AnonymBruker Skrevet 2. april #1 Skrevet 2. april Hvilken hunderase som veier mellom 25-35 kilo passer også som en aktiv selskapshund? Anonymkode: d60c4...96f
AnonymBruker Skrevet 2. april #3 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hvilken hunderase som veier mellom 25-35 kilo passer også som en aktiv selskapshund? Anonymkode: d60c4...96f Hva vil du tilby hunden? Hva legger du i aktiv? Hva syns du om pelsstell? Vil du ha en hund som kan gå løs med litt trening eller er ikke dette viktig for deg? Uten dette blir det bare en oppramsing av en hel rekke raser mellom 25 og 35 kg som kan passe eller ikke. Jeg har for eksempel sett for mange dalmatinere med atferdsproblemer fordi de kun har fått enkle turer i skogen uten noe mental stimuli. Anonymkode: ad26b...d86 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. april #4 Skrevet 2. april Mange det. Forskjellige retrievere, schæfer, liten rottweiler, border collie, Australian sheperd… Alle disse kan være fine selskapshunder, men de krever mye. Du gir jo ganske lite info i teksten. Man kan ikke bare ramse opp alle de hundre rasene mellom 25-35 kg altså. Anonymkode: c5eea...8e0 2
Carrot Skrevet 2. april #5 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva vil du tilby hunden? Hva legger du i aktiv? Hva syns du om pelsstell? Vil du ha en hund som kan gå løs med litt trening eller er ikke dette viktig for deg? Uten dette blir det bare en oppramsing av en hel rekke raser mellom 25 og 35 kg som kan passe eller ikke. Jeg har for eksempel sett for mange dalmatinere med atferdsproblemer fordi de kun har fått enkle turer i skogen uten noe mental stimuli. Anonymkode: ad26b...d86 DETTE! Hvis man skal ha hund bør man først se på hva man har å tilby som hundeeier, hvor aktiv er man, kan det hunden krever over tid følges opp i 10+ år? 1
AnonymBruker Skrevet 2. april #6 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dalmatiner? Anonymkode: 0ac87...ab1 Så lenge ts ikke er førstegangseier så.. Anonymkode: f3eb5...146 1
AnonymBruker Skrevet 3. april #7 Skrevet 3. april Labrador er flott hund, men selvsagt viktig å sjekke om den passer for deg på flere punkter enn bare "aktiv livsstil" og vekt. Anonymkode: 6498a...b27
AnonymBruker Skrevet 3. april #8 Skrevet 3. april Veldig fornøyd med Golden. Går overens med alt og alle, glad i å gå på tur, men takler også rolige dager. Eneste minuset er at man må regne med MYE røyting når det først pågår. Anonymkode: 565ee...690
Million Skrevet 3. april #9 Skrevet 3. april Skotsk fårehund, eller Langhåret collie som den heter. Tisper veier fra 18 kg og litt opp, og store hanner opptil 29 kg. Finnes i flere farger; Sobel, tricolor og blue merle. Sistnevnte er min favoritt, men sobel er også fantastisk fine. Jeg liker deres intelligens og vennlige natur. Noen av dem har gjeterinstinktet i behold, andre ikke, da de i en årrekke nå har blitt avlet mer for utseendet enn for sine gjeteregenskaper. Bilde av en sobel collie fra SNL:
KMLSSS Skrevet 3. april #10 Skrevet 3. april Jeg hadde samme ønske som deg for 5 år siden så valgte jeg en Flat-coated retriever tispe. Den er glad hele tiden, holder meg aktiv både fysisk og mentalt fordi den må bruke muskler og hode daglig, elsker kos, elsker å bli inkludert i alt som jeg gjør. Den elsker å trene og er lettlært. Anbefaler deg å lese mer om denne rasen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå