Cyndaquil Skrevet 2. april #1 Del Skrevet 2. april Hvorfor går ting som vold, omsorgsvikt eller alkoholisme i arv? Slettes ikke alltid!!! Men det er mange tilfeller av at det skjer . Jeg vil forstå mer. De som opplever vold eller ser en forelder bli utsatt for vold og kjenner den psykiske smerten med det, man skulle tro de ikke vil utsette andre eller egne barn for det samme som voksen. Det samme med andre typer omsorgsvikt det samme med alkohol. Ser den mørke siden med alkohol , og velger samme vei selv . Hva er mekanismen bak? Er dette skrevet om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 2. april #2 Del Skrevet 2. april Cyndaquil skrev (5 minutter siden): Hvorfor går ting som vold, omsorgsvikt eller alkoholisme i arv? Slettes ikke alltid!!! Men det er mange tilfeller av at det skjer . Jeg vil forstå mer. De som opplever vold eller ser en forelder bli utsatt for vold og kjenner den psykiske smerten med det, man skulle tro de ikke vil utsette andre eller egne barn for det samme som voksen. Det samme med andre typer omsorgsvikt det samme med alkohol. Ser den mørke siden med alkohol , og velger samme vei selv . Hva er mekanismen bak? Er dette skrevet om? du blir jo gjerne påvirka av miljøet, så tenke mye ligger der. Finner helt sikker noe forskning om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #3 Del Skrevet 2. april Cyndaquil skrev (6 minutter siden): Hvorfor går ting som vold, omsorgsvikt eller alkoholisme i arv? Slettes ikke alltid!!! Men det er mange tilfeller av at det skjer . Jeg vil forstå mer. De som opplever vold eller ser en forelder bli utsatt for vold og kjenner den psykiske smerten med det, man skulle tro de ikke vil utsette andre eller egne barn for det samme som voksen. Det samme med andre typer omsorgsvikt det samme med alkohol. Ser den mørke siden med alkohol , og velger samme vei selv . Hva er mekanismen bak? Er dette skrevet om? Klart dette er både forsket på og skrevet mye om. Du finner mye info hvis du googler. Anonymkode: ec92b...bd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #4 Del Skrevet 2. april Traumer kan gi genetiske endringer som barna arver. https://www.nrk.no/skole/epigenetikk-og-forskning-pa-arvematerialet-vart-1.15356185 Anonymkode: e1243...c32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #5 Del Skrevet 2. april Jeg kommer fra en familie med alkoholisme og vold. På min fars side har det vært i mange generasjoner bak, og grov vold. Min far er en av 11 søsken, ca halvparten av de ble alkoholikere. På min mors side, så var det ikke alkoholisme, men hun ble misbrukt av sin far, og moren hennes slet veldig psykisk. Og begge mine foreldre ble alkoholikere, de drikker for å glemme traumene sine. I en tid hvor det å gå til psykolog ikke var normalt. Begge mine foreldre utsatte meg for sexsult misbruk, fysisk og psykisk vold. Nå er jeg i 40 årene, har 2 barn. Og jeg har vært en fantastisk mor, aldri utsatt de for noe av det jeg opplevde. Og gitt de masse kjærlighet. Jeg drikker nesten aldri alkohol, og drikker jeg, så holder det med en drink. Jeg tror det gikk bra med meg, fordi jeg har alltid hatt et stort hjerte, vært omsorgsfull, vært sterk, sta og har aldri tatt på meg noe skyld, for det mine foreldre gjorde. Selv som barn, så var jeg klar over at feilen lå hos de. Men jeg har jo forståelse for at det kan gå andre veien og. For selv om det har gått bra med meg. Så har det jo virkelig ikke vært lett, det har krevd mye hardt arbeid. Og jeg kan iblant ha noen dager, hvor det hadde vært deilig å drukne alle sorger. Anonymkode: fde8d...9ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå