AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:25 #1 Del Skrevet onsdag kl 07:25 Jeg har egentlig ingenting som er verdt noe særlig, men er pålagt å ha innboforsikring. Hvem anbefales? Anonymkode: de80d...32d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:47 #2 Del Skrevet onsdag kl 07:47 Det kommer an på om du har noen medlemskap eller lignende som gir bedre priser. jeg betaler 1800,- pr år via fagforening. Anonymkode: 7eb52...61b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:01 #3 Del Skrevet onsdag kl 08:01 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg har egentlig ingenting som er verdt noe særlig, men er pålagt å ha innboforsikring. Hvem anbefales? Anonymkode: de80d...32d Hva er billigst når du får en skade? Jo å ha en seriøs innbo forsikring. Trenger du advokathjelp, en dag, så er det billigst å ha rettshjelpsdekning på innboforsikringen din, noe annet er alt annet enn billig. Du eier ingenting? Ikke pc, mobil, klær, sko, sminke, eller noe annet dyr koster noe å kjøpe nytt? Jo, du eier mye mer enn du tror om du en dag plutselig må løpe ut i underbuksen fordi det brenner, da først forstår du hva du hadde. Se på hvilke medlemskap du har, og om noen av disse gir deg gunstig innboforsikring. Obos medlemskap gir deg gunstigere innbo forsikring som ett eksempel. Mer info her og du blir lettere å hjelpe. Anonymkode: 71d41...c7a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:02 #4 Del Skrevet onsdag kl 08:02 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det kommer an på om du har noen medlemskap eller lignende som gir bedre priser. jeg betaler 1800,- pr år via fagforening. Anonymkode: 7eb52...61b Dyr innboforsikring. Betaler mindre og har ubegrenset verdi på innbo og løsøre. Anonymkode: 71d41...c7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:33 #5 Del Skrevet onsdag kl 08:33 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Dyr innboforsikring. Betaler mindre og har ubegrenset verdi på innbo og løsøre. Anonymkode: 71d41...c7a har også ubegrenset dekning. Hvor har du forsikring, hvilket medlemskap og pris? Anonymkode: 7eb52...61b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:44 #6 Del Skrevet onsdag kl 08:44 Jeg er ikke medlem noe relevant sted. Har naturligvis noe småtteri som en gammel PC, en rimelig mobiltelefon, noe klær osv, men tenker at jeg går for det rimeligste alternativet, i hvert fall hvis det er et selskap med ok rykte. Anonymkode: de80d...32d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:51 #7 Del Skrevet onsdag kl 09:51 Forsikring har jeg byttet ganske mange ganger, siden de har en tendens til å gi lokketilbud og så øke på kraftig. I øyeblikket har jeg Gjensidige gjennom YS, har tidligere hatt ulike avtaler gjennom Obos. Anonymkode: a2ef4...c43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:52 #8 Del Skrevet onsdag kl 09:52 Frende forsikring via Dnb, betaler ca 170 kr i mnd. Husker dessverre ikke verdibeløpet jeg anslo og satte opp i forsikringen da den ble inngått. Men maks 600 000. Anonymkode: 5a0a9...cdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:56 #9 Del Skrevet onsdag kl 10:56 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dyr innboforsikring. Betaler mindre og har ubegrenset verdi på innbo og løsøre. Anonymkode: 71d41...c7a Men du glemte å nevne forsikringen? Anonymkode: de80d...32d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet onsdag kl 11:27 #10 Del Skrevet onsdag kl 11:27 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er ikke medlem noe relevant sted. Har naturligvis noe småtteri som en gammel PC, en rimelig mobiltelefon, noe klær osv, men tenker at jeg går for det rimeligste alternativet, i hvert fall hvis det er et selskap med ok rykte. Anonymkode: de80d...32d Men hva som er billig avhenger av hvilke avtaler du kan få. Er du under utdanning for å bli togfører kan du bestille forsikring gjennom NTF. Bare forsikringene deres gjør det nesten verdt å kjøre tog. Er du LO-medlem har de gratis innbo via fagforeningskontigenten. Er du sykepleier har de gode avtaler via Sykepleierforbundet. Er du student får du som regel billig studentforsikring. SI LITT OM DEG SELV! Eller sjekk opp i det selv. Endret onsdag kl 11:28 av newman01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:30 #11 Del Skrevet onsdag kl 12:30 Selvassurandør? Anonymkode: 52bf6...4b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet onsdag kl 12:51 #12 Del Skrevet onsdag kl 12:51 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Selvassurandør? Anonymkode: 52bf6...4b1 Det er vel litt vanskelig om utleier krever at leietager har innboforsikring... Dessuten er vel det også lite anbefalt for folk med generelt dårlig råd, siden de stort sett ikke har likviditet nok til å gjenskaffe det nødvendige hvis uhellet skulle være ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:03 #13 Del Skrevet onsdag kl 13:03 newman01 skrev (8 minutter siden): Det er vel litt vanskelig om utleier krever at leietager har innboforsikring... Dessuten er vel det også lite anbefalt for folk med generelt dårlig råd, siden de stort sett ikke har likviditet nok til å gjenskaffe det nødvendige hvis uhellet skulle være ute. Var egentlig litt useriøst da, men om folk hadde lagt sammen alt de har betalt i forsikringer i livet inkl. renter? Jeg sier ikke mer. Men i Donald-land er det mange som er selvassurandører når det gjelder helse, de ofrer den i stedet for å ha forsikring? Anonymkode: 52bf6...4b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet onsdag kl 18:05 #14 Del Skrevet onsdag kl 18:05 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Var egentlig litt useriøst da, men om folk hadde lagt sammen alt de har betalt i forsikringer i livet inkl. renter? Jeg sier ikke mer. Men i Donald-land er det mange som er selvassurandører når det gjelder helse, de ofrer den i stedet for å ha forsikring? Anonymkode: 52bf6...4b1 Med tanke på at det fort koster 6-7-8 millioner å bygge opp et nytt hus etter brann er det en solid gamble å satse på. Bare innbo kan i normale situasjoner summere seg opp til solide kostnader. Bare tenk på erstatningsbolig i 8-18 måneder etter en liten brannskade... Pluss at man må kjøpe inn alt utstyr, klær og inventar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:15 #15 Del Skrevet onsdag kl 18:15 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har egentlig ingenting som er verdt noe særlig, men er pålagt å ha innboforsikring. Hvem anbefales? Anonymkode: de80d...32d Sjekket med banken din hva de kan tilby? Anonymkode: ca72d...58c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:59 #16 Del Skrevet torsdag kl 05:59 newman01 skrev (18 timer siden): Men hva som er billig avhenger av hvilke avtaler du kan få. Er du under utdanning for å bli togfører kan du bestille forsikring gjennom NTF. Bare forsikringene deres gjør det nesten verdt å kjøre tog. Er du LO-medlem har de gratis innbo via fagforeningskontigenten. Er du sykepleier har de gode avtaler via Sykepleierforbundet. Er du student får du som regel billig studentforsikring. SI LITT OM DEG SELV! Eller sjekk opp i det selv. Ser ikke ut til at du leste innlegget som du siterer. Anonymkode: de80d...32d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:20 #17 Del Skrevet torsdag kl 06:20 newman01 skrev (18 timer siden): Er du LO-medlem har de gratis innbo via fagforeningskontigenten. Hehe, absolutt ikke gratis, men som medlem i LO må du kjøpe LO Favør innboforsikring... Anonymkode: a1959...e41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:34 #18 Del Skrevet torsdag kl 08:34 Vil bare kommentere at man ofte har mye mer i verdi enn man tror. Da jeg var student hadde jeg innbrudd. Ble frastjålet smykker, kofferter, pc, mp3-spilller, tv og lignende. I utgangspunktet trodde jeg at det jeg hadde ikke var særlig kostbart. Etter oppsummering til forsikringsselskapet og fradrag for alder på en del ting fikk jeg bortimot 100 000,- tilbake. Bare et smykke jeg hadde fått til konfirmasjon var verdsatt i pris til 10-15 k. Jeg kunne kjøpe igjen ting i deres nettbutikk til en god pris og få fullt oppgjør, eller velge å få utbetalt pengene mot litt reduksjon. Jeg tør ikke tenke på hva det ville kostet om leiligheten brenner ned. Å erstatte alt man eier koster nok mye mer enn man tror. For min del har jeg innboforsikring som en del av medlemskontingent til fagforeningen. Anonymkode: e3f16...565 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå