AnonymBruker Skrevet i går, 09:23 #1 Del Skrevet i går, 09:23 Jeg om min mann er gift på niende året og til sommeren får vi vårt tredje barn. Plutselig fant han ut at han ikke trives i jobben sin og bestemte seg for å bytte jobb. Dette innebærer at han er hjemme maks to dager i uken, gjerne mandag og tirsdag. Jeg er altså ufrivillig alene med barna omtrent 80 % av tiden både nå, når jeg er gravid og senere når vi har tre. Jeg opplever dette som et enormt svik. Det hadde vært lettere om han dro fra oss, da kunne vi prøvd å starte et nytt liv uten han fordi vi måtte. Men nå skal vi (jeg) bare måtte klare hverdagen helt alene i 100 % arbeid med tre barn under 6 år, uten at jeg kan gjøre noe som helst med det. Hvis jeg går fra han blir jeg jo uansett helt alene med barna og får det i tillegg mye vanskeligere økonomisk. Men jeg kjenner jo at livet er på en måte revet i fra meg og er dypt fortvilet. Han nekter å bytte jobb igjen og mener at dette skal gå helt fint. Hva ville andre gjort i denne situasjonen? Jeg har tryglet og bedt om at han skal velge hva som helst annet for å være med oss, men han vil bare ha denne jobben. Jeg er bare så lei meg, føler meg veldig alene og er trist på barnas vegne som må ha absolutt alle helger med bare én forelder tilgjengelig. I tillegg kjenner de jo på et stort savn etter faren. Hva kan jeg gjøre for at dette skal bli bedre for oss? Føler meg helt rådvill og fortapt egentlig. Anonymkode: 9884b...a07 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:29 #2 Del Skrevet i går, 09:29 Jeg hadde heller blitt alene med barna om det hadde vært meg. For et svik fra hans side. Alenemor ender du jo med å bli uansett. Anonymkode: 68324...773 25 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:32 #3 Del Skrevet i går, 09:32 Egoistisk mann. Han har jo tydeligvis enten ikke tatt deg og barna i vurderingen på forhånd eller så har han gjort det og bare kjørt på med det han føler er best for seg selv. Uansett så viser det jo at du og barna deres ikke er så viktige for han. Anonymkode: ad72a...6f6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet i går, 09:33 #4 Del Skrevet i går, 09:33 Hva har endret seg? Overtid, turnus eller reisejobb? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goodtimes Skrevet i går, 09:36 #5 Del Skrevet i går, 09:36 Jeg hadde satt meg som mål at jeg skal klare det uten han, uansett! Dette er en ting man som foreldre snakker om FØR man evt bytter jobb som skaper skikkelig ubalanse i familielivet. Nå har vel du tilnærmet ingen tid til deg selv og jeg føler dette er et enormt svik mot deg! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 23 timer siden #6 Del Skrevet 23 timer siden (endret) Han kan ta et valg. Du skal likevel ikke undervurdere hans mistrivsel i hans forrige jobb. "Plutselig bare byttet han jobb." ?? Dette kan ha gått over lengre tid. Og nå har han kanskje fått en jobb han virkelig trives i. Ikke morsomt med en sur gubbe hjemme som synes at arbeidet sitt er miserabelt. Han mener den nye jobben er god nok/kombinere for et familieliv, du ikke. Det må 2 til for å bli sammen, bare 1 for avslutte. Så ja, det er KUN opp til deg nå.. Men jeg som mann selv, tror jeg i det minste ville vært på jakt etter en jobb som er bedre forenlig med et familieliv. Press han litt ordentlig da vel.. Endret 23 timer siden av PITTY 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #7 Del Skrevet 23 timer siden Det er enklere å være alene med barn når man er alene enn når man er i et forhold. Hvis min mann hadde gjort dette og ikke vært villig til å bytte jobb og prioritere familien, så hadde jeg gått. Da hadde han ofret familien sin for den jobben. Anonymkode: 8d6fb...2df 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #8 Del Skrevet 23 timer siden Er han villig til å snakke om hva han kan gjøre for å gjøre situasjonen lettere for deg? Vil han ta alt ansvar når han er hjemme? Vil han betale for vaskehjelp/matkasser/barnevakt? Eller vil han bare late som han ikke har ansvar for andre enn seg selv? Anonymkode: 0501f...ef1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #9 Del Skrevet 23 timer siden Snublefot62 skrev (1 time siden): Hva har endret seg? Overtid, turnus eller reisejobb? Reisejobb. Så han er helt borte fra oss som regel fra onsdag formiddag til mandag morgen. Noen ganger litt annerledes, men aldri hjemme når det er helg. Anonymkode: 9884b...a07 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #10 Del Skrevet 23 timer siden Goodtimes skrev (1 time siden): Jeg hadde satt meg som mål at jeg skal klare det uten han, uansett! Dette er en ting man som foreldre snakker om FØR man evt bytter jobb som skaper skikkelig ubalanse i familielivet. Nå har vel du tilnærmet ingen tid til deg selv og jeg føler dette er et enormt svik mot deg! Ja jeg MÅ jo klare alt uten han, uansett. Vi snakket selvfølgelig om dette før vi fikk barn, men han mener at jeg klarer alt og da er det greit. Men jeg føler det bare som du sier, som et totalt svik og skulle heller ønske at han forlot meg for en annen eller hva som helst for dette er så vondt å stå i. Anonymkode: 9884b...a07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 22 timer siden #11 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Reisejobb. Så han er helt borte fra oss som regel fra onsdag formiddag til mandag morgen. Noen ganger litt annerledes, men aldri hjemme når det er helg. Anonymkode: 9884b...a07 Og hva sier han når du har sagt du ikke godtar dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #12 Del Skrevet 22 timer siden PITTY skrev (53 minutter siden): Han kan ta et valg. Du skal likevel ikke undervurdere hans mistrivsel i hans forrige jobb. "Plutselig bare byttet han jobb." ?? Dette kan ha gått over lengre tid. Og nå har han kanskje fått en jobb han virkelig trives i. Ikke morsomt med en sur gubbe hjemme som synes at arbeidet sitt er miserabelt. Han mener den nye jobben er god nok/kombinere for et familieliv, du ikke. Det må 2 til for å bli sammen, bare 1 for avslutte. Så ja, det er KUN opp til deg nå.. Men jeg som mann selv, tror jeg i det minste ville vært på jakt etter en jobb som er bedre forenlig med et familieliv. Press han litt ordentlig da vel.. Jeg har ikke undervurdert hans mistrivsel. Selvfølgelig vil jeg ikke ha en sur mann hjemme. Men jeg mener at man som voksne folk og forelder har et ansvar for både sin partner og sine barn. Man skal ikke gå rundt hjemme og være sur selv om man mistrives i jobben. Og ja, det var ganske plutselig. Uansett spilte det ingen rolle hva jeg mente om saken. Og det skal være helt unødvendig å måtte presse sin partner til noe som helst. Det er jo mulig å ha litt omsorg for hverandre og tilrettelegge livet sånn at familien og ikke minst barna har det bra, ts. Anonymkode: 9884b...a07 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #13 Del Skrevet 22 timer siden Snublefot62 skrev (Akkurat nå): Og hva sier han når du har sagt du ikke godtar dette? Han sier egentlig ingenting. Han bare går ut fra at jeg skal akseptere det. Og nå som gravid så har jeg det ikke i meg å bare rive opp familien og selge huset og what not. Jeg drukner jo som det er siden har bokstavelig talt bare har forlatt oss, ts. Anonymkode: 9884b...a07 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #14 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Det er enklere å være alene med barn når man er alene enn når man er i et forhold. Hvis min mann hadde gjort dette og ikke vært villig til å bytte jobb og prioritere familien, så hadde jeg gått. Da hadde han ofret familien sin for den jobben. Anonymkode: 8d6fb...2df Hadde du gått rett før fødsel eller ventet? Jeg holder på å knekke i to som det er akkurat nå, men jeg sliter egentlig mest psykisk. Men at han ja som du sier, rett og slett har ofret familien sin og mest meg for jobben, ts. Anonymkode: 9884b...a07 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 22 timer siden #15 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han sier egentlig ingenting. Han bare går ut fra at jeg skal akseptere det. Og nå som gravid så har jeg det ikke i meg å bare rive opp familien og selge huset og what not. Jeg drukner jo som det er siden har bokstavelig talt bare har forlatt oss, ts. Anonymkode: 9884b...a07 Jeg forstår ikke hvordan du godtar dette. Ikke bare tok han en beslutning som påvirker deg og barna, uten å inkludere deg, men når du sier at dette ikke er greit så svarer han ikke? Han har tatt et valg og det er åpenbart et liv uten deg og barna kun 20%. Vel. Da får han stå i det valget sitt. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeonoraDorothea Skrevet 22 timer siden #16 Del Skrevet 22 timer siden Kan det være aktuelt å flytte dit jobben er? Vil han da ha mulighet til et vanlig familieliv før og etter jobb de dagene han jobber? Og uansett, terapi! Det er ikke greit å ta en avgjørelse som påvirker familien i så stor grad, uten å ta partneren med på prosessen. Hvis du velger å gå forstår jeg deg godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 22 timer siden #17 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde du gått rett før fødsel eller ventet? Jeg holder på å knekke i to som det er akkurat nå, men jeg sliter egentlig mest psykisk. Men at han ja som du sier, rett og slett har ofret familien sin og mest meg for jobben, ts. Anonymkode: 9884b...a07 Jeg hadde gjort det før fødsel. Det er absolutt ingen grunn til å vente mener jeg. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 22 timer siden #18 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Reisejobb. Så han er helt borte fra oss som regel fra onsdag formiddag til mandag morgen. Noen ganger litt annerledes, men aldri hjemme når det er helg. Anonymkode: 9884b...a07 Jeg må nesten spørre hva slags reisejobb han har fått som gjør at han arbeider i helgene? Eller har han fri i helgene, men ikke kommer hjem pga reiseveien? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #19 Del Skrevet 22 timer siden PITTY skrev (59 minutter siden): Han kan ta et valg. Du skal likevel ikke undervurdere hans mistrivsel i hans forrige jobb. "Plutselig bare byttet han jobb." ?? Dette kan ha gått over lengre tid. Og nå har han kanskje fått en jobb han virkelig trives i. Ikke morsomt med en sur gubbe hjemme som synes at arbeidet sitt er miserabelt. Han mener den nye jobben er god nok/kombinere for et familieliv, du ikke. Det må 2 til for å bli sammen, bare 1 for avslutte. Så ja, det er KUN opp til deg nå.. Men jeg som mann selv, tror jeg i det minste ville vært på jakt etter en jobb som er bedre forenlig med et familieliv. Press han litt ordentlig da vel.. Hadde du skrevet dette om det var en dame som tok et slikt valg uten å snakke med mannen? Hun mistrivdes på jobb så derfor meldte hun seg ut av familien 5 av 7 dager i uka og regnet med at det var OK for mannen å komme og gå som det passet henne. For det måtte jo være bedre for han enn en sur kone. Alene med 3 barn under 6 år 5 av 7 dager i uka, pytt pytt, bare ikke kona er sur. Anonymkode: 9e493...800 7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #20 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Er han villig til å snakke om hva han kan gjøre for å gjøre situasjonen lettere for deg? Vil han ta alt ansvar når han er hjemme? Vil han betale for vaskehjelp/matkasser/barnevakt? Eller vil han bare late som han ikke har ansvar for andre enn seg selv? Anonymkode: 0501f...ef1 Jeg opplever det mest som det siste, kanskje fordi han ikke aner hva som kreves egentlig. Han var mye borte før også, men ikke i nærheten som dette. Ds hadde han fri annen hver uke i tillegg til hver lørdag. Nå når han i tillegg er borte hver eneste helg så føles det som at han går glipp av hele barndommen med barna også, ts. Anonymkode: 9884b...a07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå