Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei syns dere det er innafor å lære å sykle i voksen alder? Jeg er 37 år gammel dame og har aldri syklet. Min mamma forteller at da jeg var 3-4 år gammel hadde jeg sykkel ulykke som gjorde at jeg ble livredd sykkel kjøringen. Siden da har jeg aldri syklet. Har nesten aldri tenkt over det. Men nå har jeg 2 små barn på 5 og 3 og de sykler en god del. De er mye ute med pappaen sin og sykler alle 3. Mens jeg føler meg litt utenfor.  Nå får jeg plutselig lyst til å lære meg å sykle. 

Hvordan skal jeg lære meg å sykle? 😒

Anonymkode: 657bb...574

• Liker 2
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg synes du er modig og det er flott at du vil lære å sykle sammen med barna dine. Jeg har sett at det finnes syklekurs for voksne (de fleste deltakerne var innvandrerkvinner og de så ut som de hadde det gøy). Vet ikke hvor du bor, men du kan jo sjekke ut om det finnes i nærheten. Heia deg ! 

AnonymBruker
Skrevet

Mannen din kan lære deg det. Han kan jo å lære bort siden deres barn sykler? Trur du trenger en dag så kan du det. 

Anonymkode: 3ffeb...647

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo gjøre som med barn og fjerne pedaler og kun sitte på sykkel for å få balansen , må da kunne nå ned med beina i bakken og når du kan slippe opp beina nok og holder balansen med beina oppe så kan pedalene introduseres. 

Anonymkode: 76820...0be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

37 år ikke kan sykle🤔 

Anonymkode: 16ca6...189

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri for sent! 😍🚲

FJruRBhVgAUakx9.jpg

Anonymkode: 90b1c...f92

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

37 år ikke kan sykle🤔 

Anonymkode: 16ca6...189

Ja og?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Trenger man virkelig sykkelkurs/å lære å sykle i voksen alder? 🤔 Jeg har alltid elsket å sykle, og føler det er noe av det mest naturlige bevegelsene i verden. Skjønner at små unger ikke "tar" det umiddelbart, men skulle tro voksne nærmest kan sette seg på sykkelen og sykle nesten avgårde med én gang, slik voksne også klarer andre nye ting relativt bra fra starten av? Balansen blir selvsagt bedre etterhvert, men mye av grunnen til at barn må lære å sykle er jo at de ikke skjønner at de må trø rundt for å få fart for å unngå å falle når det går for sakte.

Uansett, jaaa, prøv! 37 år ingen hindring 👍

Anonymkode: 70c19...a6a

• Nyttig 1
Skrevet

Har ikke stort fornuftig å komme med av råd og tips her, men jeg synes det er veldig kult at du vil lære deg å sykle selv om du starter litt senere enn de fleste. :) Og dette får du til. Kjør på! :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.5.2025 den 21.15):

Trenger man virkelig sykkelkurs/å lære å sykle i voksen alder? 🤔 Jeg har alltid elsket å sykle, og føler det er noe av det mest naturlige bevegelsene i verden. Skjønner at små unger ikke "tar" det umiddelbart, men skulle tro voksne nærmest kan sette seg på sykkelen og sykle nesten avgårde med én gang, slik voksne også klarer andre nye ting relativt bra fra starten av?

Anonymkode: 70c19...a6a

Vel, voksne flest kan vel ikke umiddelbart svømme heller hvis de ikke har lært det som barn. Selv om det ikke er nødvendig med akkurat de svømmetakene man lærer, så er det som tar tid å få hjernen til å forstå at det trengs minimalt med bevegelse for å holde seg flytende. 

Anonymkode: 90b1c...f92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...