Gå til innhold

Enkle kommentarer om barn og fertilitet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir ordentlig stresset og såret når andre folk kommenterer rundt dette med barn, alder, fertilitet osv. Jeg er 28 år i år og kjenner på at jeg skulle ønske/hadde sett for meg at jeg nå skulle føle det 100% naturlig å få barn. Men jeg kjenner noe holder meg igjen, og det er primært livssituasjonen min nå, ufordringer i ekteskapet og bositusasjonen. Alt dette tror jeg ordner seg på sikt, men jeg kjenner ikke glede rundt å skal prioritere å prøve og bli gravid samtidig.

Men på den andre siden er jeg inni meg klar for å bli mamma, og jeg ønsker det veldig sterkt. Jeg står litt imellom fasene "her jeg er i dag" og "hvor jeg bør være veldig snart". Jeg vet jeg må bli flinkere til å rett og slett gi meg mer faen, men hvordan kan jeg jobbe med dette? Jeg skjønner det er helt naturlig å bli såret av kommentarer rundt personlige avgjørelser, men hvorfor klarer jeg likevel ikke å la slike kommentarer prelle av? Noen erfaringer og gode råd? Hva kan jeg heller tenke på for å "stresse ned" i stedet for å stresse meg opp? 

Anonymkode: ea076...994

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...