevet 21 timer siden Et tredje barn er bare en berikelse. Hilsen mamma til tre Anonymkode: fab97...dfd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #18 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva for en bitter kommentar er dette å lire av seg a? Kjære vene, går du rundt i livet og lever på slike antagelser så er du nok en morsom person å være rundt. Anonymkode: 8783c...16e Det har altså tatt henne 3 år å overtale mannen, hva får deg til å tro at han nå bobler over av begeistring? Tipper det er mer sånn, "jaaaaaaaavel okei da går vi for det tredje barnet, fornøyd nå?" Så den kommentaren var vel bare et forsøk på å være realistisk. Man må også alltid ha i bakhodet at forhold kan ryke, uansett antall barn. Og at det kan bli tvillinger. Men mest sannsynlig går det veldig bra. Anonymkode: 2bec3...d29 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #19 Del Skrevet 20 timer siden Søstrene mine er 6 og 11 år eldre enn meg, og de er mine beste venninner🥰 Kjør på!♥️ Anonymkode: 69b9e...c05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #20 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordeler: flere i familien og flere å spille på. Er koselig med stor familie og koselig med baby. Sikkert mange andre fordeler også. Ulemper: Mindre egentid til alt fra jobb, trening til personlig pleie. Når barna bikker 12-13, så får de kanskje dyrere ønsker og mange fritidsaktiviteter blir dyrere. Hvis du har bikket 37, så vær obs på at energien er lavere når du er 47 og yngste bare er 10 år. Snakker av egen erfaring. Jeg holder meg i form, men er likevel litt mindre sprut i meg etter jobb i dag enn før. Anonymkode: e39cb...e9c En 10 åring trenger man da ikke akkurat løpe etter heller. Anonymkode: 279cc...db8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå