AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #1 Del Skrevet 23 timer siden Hei syns dere det er innafor å lære å sykle i voksen alder? Jeg er 37 år gammel dame og har aldri syklet. Min mamma forteller at da jeg var 3-4 år gammel hadde jeg sykkel ulykke som gjorde at jeg ble livredd sykkel kjøringen. Siden da har jeg aldri syklet. Har nesten aldri tenkt over det. Men nå har jeg 2 små barn på 5 og 3 og de sykler en god del. De er mye ute med pappaen sin og sykler alle 3. Mens jeg føler meg litt utenfor. Nå får jeg plutselig lyst til å lære meg å sykle. Hvordan skal jeg lære meg å sykle? Anonymkode: ce916...f0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #2 Del Skrevet 23 timer siden Vet du hva? Jeg heier på deg. Jeg anbefaler deg å lære å sykle. Både for din del og barnas del. Nå er det ikke det samme, men det er mange voksne som tar svømmekurs i voksen aldri fordi de aldri har lært seg det. først og fremt er det viktig å starte med en sykkel som passer høyden din, men samtidig får sete midlertidig langt nok ned så du får satt begge beina i bakken uten å tippe til siden. På lang sikt er det ikke godt å sykle med sete så lavt, men i starten er kontroll det viktigste. Start gjerne på ett område som er flatt, skolegård, parkeringsplass eller lignende uten store hindringer. Sykkelhjelm er viktig. Lær deg hvordan bremsene fungerer. Skyv i fra med ett bein, se fremover, ser du nedover så vingler du, husk å puste. Sett beina på pedalene og tråkk. Det er veldig lett å skrive, men det trengst trening. Mer mestringsfølelse du får, lettere blir det. Start i det små. Det å holde balansen er lettere når du tråkker og har litt fart. Ikke voldsomt mye fart, men går det for sakte så vingler man også. Anonymkode: b117d...fb2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #3 Del Skrevet 22 timer siden Det burde gå fint. Du kjører bil? Kanskje også moped? Ville bare funnet en sykkel og prøvd. Når 3-åringer får det til, så vil nok du også Anonymkode: 82595...0e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vet du hva? Jeg heier på deg. Jeg anbefaler deg å lære å sykle. Både for din del og barnas del. Nå er det ikke det samme, men det er mange voksne som tar svømmekurs i voksen aldri fordi de aldri har lært seg det. først og fremt er det viktig å starte med en sykkel som passer høyden din, men samtidig får sete midlertidig langt nok ned så du får satt begge beina i bakken uten å tippe til siden. På lang sikt er det ikke godt å sykle med sete så lavt, men i starten er kontroll det viktigste. Start gjerne på ett område som er flatt, skolegård, parkeringsplass eller lignende uten store hindringer. Sykkelhjelm er viktig. Lær deg hvordan bremsene fungerer. Skyv i fra med ett bein, se fremover, ser du nedover så vingler du, husk å puste. Sett beina på pedalene og tråkk. Det er veldig lett å skrive, men det trengst trening. Mer mestringsfølelse du får, lettere blir det. Start i det små. Det å holde balansen er lettere når du tråkker og har litt fart. Ikke voldsomt mye fart, men går det for sakte så vingler man også. Anonymkode: b117d...fb2 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det burde gå fint. Du kjører bil? Kanskje også moped? Ville bare funnet en sykkel og prøvd. Når 3-åringer får det til, så vil nok du også Anonymkode: 82595...0e9 Takk for motivasjonen 🥰🥰🥰det hjelper mye 🥰 Hvor lang tid tar det å lære? Burde jeg ha med en venn eller mannen min? Trenger de å holde sykkelen litt mens jeg sykler? Anonymkode: ce916...f0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for motivasjonen 🥰🥰🥰det hjelper mye 🥰 Hvor lang tid tar det å lære? Burde jeg ha med en venn eller mannen min? Trenger de å holde sykkelen litt mens jeg sykler? Anonymkode: ce916...f0a Hei, jeg jobber i en organisasjon som lærer voksne kvinner å sykle, det kan ta litt tid, men har troa på at du klarer det ❤️ Hvis du vil kan jeg sende deg mer informasjon om du ønsker å være med Anonymkode: 85932...a0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden Tanta mi lærte seg å sykle når hun var 55. Strevde litt i starten, men nå sykler hun hele tiden! Jeg heier på deg!!! Å ja, lurt at noen holder litt i sykkelen til du finner balansen. Masse lykke til! Anonymkode: 1e299...e2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden Det er også lettere å holde balansen om du får litt fart,sakker du ned kan det bli litt vingling om du ikke har god balanse. Anonymkode: daf3d...25d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden Finn deg en slak bakke med asfalt ei (gang og sykkelsti f.eks) på et rolig tidspunkt. Sett deg på sykkelen og trill ned med beina hengende ned rett over bakken og øv på å finne balansen. Når du føler deg komfortabel med det prøver du etter hvert å tråkke på pedalene. Anonymkode: e8ed4...ebc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå