AnonymBruker Skrevet 2. april #1 Skrevet 2. april Hei, beklager langt innlegg. Litt om meg først. Jeg har barn fra tideligere forhold, og har siden jeg ble aleine med de 50% vært nødt til å snu hver kr, følger budsjett på hver minste ting slik at ungene har alt de trenger. Jeg sitter igjen med par tusen i mnd som går til sparing/buffer. Jeg ble nylig samboer, og har hele veien vært positiv til framtiden - men de siste ukene har jeg merket en endring ifht lovnader/økonomi og diverse rundt barna. eksempel 1: før vi ble samboer, så var han negativ til menn som sov til langt på dag og gamet på natten. Etter vi ble samboer så sover han til langt ut på dag, noe ungene legger merke til. Han er sykemeldt fra jobb (ikke noe søvnrelatert) så dette er både hverdag og helg. Han legger seg gjerne ikke før 04-05. eksempel 2: han luftet med meg at han ville kjøpe seg en vannskuter, jeg sa at jeg ikke hadde penger til vannskuter, drivstoff til den eller noe vedlikehold da jeg allerede har trang økonomi - så han betrygget med at han ikke kom til å kreve noe av meg, dette skulle han betale (han har vesentlig mer penger enn meg) og vedlikeholde siden dette var hans ønske at vi skulle kose oss med (guttedrøm). Han kjøpte seg en vannskuter og FØR han hentet den ville han at jeg skulle kjøpe utstyr til denne til 2000,- og betale inn 5000,- (han skulle betale inn 5000,- også) for drivstoff så vi kunne bruke de neste mnd. Han ser for seg at vi skal bruke flere titalls tusen denne sommeren på drivstoff. jeg har forklart at jeg kan ikke det, jeg fikk en skattesmell og må betale den itillegg til en trang økonomi. eksempel 3: for meg er det viktig å dyrke forholdet, og prioritere tid til hverandre - noe han er enig i. Han lover gjentatte ganger at vi skal klare å finne på noe, men så blir det avlyst fordi han har brukt for mye penger og vil ikke bruke noe mer (dagen etter kan han gjerne bruke penger på fastfood og kompisgjengen). dette er episoder som har irritert meg litt, og jeg vet ikke lengre om vi er en god match. Det er veldig synd, for han er så utrolig snill og god. jeg har tatt dette opp med han, han er veldig klar over min økonomiske situasjon, dette var en av argumentene hans for at vi skulle flytte sammen - fordi det da ville bli rimeligere for meg når vi var 2 om alt. Hva hadde du gjort i min situasjon? Anonymkode: 2d086...dbb
AnonymBruker Skrevet 2. april #2 Skrevet 2. april Jeg hade snakket ordentlig sammen. Anonymkode: de6a1...6a8
monican94 Skrevet 2. april #5 Skrevet 2. april avslutta forholdet, dere har jo ikke felles mål og verdier i livet 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. april #6 Skrevet 2. april Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor man må bo med en mann. Mye bedre å bare ha en å finne på ting med innimellom når det passer. Så slipper man å se og leve med alle disse dårlige sidene i hverdagen🙄 Anonymkode: 5c4b1...35a 1
Carrot Skrevet 2. april #7 Skrevet 2. april (endret) jeg hadde gått tilbake til å bli særboer om ikke dialog fungerte fordi dialog er en av de viktigste pilarene i enhver relasjon sammen med respekt, og det at han nå ender seg er tegn på manglende respekt slik jeg ser det. Da gjenstår omsorg for partneren sin, som i mitt hode også svikter slik TS beskriver situasjonen - da har tre av fire grunnpilarer falt bort, og vi står igjen med kjærlighet - og jeg er ikke sikker på om noen som oppfører seg slik på de tre første egentlig har den siste. så TS, ta praten om at du ikke vil ha en slik relasjon og at hvis han ønsker dette er dere bedre fra hverandre enn sammen. Endret 2. april av Carrot
micromaya Skrevet 2. april #8 Skrevet 2. april Her hadde jeg gjort helomvending, og avsluttet hele forholdet. Kunne ikke sett for meg en fremtid med en slik mann. "Snill og god" er en selvfølge, ikke noe jeg kunne bygd et samliv på. 3
Agatha Skrevet 2. april #9 Skrevet 2. april Huff høres ekstremt trasig ut. Du sa jo i fra om den vannscooteren, også er det første han gjør å kreve at du skal betale for den. Tror faktisk jeg ville bare avslutta det hele. Du må hvertfall ha en skikkelig prat med han om at sånn at han nok en gang blir klar hva din økonomi tillater. Og uansett om du hadde hatt penger til det eller ikke så burde du være med å bestemme det før en vannscooter som du skal betale ting til blir kjøpt inn..
Verbena Skrevet 2. april #10 Skrevet 2. april Det høres ut som om du har full kontroll over egen økonomi, og oversikt over hva du har råd til og ikke, og du har vært helt tydelig overfor kjæresten din om dette. Han har nok sagt ting han vet du vil høre i fasen før dere ble samboere, fordi han vet du ikke ville flyttet sammen med han om han var ærlig Her hadde jeg tatt en ordentlig seriøs prat, og flyttet for meg selv igjen om den praten ikke gikk som forventet. Du skal ikke sette deg selv i en vanskelig økonomisk situasjon pga hans guttedrømmer. Prioriter deg selv og barna.
AnonymBruker Skrevet 2. april #11 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hei, beklager langt innlegg. Litt om meg først. Jeg har barn fra tideligere forhold, og har siden jeg ble aleine med de 50% vært nødt til å snu hver kr, følger budsjett på hver minste ting slik at ungene har alt de trenger. Jeg sitter igjen med par tusen i mnd som går til sparing/buffer. Jeg ble nylig samboer, og har hele veien vært positiv til framtiden - men de siste ukene har jeg merket en endring ifht lovnader/økonomi og diverse rundt barna. eksempel 1: før vi ble samboer, så var han negativ til menn som sov til langt på dag og gamet på natten. Etter vi ble samboer så sover han til langt ut på dag, noe ungene legger merke til. Han er sykemeldt fra jobb (ikke noe søvnrelatert) så dette er både hverdag og helg. Han legger seg gjerne ikke før 04-05. eksempel 2: han luftet med meg at han ville kjøpe seg en vannskuter, jeg sa at jeg ikke hadde penger til vannskuter, drivstoff til den eller noe vedlikehold da jeg allerede har trang økonomi - så han betrygget med at han ikke kom til å kreve noe av meg, dette skulle han betale (han har vesentlig mer penger enn meg) og vedlikeholde siden dette var hans ønske at vi skulle kose oss med (guttedrøm). Han kjøpte seg en vannskuter og FØR han hentet den ville han at jeg skulle kjøpe utstyr til denne til 2000,- og betale inn 5000,- (han skulle betale inn 5000,- også) for drivstoff så vi kunne bruke de neste mnd. Han ser for seg at vi skal bruke flere titalls tusen denne sommeren på drivstoff. jeg har forklart at jeg kan ikke det, jeg fikk en skattesmell og må betale den itillegg til en trang økonomi. eksempel 3: for meg er det viktig å dyrke forholdet, og prioritere tid til hverandre - noe han er enig i. Han lover gjentatte ganger at vi skal klare å finne på noe, men så blir det avlyst fordi han har brukt for mye penger og vil ikke bruke noe mer (dagen etter kan han gjerne bruke penger på fastfood og kompisgjengen). dette er episoder som har irritert meg litt, og jeg vet ikke lengre om vi er en god match. Det er veldig synd, for han er så utrolig snill og god. jeg har tatt dette opp med han, han er veldig klar over min økonomiske situasjon, dette var en av argumentene hans for at vi skulle flytte sammen - fordi det da ville bli rimeligere for meg når vi var 2 om alt. Hva hadde du gjort i min situasjon? Anonymkode: 2d086...dbb DUMPET HAN Anonymkode: 41692...d6a
Ny Bruker Skrevet 2. april #12 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hei, beklager langt innlegg. Litt om meg først. Jeg har barn fra tideligere forhold, og har siden jeg ble aleine med de 50% vært nødt til å snu hver kr, følger budsjett på hver minste ting slik at ungene har alt de trenger. Jeg sitter igjen med par tusen i mnd som går til sparing/buffer. Jeg ble nylig samboer, og har hele veien vært positiv til framtiden - men de siste ukene har jeg merket en endring ifht lovnader/økonomi og diverse rundt barna. eksempel 1: før vi ble samboer, så var han negativ til menn som sov til langt på dag og gamet på natten. Etter vi ble samboer så sover han til langt ut på dag, noe ungene legger merke til. Han er sykemeldt fra jobb (ikke noe søvnrelatert) så dette er både hverdag og helg. Han legger seg gjerne ikke før 04-05. eksempel 2: han luftet med meg at han ville kjøpe seg en vannskuter, jeg sa at jeg ikke hadde penger til vannskuter, drivstoff til den eller noe vedlikehold da jeg allerede har trang økonomi - så han betrygget med at han ikke kom til å kreve noe av meg, dette skulle han betale (han har vesentlig mer penger enn meg) og vedlikeholde siden dette var hans ønske at vi skulle kose oss med (guttedrøm). Han kjøpte seg en vannskuter og FØR han hentet den ville han at jeg skulle kjøpe utstyr til denne til 2000,- og betale inn 5000,- (han skulle betale inn 5000,- også) for drivstoff så vi kunne bruke de neste mnd. Han ser for seg at vi skal bruke flere titalls tusen denne sommeren på drivstoff. jeg har forklart at jeg kan ikke det, jeg fikk en skattesmell og må betale den itillegg til en trang økonomi. eksempel 3: for meg er det viktig å dyrke forholdet, og prioritere tid til hverandre - noe han er enig i. Han lover gjentatte ganger at vi skal klare å finne på noe, men så blir det avlyst fordi han har brukt for mye penger og vil ikke bruke noe mer (dagen etter kan han gjerne bruke penger på fastfood og kompisgjengen). dette er episoder som har irritert meg litt, og jeg vet ikke lengre om vi er en god match. Det er veldig synd, for han er så utrolig snill og god. jeg har tatt dette opp med han, han er veldig klar over min økonomiske situasjon, dette var en av argumentene hans for at vi skulle flytte sammen - fordi det da ville bli rimeligere for meg når vi var 2 om alt. Hva hadde du gjort i min situasjon? Anonymkode: 2d086...dbb Du virker til å ha god økonomisk kontroll når du klarer å forsørge deg selv og barna kun på din egen inntekt + spare litt. Bra gjort. Fortsett med det. 2. Husk å skille ditt og hans økonomi. Dere er kun samboere. Dere er ikke gift. Så hans ønsket om å kjøpe SEG en vanscooter skal han finansiere selv. 3. Kvalitetstid trenger ikke å koste noe. Ta dere en gåtur i byen, en tur til parken, slapp av hjemme.
AnonymBruker Skrevet 2. april #13 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, beklager langt innlegg. Litt om meg først. Jeg har barn fra tideligere forhold, og har siden jeg ble aleine med de 50% vært nødt til å snu hver kr, følger budsjett på hver minste ting slik at ungene har alt de trenger. Jeg sitter igjen med par tusen i mnd som går til sparing/buffer. Jeg ble nylig samboer, og har hele veien vært positiv til framtiden - men de siste ukene har jeg merket en endring ifht lovnader/økonomi og diverse rundt barna. eksempel 1: før vi ble samboer, så var han negativ til menn som sov til langt på dag og gamet på natten. Etter vi ble samboer så sover han til langt ut på dag, noe ungene legger merke til. Han er sykemeldt fra jobb (ikke noe søvnrelatert) så dette er både hverdag og helg. Han legger seg gjerne ikke før 04-05. eksempel 2: han luftet med meg at han ville kjøpe seg en vannskuter, jeg sa at jeg ikke hadde penger til vannskuter, drivstoff til den eller noe vedlikehold da jeg allerede har trang økonomi - så han betrygget med at han ikke kom til å kreve noe av meg, dette skulle han betale (han har vesentlig mer penger enn meg) og vedlikeholde siden dette var hans ønske at vi skulle kose oss med (guttedrøm). Han kjøpte seg en vannskuter og FØR han hentet den ville han at jeg skulle kjøpe utstyr til denne til 2000,- og betale inn 5000,- (han skulle betale inn 5000,- også) for drivstoff så vi kunne bruke de neste mnd. Han ser for seg at vi skal bruke flere titalls tusen denne sommeren på drivstoff. jeg har forklart at jeg kan ikke det, jeg fikk en skattesmell og må betale den itillegg til en trang økonomi. eksempel 3: for meg er det viktig å dyrke forholdet, og prioritere tid til hverandre - noe han er enig i. Han lover gjentatte ganger at vi skal klare å finne på noe, men så blir det avlyst fordi han har brukt for mye penger og vil ikke bruke noe mer (dagen etter kan han gjerne bruke penger på fastfood og kompisgjengen). dette er episoder som har irritert meg litt, og jeg vet ikke lengre om vi er en god match. Det er veldig synd, for han er så utrolig snill og god. jeg har tatt dette opp med han, han er veldig klar over min økonomiske situasjon, dette var en av argumentene hans for at vi skulle flytte sammen - fordi det da ville bli rimeligere for meg når vi var 2 om alt. Hva hadde du gjort i min situasjon? Anonymkode: 2d086...dbb Jeg steila da jeg leste om vannskuteren, nei, forresten, jeg steila da jeg leste hele innlegget, han er ungkar og ikke i nærheten av å ville bli stefar. Jeg hadde tatt en prat om alt dette, og bedrer det seg ikke, har du og barna det best uten han. Anonymkode: 32b42...c45
AnonymBruker Skrevet 2. april #14 Skrevet 2. april Jeg er mann og skammer meg på hans vegne. Slå ned på dette med en gang, du gav premisser, da kan han ikke kreve penger av deg for en vannscooter (leketøy). Vær obs på at det kan ligge an til mye krangling rundt penger hvis han har helt andre holdninger og forutsetninger. Ikke la deg dra ut på en pengereise du ikke har råd til. I verste fall kan det kjøre deg i grøfta. Betaler han deler av boutgiftene? Du bør jo få bedre råd når dere bor sammen. Anonymkode: 6b71f...625 1
Gratis Skrevet 2. april #15 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er mann og skammer meg på hans vegne. Slå ned på dette med en gang, du gav premisser, da kan han ikke kreve penger av deg for en vannscooter (leketøy). Vær obs på at det kan ligge an til mye krangling rundt penger hvis han har helt andre holdninger og forutsetninger. Ikke la deg dra ut på en pengereise du ikke har råd til. I verste fall kan det kjøre deg i grøfta. Betaler han deler av boutgiftene? Du bør jo få bedre råd når dere bor sammen. Anonymkode: 6b71f...625 Helt enig, skjønner ikke hvor de finner alle disse elendig mannfolka 😞 Gamet til langt på natt, er han 19 år? Kjøre vannscooter så kan han ikke jobbe? Jeg må bare spørre, men har han en far? Hilsen mann.
Mardina Skrevet 2. april #16 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei, beklager langt innlegg. Litt om meg først. Jeg har barn fra tideligere forhold, og har siden jeg ble aleine med de 50% vært nødt til å snu hver kr, følger budsjett på hver minste ting slik at ungene har alt de trenger. Jeg sitter igjen med par tusen i mnd som går til sparing/buffer. Jeg ble nylig samboer, og har hele veien vært positiv til framtiden - men de siste ukene har jeg merket en endring ifht lovnader/økonomi og diverse rundt barna. eksempel 1: før vi ble samboer, så var han negativ til menn som sov til langt på dag og gamet på natten. Etter vi ble samboer så sover han til langt ut på dag, noe ungene legger merke til. Han er sykemeldt fra jobb (ikke noe søvnrelatert) så dette er både hverdag og helg. Han legger seg gjerne ikke før 04-05. eksempel 2: han luftet med meg at han ville kjøpe seg en vannskuter, jeg sa at jeg ikke hadde penger til vannskuter, drivstoff til den eller noe vedlikehold da jeg allerede har trang økonomi - så han betrygget med at han ikke kom til å kreve noe av meg, dette skulle han betale (han har vesentlig mer penger enn meg) og vedlikeholde siden dette var hans ønske at vi skulle kose oss med (guttedrøm). Han kjøpte seg en vannskuter og FØR han hentet den ville han at jeg skulle kjøpe utstyr til denne til 2000,- og betale inn 5000,- (han skulle betale inn 5000,- også) for drivstoff så vi kunne bruke de neste mnd. Han ser for seg at vi skal bruke flere titalls tusen denne sommeren på drivstoff. jeg har forklart at jeg kan ikke det, jeg fikk en skattesmell og må betale den itillegg til en trang økonomi. eksempel 3: for meg er det viktig å dyrke forholdet, og prioritere tid til hverandre - noe han er enig i. Han lover gjentatte ganger at vi skal klare å finne på noe, men så blir det avlyst fordi han har brukt for mye penger og vil ikke bruke noe mer (dagen etter kan han gjerne bruke penger på fastfood og kompisgjengen). dette er episoder som har irritert meg litt, og jeg vet ikke lengre om vi er en god match. Det er veldig synd, for han er så utrolig snill og god. jeg har tatt dette opp med han, han er veldig klar over min økonomiske situasjon, dette var en av argumentene hans for at vi skulle flytte sammen - fordi det da ville bli rimeligere for meg når vi var 2 om alt. Hva hadde du gjort i min situasjon? Anonymkode: 2d086...dbb Altså.... han sier han vil kjøpe vannscooter og skal betale for det selv. Og så kommer han etterpå og krever at du skal skal betale for utstyr OG sette over penger?!?! Hva faen? Er fyren 5 år gammel eller? 🙄
Christina82 Skrevet 3. april #17 Skrevet 3. april Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.
Anbefalte innlegg