AnonymBruker Skrevet 2. april #1 Skrevet 2. april Jeg har jobbet her en stund nå, men blir mer og mer paff av det jeg finner ut. Aldri før har jeg jobbet for en så utdatert bedrift. De annonserer at de har konkurransedyktige vilkår, men mangler det jeg ser på som vesentlige hygienefaktorer, blant annet: - De forskutterer ikke sykepenger (altså må man vente på NAVs behandling av søknad, som ofte kan ta ukesvis) før man får penger. De er selvsagt ikke pålagt dette, men de kaller seg konkurransedyktige, og det mener jeg innebærer å passe på de ansatte om de skulle havne i sårbare situasjoner også. - De forskutterer ikke penger i foreldrepermisjon - De er ikke bundet av tariffavtale Ellers er det et fryktelig gammeldags opplegg. Utslitte lokaler, hev/senk-pult er IKKE standard, og man må ha erklæring fra lege om man skal ha sjans på å få det. Her er fleksitidsordning, men man kan ikke kalle det reell fleksitid når man må ha nøkkel til bygget og er prisgitt at en av de få som har nøkkel skal jobbe lenger en dag. Muligheter for hjemmekontor er høyst begrenset. I tillegg skryter de i jobbannonser av at de har bonusordning. På intervjuet fortalte de at ja, de utbetaler bonus når de har gode år. Men det er mange, mange år siden sist. Helt fair å ikke kunne betale ut bonus, men da bør man ikke bruke det som et salgspunkt i stillingsannonser. I tillegg betales det ut tilstedeværelsebonus på ca. en tusenlapp i måneden, hvis man har hatt null fravær. Legetime og sykt barn-dag regnes som fravær... Anonymkode: f7dee...93f
AnonymBruker Skrevet 2. april #2 Skrevet 2. april Antagelig ikke, men det kommer jo an på hvilket arbeidsmarked den konkurrerer i. Anonymkode: 7f7f7...d43
AnonymBruker Skrevet 2. april #3 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Antagelig ikke, men det kommer jo an på hvilket arbeidsmarked den konkurrerer i. Anonymkode: 7f7f7...d43 Jeg har jobbet for to andre bedrifter i samme bransje og der er det vesentlig mye bedre. Helt motsatt av hvordan det er her. Eneste er at de tilbød litt høyere lønn her, og for min egen del var det også mer interessante arbeidsoppgaver. Men jeg må si at jeg føler meg litt lurt, når de skrøt av gode ordninger både i annonsen og på intervjuet. Anonymkode: f7dee...93f
Amys Skrevet 2. april #4 Skrevet 2. april Alle skriver jo at de har konkurransedyktige vilkår, helt uavhengig av om de har det eller ikke. Det er litt som om noen skulle hatt en reklamebrosjyre der de skrev "vi har skikkelig dyre varer".
Snublefot62 Skrevet 2. april #5 Skrevet 2. april Mye av dette kom vel frem av arbeidsavtalen før du signerte den? 1
AnonymBruker Skrevet 2. april #6 Skrevet 2. april Amys skrev (Akkurat nå): Alle skriver jo at de har konkurransedyktige vilkår, helt uavhengig av om de har det eller ikke. Det er litt som om noen skulle hatt en reklamebrosjyre der de skrev "vi har skikkelig dyre varer". Haha ja, men jeg er jo vant til at det stemmer til en viss grad i hvert fall 😅 Men her er det totalt fraværende, og jeg tror flere som jobber her er så inngrodde på denne arbeidsplassen at de ikke vet om annet. Snublefot62 skrev (Akkurat nå): Mye av dette kom vel frem av arbeidsavtalen før du signerte den? Kun det med tariffavtalen. Anonymkode: f7dee...93f
AnonymBruker Skrevet 2. april #8 Skrevet 2. april Ingen bedrifter jeg har jobbet i forskuddpetaler sykepenger, altid via nav, samme med foreldrepermisjon. Kjenner og flere som ikke har det. Så det er nå noe jeg egentlig ikke hadde reagert på Det med tariff hadde jeg reagert på Anonymkode: a59f7...32e
AnonymBruker Skrevet 2. april #9 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ingen bedrifter jeg har jobbet i forskuddpetaler sykepenger, altid via nav, samme med foreldrepermisjon. Kjenner og flere som ikke har det. Så det er nå noe jeg egentlig ikke hadde reagert på Det med tariff hadde jeg reagert på Anonymkode: a59f7...32e Er jo mange bedrifter som ikke følger tariff Anonymkode: 6819c...c51
AnonymBruker Skrevet 2. april #10 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er jo mange bedrifter som ikke følger tariff Anonymkode: 6819c...c51 Men det er vel egentlig utelukkende negativt for arbeidstaker? Anonymkode: f7dee...93f
nordlending Skrevet 2. april #11 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Her er fleksitidsordning, men man kan ikke kalle det reell fleksitid når man må ha nøkkel til bygget og er prisgitt at en av de få som har nøkkel skal jobbe lenger en dag. Her hadde jeg spurt rett ut hvordan de mener du skal kunne jobbe fleksitid uten nøkkel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå