Gå til innhold

Blir det aldri lettere? 4,5 mnd og plutselig mye sutring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har en baby på 4,5 måneder som plutselig har blitt mye mer sytete og frustrert. Før kunne hun ligge i fanget mitt og kose seg med en leke, men nå blir hun bare sint og sytete. Hun blir også sint etter pupp, sint når hun ikke får til ting på gulvet, og sint når hun skal legges. Det føles som om ingenting er helt riktig for henne for tiden. Hun lager også en del presselyder eller grynting de siste ukene.

Jeg trodde ting skulle bli lettere etter 3-månedersmerket, men nå virker det bare som en ny utfordring. Er det flere som har opplevd noe lignende? Er dette en fase, eller bør jeg gjøre noe annerledes?

Hadde vært så fint å høre andres erfaringer!

Anonymkode: 801e0...f74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenner på vei.

AnonymBruker
Skrevet

Vår sutret og mye rundt 4-6 mnd alder. 

Var ikke noe tenner på vei her. Oppfattet det mest som kjedsomhet og ønske om å få til mer enn hun klarte. Ble veldig mye blidere da hun ble 6 mnd og klarte å åle seg fremover selv. Men trengte generelt mer interaksjon og mer stimuli fra 4 mnd enn tidligere for å være fornøyd :) Søvnen ble og vanskeligere her etter 3-4 mnd og ble egentlig ikke bedre igjen før lenge senere. Så iblant var hun nok sutrete pga dårlig søvn. 

Anonymkode: 8c4ac...595

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei!

Jeg har en baby på 4,5 måneder som plutselig har blitt mye mer sytete og frustrert. Før kunne hun ligge i fanget mitt og kose seg med en leke, men nå blir hun bare sint og sytete. Hun blir også sint etter pupp, sint når hun ikke får til ting på gulvet, og sint når hun skal legges. Det føles som om ingenting er helt riktig for henne for tiden. Hun lager også en del presselyder eller grynting de siste ukene.

Jeg trodde ting skulle bli lettere etter 3-månedersmerket, men nå virker det bare som en ny utfordring. Er det flere som har opplevd noe lignende? Er dette en fase, eller bør jeg gjøre noe annerledes?

Det går i bølgedaler. Det kommer til å bli bedre enn du har det nå, men også mye verre. Stabiliserte seg rundt 1,5 år

Anonymkode: ac707...21a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Det er tenner! Helt sikkert! Det kan bli uro de 3 første årene...

Anonymkode: 761f4...443

AnonymBruker
Skrevet

Vår sutret og mye rundt 4-6 mnd alder. 

Var ikke noe tenner på vei her. Oppfattet det mest som kjedsomhet og ønske om å få til mer enn hun klarte. Ble veldig mye blidere da hun ble 6 mnd og klarte å åle seg fremover selv. Men trengte generelt mer interaksjon og mer stimuli fra 4 mnd enn tidligere for å være fornøyd :) Søvnen ble og vanskeligere her etter 3-4 mnd og ble egentlig ikke bedre igjen før lenge senere. Så iblant var hun nok sutrete pga dårlig søvn. 

Anonymkode: 8c4ac...595

Støtter denne. Begynte å ta med baby på mer ting så baby ble underholdt. F.eks gå på butikken, babysang og sånn. Var ikke tenner for oss.

Anonymkode: c0eef...463

AnonymBruker
Skrevet

Du skjønner vel at hun ikke er «sint»? Det er vel et uttrykk på misnøye, sannsynligvis tenner eller magevondt eller tegn på trøtthet. 

Anonymkode: 994e0...969

AnonymBruker
Skrevet

Nye utfordringer overlapper hverandre ja, barnet her er 3 år og det er ikke lettere nå nei, bare annet. 

Anonymkode: 6dab2...633

AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke påstå at ting blir lettere, nei… nye utfordringer, nye utviklingstrinn, nye bekymringer hele veien… da barna mine ble eldre forstod jeg plutselig hvorfor alle sa «nyt det» om babytida. Var virkelig den letteste tida😅 

men mine var også mye sutrete rundt den alderen. Kjedet seg egentlig, trengte plutselig mer input

Anonymkode: c2afd...471

AnonymBruker
Skrevet

Blir det «aldri» lettere, spør du. Du har hatt barnet i under et halvt år og er allerede på felgen??. Pust ut, det er bare 17 år og seks mnd igjen. 

Anonymkode: 216de...b8b

AnonymBruker
Skrevet

Du kan få låne min seksåring, hun er også misfornøyd med alt 😅

Anonymkode: ed71c...3c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...