Gå til innhold

Lavkarbo/kalorier

Hildamaria

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette gir jo ingen mening. Det er jo ingenting som gir kroppen mer umiddelbar energi enn karbohydrater.

Anonymkode: 152eb...59c

Enig i dette. 

Anonymkode: ca036...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fortsatt ikke relevant for mitt innlegg. Se hva jeg svarte på.

Jeg mener det er relevant, men kan utdype. Hvis du skal prestere mye her og nå..f.eks. delta i et løp ,spille en kamp eller noe som skal gi deg masse bensin , energi, kalorier for den neste timen.. så er karbohydrat kick det beste. I hverdagen gir ketose seg gjevn energi. 

Anonymkode: 9d87d...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er latterlig. Selvfølgelig forbrenner vi fett lenge før karbohydratlagrene er tomme, ellers hadde vi alle gått i ketose få timer etter hvert måltid.

Anonymkode: 0e9e4...df2

Hvis du spiser lite karbohydrater, lite mat, så kan du gå tom ja. Har du aldri hatt ketoånde om du har sovet veldig lenge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg mener det er relevant, men kan utdype. Hvis du skal prestere mye her og nå..f.eks. delta i et løp ,spille en kamp eller noe som skal gi deg masse bensin , energi, kalorier for den neste timen.. så er karbohydrat kick det beste. I hverdagen gir ketose seg gjevn energi. 

Helt enig. Men fortsatt ikke relevant med tanke på hva det var innlegget mitt svarte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke hvis ikke kroppen trenger det. Den vil bruke karbohydratene du spiser før den tar av lager. 

Dette er feil, tror du at jeg bare forbrant karbohydrater på den rolige joggeturen min fordi glykogenlagrene min ikke var tomme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette er feil, tror du at jeg bare forbrant karbohydrater på den rolige joggeturen min fordi glykogenlagrene min ikke var tomme? 

Jeg vet jo ikke hva du har spist og om du har fettlager på kroppen, så hvordan skal jeg kunne svare på hva jeg tror du har forbrent av ulike næringsgrupper og kroppsfett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Karbohydrater gir deg energi. Den energien som ikke blir brukt blir lagret.

Ja, og i motsetning til fett og protein kan karbohydrater brukes kun som energi eller lagres som fett. Karbohydrater bidrar også til at fettet man spiser lettere lagres, siden det stimulerer insulin.

Anonymkode: 36e1f...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, og i motsetning til fett og protein kan karbohydrater brukes kun som energi eller lagres som fett. Karbohydrater bidrar også til at fettet man spiser lettere lagres, siden det stimulerer insulin.

Anonymkode: 36e1f...ea2

Det er til syvende og sist kaloriunderskuddet som bestemmer hvor mye fettmasse man går ned. Det at du midlertidig forbrenner større andel karbohydrater etter et måltid med mye karbohydrater betyr ingenting på lang sikt. Fett lagres som fett, så at du forbrenner større andel fett betyr ingenting når du også spiser mer fett som du da må forbrenne for å miste fettmasse.

Hvis lavkarbo/keto funker for deg, så bruk det, men kan dere slutte med dette tullet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke så lenge det finnes karbohydrater å forbrenne, karbolagrene må tømmes før kroppen kan forbrenne fett.

Anonymkode: 40b0a...6fa

Dette er ekstremt forenklet og egentlig direkte feil i praksis. Det er kaloriunderskuddet som gir vektnedgang. Spiste seriøst nesten kun karbohydrater (pluss proteiner) sånn typ hver andre time (frukt f.eks.) da jeg hadde anoreksi. Vekten raste av. 

Anonymkode: e7fa1...c3e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...