AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:44 #21 Del Skrevet onsdag kl 15:44 Ikke kjøp med kortere horisont enn minst 5 år! Hvis du ikke kan kjøpe nå, er høyrentekonto i minst to ulike banker det beste valget. Anonymkode: f980d...437 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:47 #22 Del Skrevet onsdag kl 15:47 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har også vært inne på tanken (men ikke regnet på det enda) å låne det jeg mangler hos BlueStep eller lignende. For så å refinansiere i en vanlig bank om 1-1,5 år når jeg er i full jobb igjen. Jeg ser at de også legger studiestøtte til grunn for inntektsberegning. Ja jeg vet at renten er høyere og at dette medfører en ekstra kostnad. Men dette kan medføre at jeg kan kjøpe bolig nå for langtidsperspektiv. Det koster å være ute av boligmarkedet et år også, så det er mulig det kan et ok alternativ på kort sikt. Et sånt lån i 25 år er selvsagt ikke aktuelt. Anonymkode: 5d5e8...3e7 Nei. Anonymkode: f980d...437 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:49 #23 Del Skrevet onsdag kl 15:49 At du har «stor tro» at du skal få jobb der du ønsker er risikabelt. Du undervurderer risiko og overvurderer betydningen av å være ute av boligmarkedet. Anonymkode: f980d...437 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:01 #24 Del Skrevet i går, 07:01 AnonymBruker skrev (15 timer siden): At du har «stor tro» at du skal få jobb der du ønsker er risikabelt. Du undervurderer risiko og overvurderer betydningen av å være ute av boligmarkedet. Anonymkode: f980d...437 Nei. Det kan du ikke si noe om uten å vite hvor jeg bor, hvilke yrke det er snakk om og hvilke vurderinger jeg har tatt. Du kan ikke generelt si at jeg undervurderer risiko uten å vite noe som helst om min situasjon. Men nok om det, for det er ikke temaet for tråden. Anonymkode: 5d5e8...3e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:01 #25 Del Skrevet i går, 07:01 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Nei. Anonymkode: f980d...437 Fordi? Anonymkode: 5d5e8...3e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:16 #26 Del Skrevet i går, 07:16 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Greit nok. Men jeg har økonomi til det i et år fremover så det går bra. Og var ikke poenget med tråden så fint om vi ikke bruker mer tid på det Jeg har likviditet til å betjene et lån og felleskostnader. Men jeg er ikke innafor bankens inntektskrav til betjeningsevne så det hjelper ikke så mye. Anonymkode: 5d5e8...3e7 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei. Det kan du ikke si noe om uten å vite hvor jeg bor, hvilke yrke det er snakk om og hvilke vurderinger jeg har tatt. Du kan ikke generelt si at jeg undervurderer risiko uten å vite noe som helst om min situasjon. Men nok om det, for det er ikke temaet for tråden. Anonymkode: 5d5e8...3e7 Hvilke synspunkter er du egentlig ute etter, hvis synspunkter og tanker om risiko og økonomi rundt boligkjøpet ikke er relevant? Anonymkode: b89f9...d4c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:20 #27 Del Skrevet i går, 08:20 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hvilke synspunkter er du egentlig ute etter, hvis synspunkter og tanker om risiko og økonomi rundt boligkjøpet ikke er relevant? Anonymkode: b89f9...d4c I hovedsak synspunkter rundt å kjøpe noe annet midlertidig, for en periode på.. tja, kanskje maks to år. Vs å leie i to år. Vs å kjøpe langsiktig nå med dårligere finansieringsvilkår i et år eller to for så å refinansierer til bedre rente om et år eller to. Synspunkter rundt risikoen for at jeg ikke får jobb eller må flytte på meg om et par år er egentlig ikke så relevant. Jeg har ganske god kontroll på dette og har en realistisk plan for både jobb og bosted/område etter studie. Så den langsiktige planen trenger jeg ikke så mye synspunkter på. Mer hva som er det beste alternativet i mellomtiden. Og om man absolutt skulle diskutert det: Bolig til 4 mill med 2,5 i EK er heller ikke særlig risikabelt. Det er lav belåningsgrad og lånet kan i værste fall betjenes om jeg må jobbe i deltidsjobben jeg allerede har. Der vet jeg at jeg får jobbe så mye jeg vil etter studiene om jeg ikke får relevant jobb. Anonymkode: 5d5e8...3e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:29 #28 Del Skrevet i går, 08:29 Jeg ville snakket med banken. De er ikke alltid vrange når de ser betalingsmulighetene og veier opp risikoen. Studier som sikrer jobb teller og ganske mye. Selv om du kanskje ikke får lån, så kan de komme med råd om hva du bør gjøre. Kjøpe og selge etter kort tid kan være en dårlig løsning som koster mer enn det smaker. Anonymkode: ed288...eda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet i går, 08:38 #29 Del Skrevet i går, 08:38 Regnet på det for en stund siden, og avhengig av hvor du bor så må det minst 2-3 år til før det lønner seg å kjøpe midlertidig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #30 Del Skrevet 22 timer siden Hadde definitivt leid så billig som mulig i et bofellesskap inntil jeg hadde landet en jobb og visste hvor jeg skulle bli de neste årene. Anonymkode: 492a0...632 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #31 Del Skrevet 20 timer siden Bluestep er "snillere" enn andre banker med folk som har betalingsanmerkninger mot at de får en mye høyere rente, men de må også forholde seg til utlånsforskriften og har ikke større avvikskvote enn andre. Anonymkode: 3276c...e0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå