Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått vedtak på vta og skal begynne å jobbe litt. Summen man får derfra er jo minimal og jeg vet heller ikke hvor mye det blir i måneden etterhvert. Det er snakk om sum laaaangt under fribeløpet. Er det krise om jeg får betalt noen hundrelapper i måneden uten å legge det inn i innteksplanleggeren på nav? Vet som sagt foreløpig ikke hvor mange timer i uken det blir, det holdes på å avgjøre nå.

Anonymkode: f6053...214

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Avvent til du har ordnet ordentlig kontrakt med antall timer. Så må du finne ut timelønnen din. Så endrer du fortløpende i inntektsgrensen. 

Jeg har ikke VTA men har vto (varig tilrettelagt arbeid i ordinær bedrift). Jeg tjener ca 100k med feriepenger og har ført inn at jeg tjener 125k tror jeg. Liker ta litt i, redd for baksmell. 

Anonymkode: b7d11...f72

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Avvent til du har ordnet ordentlig kontrakt med antall timer. Så må du finne ut timelønnen din. Så endrer du fortløpende i inntektsgrensen. 

Jeg har ikke VTA men har vto (varig tilrettelagt arbeid i ordinær bedrift). Jeg tjener ca 100k med feriepenger og har ført inn at jeg tjener 125k tror jeg. Liker ta litt i, redd for baksmell. 

Anonymkode: b7d11...f72

Har du da økt inntektsgrense? Baksmell i forhold til nav eller skatten?-ts

Skrevet

Inntektsgrensen på VTA og VTO er 1G.  De aller fleste VTA og VTO bedrifter er klar over dette og utbetaler ikke bonuslønn som overstiger dette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
endo skrev (34 minutter siden):

Inntektsgrensen på VTA og VTO er 1G.  De aller fleste VTA og VTO bedrifter er klar over dette og utbetaler ikke bonuslønn som overstiger dette.

Har hørt at jeg kommer til å få økt inntektsgrense, men ikke fått det enda..

Så så lenge jeg ikke får inn over dette (nå har jeg inntektsgrense på 0,4G) har det ikke noe særlig betydning? Er så redd for å gjøre feil..

ts

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke gjøre noe som helst, TS. 

Jeg begynte i VTA for et år siden, med inntekt under fribeløpet til uføretrygd. 

VTA blir søkt om hos NAV av NAV, alle i NAV som trenger å vite at du har VTA, vet at du har VTA. 

Etter et drøyt halvår ramlet det inn et brev fra NAV om at de hadde kalkulert inn VTA i sine papirer. Sånn helt av seg selv. 

Skattekortet må du selvsagt endre når du vet hvor mye ekstra du skal skatte av.

Anonymkode: 5a5e2...6cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...