AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #1 Del Skrevet 23 timer siden Hei, Sitter litt å grubler og vet ikke helt hva jeg skal gå for. Er student om dagen og jobber såpass lite at jeg får ikke lån. Men har ca 2,5 M i EK fra tidligere bolig etter brudd. Ferdig studert om et år og regner med det går greit å få jobb med årslønn rundt 600-650... men vet jo ikke helt. Kan jo ta lenger tid også. Vet ca hvor jeg ønsker å bo etter studie og får nok en leilighet jeg ønsker meg der for ca 4 Mill. Dvs lån på 1,5 og rundt 2,5 ganger inntekt i lån. Altså ganske realistisk. Spørsmålet er litt hva jeg gjør i mellomtiden. Det beste hadde jo vært å kunnet kjøper der jeg ønsker nå og ta avdragsfrihet mens jeg studerer. Men det skjønner jeg ikke går pga inntektskravet. Samtidig føles det meningsløst å leie når jeg har såpass god EK, så jeg vurderer å kjøpe et annet sted for egenkapitalen i mellomtiden for å være inne i boligmarkedet hele veien. Synspunkt Anonymkode: 5d5e8...3e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #2 Del Skrevet 23 timer siden Kostnadene ved to runder kjøp og salg, er såpass at jeg ikke hadde gjort det for å eie et år. Men har du faktisk snakket med banken om mulighetene? Anonymkode: 76cd0...5e6 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #3 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kostnadene ved to runder kjøp og salg, er såpass at jeg ikke hadde gjort det for å eie et år. Men har du faktisk snakket med banken om mulighetene? Anonymkode: 76cd0...5e6 Enig, det vil ikke lønne seg på så kort tid. Kjøp og salg er DYRT! Anonymkode: ab84c...068 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…