Gå til innhold

Hva er det meste du har gått ned på 1 måned?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har bmi 27, og skulle gjerne gått ned 4 kg til en tur. Er det noen som har klart 4-5 kg på 1 måned? Måtte du trene mye eller kun kosthold? 

Anonymkode: d727f...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 kg fett er 7000 kalorier som vil si at du må gå 28 000 kalorier i underskudd for å oppnå 4 kg nedgang. Det vil si at du nesten må være 1000 kalorier i underskudd hver dag i en hel mnd. Det er beinhardt altså!. 

Endret av Wor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Wor skrev (4 minutter siden):

1 kg fett er 7000 kalorier som vil si at du må gå 28 000 kalorier i underskudd for å oppnå 4 kg nedgang. Det vil si at du nesten må være 1000 kalorier i underskudd hver dag i en hel mnd. Det er beinhardt altså!. 

Det spørs jo helt på hva kalori forbruket er. Hvis man for eksempel pleier å spise 4000 kalorier om dagen så er ikke 1000 mindre enn det så beinhardt. 

Jeg har gått ned 5kg på en mnd. hvor mye av det som var vann, muskler eller fett vet jeg ikke, men jeg gikk ned en drøy kilo i uka lange helt til jeg begynte å nærme meg normal bmi da gikk det saktere…

Anonymkode: 92afc...f2f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det spørs jo helt på hva kalori forbruket er. Hvis man for eksempel pleier å spise 4000 kalorier om dagen så er ikke 1000 mindre enn det så beinhardt. 

Jeg har gått ned 5kg på en mnd. hvor mye av det som var vann, muskler eller fett vet jeg ikke, men jeg gikk ned en drøy kilo i uka lange helt til jeg begynte å nærme meg normal bmi da gikk det saktere…

Anonymkode: 92afc...f2f

Ja det er jeg helt enig i. Hvis man har et dårlig kosthold vil det å rette opp til et "normalt" kosthold gjøre mye i starten :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet ikke helt hva jeg forbrenner, men tror jeg ligger på 1400 i basal forbrenning. Så jobber jeg i bhg og trener et par ganger i uken. Så rundt 1800 kcal kanskje...ser den at det ikke er mulig å ligge 1000 i underskudd da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Har bmi 27, og skulle gjerne gått ned 4 kg til en tur. Er det noen som har klart 4-5 kg på 1 måned? Måtte du trene mye eller kun kosthold? 

4 kilo på 4 uker er helt mulig å få til når du har bmi 27. Særlig om det er nå du starter slankingen😊

Anonymkode: 927f9...2d6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har gått ned mye mer enn det på en måned, men start-bmien min var mye høyere. Jeg vil tro du absolutt klarer 4-5kg på en måned om du er displinert. Finn ut hva du bør ligge på av kalorier med din høyde og vekt for å gå ned 1kg i uken og vær aktiv i tillegg :) 

Anonymkode: 7327f...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk ned ca. 4 kg på en måned da jeg spiste 1500 kalorier, min estimerte BMR på det tidspunktet, og gikk turer på 12-16 km i skogen hver dag.

Anonymkode: f7ced...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mei88 skrev (44 minutter siden):

80% mat 20% trenger 

Ja og små måltider for å øke forbrenningen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da jeg startet vektnedgangen startet jeg på 27,0 i bmi. Gikk ned 6 kg første 4 ukene. Trente ingenting. Spiste lavkarbo, drakk kun vann, farris og svart kaffe, spiste innenfor et spisevindu på 6 timer. 

Anonymkode: be043...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk ned fra 70 kg til 58 kg på 2 måneder. Jeg spiste altfor lite, trente altfor mye og traff veggen rimelig hardt. Gikk opp halvparten etter få måneder. Har et mye sunnere forhold til å kutte kg nå enn jeg hadde da. Nå veier jeg 62 kg, +/- 1-2 kg ila syklusen. 

Anonymkode: d7394...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Gikk ned 1 kg i uka på moderat lavkarbo kosthold, 50-80 karbo om dagen. Aner ikke hvor mange kalorier.  Trente heller ikke. Hadde Bmi på 27-28 da jeg startet vektnedgangen.

Anonymkode: 26f3a...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TLR skrev (4 timer siden):

Ja og små måltider for å øke forbrenningen 

Det er ikke nødvendig, hilsen leger og ernæringsfysiolog på overveltklinikk. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ned i fett og ikke muskler så er trening /bevegelse også viktig å huske på, hvis ikke er det bare vann og muskelmasse som forsvinner 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ikke noe problem. Spis mye proteiner og grønnsaker, litt havregryn. En appelsin om du trenger noe friskt. Ikke sult deg, men spis fornuftige ting og med noe måtehold. Og dropp sukkeret! En kg i uka går greit. En times gåtur noen ganger i uka skader heller ikke, gjerne hver dag om du kan. Ikke hør på dommedagsprofetene og deres regnestykker, jeg gikk ned på den måten nylig uten å telle kalorier og uten å gå ned i styrke. Men du må bruke hodet. Kjenn på kroppen og bruk fornuft.

Anonymkode: f068e...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mei88 skrev (4 minutter siden):

Hvis du skal ned i fett og ikke muskler så er trening /bevegelse også viktig å huske på, hvis ikke er det bare vann og muskelmasse som forsvinner 

Dette er ikke sant. Man mister absolutt fett også. For mange er det mye enklere å gå ned kiloene først, og deretter starte styrketrening. Både fordi det blir mye endring på en gang og det øker sannsynligheten for å falle helt av, samt at trening ofte øker appetitten og gjør prosessen vanskeligere.

Anonymkode: 927f9...2d6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...