AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:36 #21 Del Skrevet onsdag kl 09:36 Jeg jobber i staten. I min enhet er alle seniorrådgivere med mastergrad, de fleste tjener 800 000-1 mill +. Jeg ligger noe lavere fordi jeg har litt andre oppgaver enn de andre. Vi har hjemmekontor når vi vil, trening i arbeidstiden hver uke, samlinger, mulighet for kompetanseøkning, kaffe og frukt, fester osv. Kjenner igjen at det strammes inn nå, ikke alle stillinger blir videreført. Men for min del er arbeidsbelastningen akkurat passe. Trives veldig godt. Anonymkode: 755cc...056 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:36 #22 Del Skrevet onsdag kl 09:36 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg arbeider der jeg arbeider fordi folka jeg arbeider der med er hyggelige folk. 1. har vi mye mer å gjøre en vi tenkelig får gjort? Ja. Men det er ikke mitt ansvar, og ikke et ansvar svar jeg tar på meg. Det er politikerne sitt ansvar, og de tåler ta det. Jeg er ikke stressa, jeg bare gjør det jeg rekker og mener er viktig mellom 8 og 16. Er tidsfristen ikke møtt 16.00? Ikke mitt problem. Jeg sender en rask «dette tar tid, ber (ber her er bare høflig, jeg bruker ekstra tid enten de er enig eller ei) om utvidet frist» og tar helg. Konsulentene? De sitter over helga og jobber. 2. Er ledelsen (kommunestyret) sånn for det meste drittsekker som rakker ned på alt og alle og har begynt med politikk for å mele sin egen og venners kake? Ja. Men sånn er det over alt, og enten jeg jobber der eller ei. 3.Har vi kantine, betalte fester etc? Nei. Men vi har fleksitid og en mellomleder som gir blanke i når vi jobber, hvor vi jobber og hvordan vi jobber med så lenge ting blir gjort og vi alle trives. Hjemmekontor? Ubegrenset. Fri hver fredag for å ta langhelg? Helt ok. Spontan ferie på 1 dags varsel? Hvorfor ikke. Alle går hjem 12 en solrik tirsdag? En super ide! 4. I det private havner du i situasjoner der du må bygge ut unødig eller til og med negativ infrastruktur. Jeg bygger sykkelveier og skoler og anlegg for rent vann. Det er nyttig. Noe veldig mange jobber ikke er, og sørgelig mange jobber er faktisk direkte til skade. Det motiverer å ikke være til skade. (Jevnt over, det hender jo politikerne vedtar noe toskete.) 5. jeg slutter den dagen et konsulentfirma nær meg tilbyr en reell 4-dagersuke. Altså maks forventet arbeidstid 30 timer for full lønn. Det er det eneste godet jeg er interessert i. Men jeg er gyselig interessert. Og det kommer innen få år (bemanningskrisen er det beste som har skjedd oss, og jeg håper den forverrer seg enormt). Å behandle sine ansatte anstendig er «usmalåkelig»? Jeg fant politikeren. Anonymkode: ac2f1...156 Kunne skrevet mye av det særlig punkt 3. Ingen bryr seg og ingen vet om jeg er hjemme eller på jobb. Jobber når på døgnet jeg vil bare jobben blir gjort. Nå kan jeg sitte hjemme i sola så kan jeg jobbe i kveld når sola går ned. Osv Anonymkode: 202dc...76f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:36 #23 Del Skrevet onsdag kl 09:36 Vi skulle ha julebord. Måtte betale nesten 1000,- i egenandel for å gå ut å spise. Det ble ikke noe av, for å si det sånn. Anonymkode: 63ebd...068 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:37 #24 Del Skrevet onsdag kl 09:37 Det er forskjell på kommuner og staten har generelt flere goder enn kommunene, så det er ikke like ille overalt. Også, vi blir jo hele tiden fortalt hvor slapt det er i offentlig sektor sammenlignet med privat, så om noen jobber i kommunen og allerede føler seg stresset og overarbeidet er det ikke noe rart de ikke tar sjansen på å bytte. De tror vel ikke de vil klare seg i det hele tatt i det private. Anonymkode: 19ec4...8d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:55 #25 Del Skrevet onsdag kl 09:55 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg byttet nylig jobb, fra privat konsulentselskap til rådgiver i en kommune. Jeg byttet delvis fordi dette var den eneste jobben ledig her, men jeg var interessert i å prøve å jobbe i det offentlige da jeg hadde hørt at det er litt mindre stress og press der. Jeg gikk ned flere hunde tusen i lønn selvsagt, det var forventet. Men det jeg ikke forventet var at jobben har mer eller mindre null fordeler og goder, for å kompensere mot lav lønn: 1. Avdelingen min er underbemannet og underfinansiert, det er ikke nok mennesker på jobb til å få unna alle søknadene som kommer inn, og det er ikke penger til å få til noe som helst annet enn et absolutt minimum av lovpålagte arbeidsoppgaver. Alle henger etter hele tiden, alle er stresset, og de som slutter blir i blant ikke erstattet, så hver gang noen går ut blir det enda mer på oss andre. Positive tiltak som byutviklingsprosjekter, grønne prosjekter og annet som kan komme byen til gode er det bare å glemme, de har ikke penger til å sende ansatte på kurs for å holde de faglig oppdatert en gang. 2. Det er heller ingen goder overhodet. Ikke betalt spisepause, ikke treningsmuligheter, ingen form for "kos" eller ekstraopplegg med sosialt samvær, mat og hygge, ingen teambuildingsarrangementer, ingen betalte abbonnementer... ingenting ekstra annet enn lønningen. Og lønningen er lav! 3. Hjemmekontor var noe jeg måtte nærmest krangle meg til. I de tre forrige jobbene jeg har hatt (alle i små-mellomstore private firma) har det vært en selvfølge å legge til rette for den enkelte arbeidstaker med hjemmekontor og eventuelle andre løsninger, slik at hverdagen blir mest mulig praktisk. Men her i kommunen virker det som om én dag med hjemmekontor i uka er et enormt privilegie som det er meningen jeg skal føle meg priviligert for å få innvilget? Det merkelige er at sjefene her ser ut til å tro at denne kommunen er verdens beste sted å jobbe, og det hintes iblant til at vi alle må føle takknemlige for å få lov til å jobbe her. De av oss som har jobbet i det private vet bedre, og mange har også sluttet etter kort tid, mens de ansatte som aldri har opplevd annet enn dette tar til takke med å bli behandlet som utbyttbare tannhjul i et maskineri. De står der med luen i hånda og takker for å få lov til å komme på jobb. Det erså trist å se på. Så jeg lurer: Hvorfor velger folk å bli værende i offentlige rådgiverstillinger? Anonymkode: 23017...332 Regner med du jobber på plan eller byggesak. Der gjør jeg også. Vi er også kronisk underbemannet og det er politisk bestemt fordi de tror vi sparer penger på det. Det er selvfølgelig en veldig merkelig slutning ettersom vi er selvkostfinansiert og vi kan ikke kreve inn like mye, eller noe, gebyr om vi ikke holder saksbehandlingsfristene. Jeg har brukt noen år på å lære meg å prioritere godt og gi faen. 2. Vi har betalt spisepause, betalt telefon og sponset månedskort på buss/tog. Kan heller ikke si at jeg tjener lite. Husk å regne med pensjon også. 3. Jeg har tre dager hjemmekontor i uka som fast ordning for at kabalen skal gå opp på hjemmebane. Vi har også litt kurs i blant. Hovedgrunnen til at jeg jobber i det offentlige, er at det er i strid med mitt indre moralske kompass å argumentere for kundens ønsker når det er i strid med lover og regler. Anonymkode: 500dd...a03 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:57 #26 Del Skrevet onsdag kl 09:57 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke sant? Her er det masse nedskjæringer også, og hele tiden gnål om at vi ikke skal belemre skattebetalerne med å betale for våre frynsegoder. At vi ikke skal ha ditt og ikke skal ha datt. Så lurer de på hvorfor de sliter med rekrutteringen. Lønna er dårligere enn i det private, ingen frynsegoder, ingen karriereutvikling, ingenting - så hvorfor skal man gidde å jobbe der? Anonymkode: 149ff...735 For noen uker siden var det et leserinnlegg i en avis, der en person, forfatteren, hadde sittet og hørt på en diskusjon mellom to personer som satt på nabosetene. Disse to satt og snakket ned kommunale jobber tilsvarende ts. Leserinnlegget var skrevet av en toppleder i en kommune. Han satt med ørene spisset fordi han hørte fordommene hagle, feilinformasjon om hva som skjer i kommunene med ansatte er tilsvarende det vi kan lese i denne tråden. Så at ts kommer med denne tråden, nokså lik dette leserinnlegget kan ha to forklaringer. Enten at det var ts som satt bak denne forfatteren av leserinnlegget, eller at ts har plukket opp og bruker innholdet fra leserinnlegget. Antar leserinnlegget var bak en betalingsmur fordi jeg bruker mye pressreader og leser ulike aviser. Så jeg leter ikke opp leserinnlegget igjen, det får spesielt intr. Gjøre selv. Anonymkode: d0279...139 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:58 #27 Del Skrevet onsdag kl 09:58 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er jo stor forskjell på kommune og stat og også innenfor stat. Jeg har jobb i staten og har flere goder, vi har både samlinger, trening i arbeidstiden, flere kurs vi får deltatt på, rabatt i kantine, frukt, kaffe, julegave etc etc. Anonymkode: e92f5...b6a Jeg jobber også i staten. I teorien har vi trening i arbeidstiden, men det har ingen tid til pga det er så travelt. Kurs og samlinger har forsvunnet pga ingen penger, julegave til 200kr kanskje. Kaffe ja, frukt og rabatt i kantine nei. Veldig lite goder. Men er jo ansatt her fordi jeg liker jobben min. Ikke pga goder. Pensjonen er ikke god lenger heller, og før kunne man liksom ikke bli oppsagt, så jobben var veldig sikker. Nå er ikke det riktig lenger heller (akademia). Anonymkode: 73de6...15a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:02 #28 Del Skrevet onsdag kl 10:02 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi jeg kan underprestere og gjemme meg bort i byrokratiet uten å få sparken. Anonymkode: 42dd1...6ac Du er inne på noe her. Det vi må huske på er at for offentlige byråkrater er det ikke noe som heter *arbeid etter klokken 16:00* Hvorfor skal de det? Så da blir det som det blir, for min del så månde gjerne kutte alle offentlige byråkrat jobber med 50% og da må man kutter fra toppen og ned hvor det gjerne ikke blir gjort noenting, så fordeler man lønnen på de resterende som faktisk er der for og jobbe. Anonymkode: b1b89...f7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:03 #29 Del Skrevet onsdag kl 10:03 Her er det nok store forskjeller. Har jobbet både statlig, kommunalt og i offentlig eid AS. I motsetning til de jeg kjenner som jobber innen helse, så opplever jeg at vi har ganske greie goder. Vi får julebord hvert år. Det er frukt tilgjengelig på jobb, og en kaffeautomat med kaffe, te og kakao-produkter. Det arrangeres en del felles kurs hvert år, og vi har planleggingssamlinger der vi reiser bort en til to ganger i året. Jeg har også mulighet til å ta relevant kursing/utdanning betalt av jobb. (Får også lesedager før en evt. eksamen.) Vi har også trimrom og mulighet for å trene i arbeidstiden. Og hytter vi kan låne billigere enn det det normalt koster å leie hytte. Vi har grei fleksitidsavtale, og mulighet for hjemmekontor når vi har behov/ønske om det. (Men man går jo glipp av en del av den uformelle dialogen hvis man bare har hjemmekontor.) Kollegaene er veldig hyggelige og flinke. Mange av lederne er også det. Det er et godt internt jobbmarked, og det er mulig å ha utvikling uten aktivt å søke jobb. Og så gjør vi jo faktisk en viktig jobb. En jobb som betyr noe for mange, og som har betydning for samfunnet som helhet. Jeg opplever å jobbe med noe som gagner fellesskapet. Jeg ser også at som internt ansatt, så har jeg større del i beslutninger og strategier, enn det en innleid ville fått mulighet til å ha. Så jobben er mye mer spennende enn en jobb jeg ville fått i det private. Joda, jeg kunne tjent mer som konsulent. Og jeg ville hatt bedre goder. Men jeg ville også jobbet mer, vært mer avhengig av kundens behov, og derfor styrt hverdagen mindre enn jeg gjør. Og så ville jeg altså hatt en mindre spennende jobb, og mindre påvirkningskraft på strategiske beslutninger. Anonymkode: 2649f...6e2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:07 #30 Del Skrevet onsdag kl 10:07 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): For noen uker siden var det et leserinnlegg i en avis, der en person, forfatteren, hadde sittet og hørt på en diskusjon mellom to personer som satt på nabosetene. Disse to satt og snakket ned kommunale jobber tilsvarende ts. Leserinnlegget var skrevet av en toppleder i en kommune. Han satt med ørene spisset fordi han hørte fordommene hagle, feilinformasjon om hva som skjer i kommunene med ansatte er tilsvarende det vi kan lese i denne tråden. Så at ts kommer med denne tråden, nokså lik dette leserinnlegget kan ha to forklaringer. Enten at det var ts som satt bak denne forfatteren av leserinnlegget, eller at ts har plukket opp og bruker innholdet fra leserinnlegget. Antar leserinnlegget var bak en betalingsmur fordi jeg bruker mye pressreader og leser ulike aviser. Så jeg leter ikke opp leserinnlegget igjen, det får spesielt intr. Gjøre selv. Anonymkode: d0279...139 Men hva er det konkret i innlegget du mener er feil? At det er mye arbeidspress og relativt lav lønn i kommunal sektor? At det er få frynsegoder? Det er som regel flere goder i statlig sektor, man kommunal syns jeg TS beskriver ganske godt. Noen er mer heldige med goder som ikke koster noe (som mulighet for hjemmekontor), men generelt er det trangt og dessuten stort fokus på å ikke misbruke skattebetalernes penger. Anonymkode: 19ec4...8d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:11 #31 Del Skrevet onsdag kl 10:11 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mamma var veldig opptatt av at jeg måtte jobbe i det offentlige fordi det er trygt og stabilt og ordnede ansattforhold/regler. Jobbet tre år i en barnehage i en kommune som er så fattig at det nærmest var innkjøpsstopp på teip. Julebordet var kurvfest med betalt inngang… (Du så ikke meg på det «julebordet» for å si det sånn). Jobber nå i blomsterbransjen. Vi får restaurantlunsj på travle dager som lillejulaften og valentines. Penger til sosialt samvær hvert år + ekstra dersom vi vinner konkurranser gjennom året. Ergo ekstra innsats gir ekstra goder, i stedet for ekstra innsats i det offentlige som gir ekstra utslitte ansatte. Er strålende fornøyd med tilværelsen! Vet at jeg ikke blir rik i denne jobben, men å være tilfreds og glede seg til hverdager er verdt mye det også. Anonymkode: 34de7...e96 innkjøpsstopp på teip 😂😂😭😭😭😭 barneskolen jeg gikk på for nært 30 år siden var så fattig at lærere satt og klipte viskelær og skrivebøker i to 😭😂 Anonymkode: f8eaa...95a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:12 #32 Del Skrevet onsdag kl 10:12 Jeg jobbet i det offentlige noen år, i helsevesenet i en utkantskommune. Det er det chilleste jeg noensinne har vært med på! Starta dagen med en halvtimes kaffepause. Lett arbeid med å få brukere opp og klare for dagen, en dag som stort sett besto av ingenting. En leilighet å vaske pr dag, all den tid de ble vasket ukentlig var det ikke akkurat skittent. Beboerne var så vant til at det ikke skulle skje noe at de ble ikke med hvis man foreslo noe. Kaffepauser. Lunsj. Vaske litt. Snakke med beboere. Lage middag.. Ettermiddag- og kveldsvaktene var enda enklere, da var det ingenting å vaske. Beboerne la seg tidlig. Umulig å bli sagt opp. Lite goder ellers, men Gud så lite jobb det var! Anonymkode: b1edf...b3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:13 #33 Del Skrevet onsdag kl 10:13 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg byttet nylig jobb, fra privat konsulentselskap til rådgiver i en kommune. Jeg byttet delvis fordi dette var den eneste jobben ledig her, men jeg var interessert i å prøve å jobbe i det offentlige da jeg hadde hørt at det er litt mindre stress og press der. Jeg gikk ned flere hunde tusen i lønn selvsagt, det var forventet. Men det jeg ikke forventet var at jobben har mer eller mindre null fordeler og goder, for å kompensere mot lav lønn: 1. Avdelingen min er underbemannet og underfinansiert...de har ikke penger til å sende ansatte på kurs for å holde de faglig oppdatert en gang. 2. Det er heller ingen goder overhodet... 3. Hjemmekontor var noe jeg måtte nærmest krangle meg til... Så jeg lurer: Hvorfor velger folk å bli værende i offentlige rådgiverstillinger? Anonymkode: 23017...332 Du svarer på det selv: Fordi det gir jobb. Ofte fast jobb. Jeg har også jobba i det private med mange fine goder. Kunne godt ha fortsatt der, om de tilbød fast stilling. Jobber forresten i det offentlige, og ja, vi har en del muligheter for trening på jobb, kurs, betalt mat og litt andre goder. Anonymkode: a2784...297 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:43 #34 Del Skrevet onsdag kl 10:43 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ganske vanlig i offentlige stillinger at det ikke er så mye goder, ofte dårlig lønn og ikke nok ansatte. Har flere i familien som jobber innen helse og skole i det offentlige. Husker en av de fortalte at ett år så fikk de "gave" før jul, og det var twist. Altså ikke en hel pose med twist til hver ansatt nei. De hadde kjøpt en pose twist og så fordelt den på de ansatte der. Tror hun sa hun fikk 2-3 stk twist sjokolader. 🤣 Det er jo faktisk så latterlig at de kunne jo likeså godt bare latt være å gi noe i det hele tatt. Jeg har fått julegave til en verdig av ca 1000 kr hvert år av min statlige arbeidsgiver. Anonymkode: 66c8b...a0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:54 #35 Del Skrevet onsdag kl 10:54 Praktisk å kun jobbe når barna er i skole og barnehage. Trygt når man som kvinne i begynnelsen av førtiårene har litt slarkete helse etter livets påkjenninger. Anonymkode: 095a2...611 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:02 #36 Del Skrevet onsdag kl 11:02 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du må være temmelig naiv og leve i en egen boble når du tror det offentlige bruker penger på trening og abn til sine ansatte. Hele tråden er nokså usmakelig. Anonymkode: d0279...139 Staten gjør jo ofte det. Jeg jobber selv I privat bedrift, men mannen min som har jobbet i statlige organisasjoner har alltid hatt mulighet for trening i arbeidstiden, såklart betalt matpause, påspandert julebord og lunsjer og lignende. Ikke i overflod, men nok til at man føler seg verdsatt (avhengig av hvor kravstor man er, såklart). Anonymkode: 44f2a...77c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet onsdag kl 11:10 #37 Del Skrevet onsdag kl 11:10 Jeg hadde jobbet i mange år i privat sektor da jeg ble bedt om å søke til en offentlig stilling. Hadde aldri tenkt tanken før, men trengte faglige utfordringer og noe nytt. Var da blitt 55 år, og tenkte jeg måtte gjøre endring nå, eller det ville aldri bli. Overgangen ble stor, både på godt og vondt: 1. Stor reduksjon i lønn, men mindre reising og mer forutsigbar arbeidstid. Der jeg har jobbet i privat sektor har lange arbeidsdager vært en del av bedriftskulturen (jeg hadde ikke overtidsbetalt, men en god årslønn). 2. I privat sektor hadde vi betalt julebord, ansattesamlinger, blåturer til utlandet, treningskort og gaver. I offentlig betalte arbeidsgiver noen få hundre kroner pr ansatt i året til velferd. Slik synes jeg det skal være. En privat eier bruker av sitt overskudd, mens en offentlig arbeidsgiver bruker folks skattepenger. 3. Hjemmekontor er noe som har utviklet seg de siste årene, og spesielt etter pandemien. Personlig misliker jeg hjemmekontor fordi jeg synes det er viktig at ansatte omgås på arbeidsplassen og at man treffes fysisk i møter o.l. Er derfor ikke enig med deg i at det skulle være et gode. Tvert i mot. Det mest negative i offentlig sektor var for meg at lederne hadde flere ansatte under seg enn de klarte å følge opp på en skikkelig måte. Det herket også en kultur hvor man ikke naturlig delte på egne kunnskaper, men holdt kortene godt inntil brystet. Min erfaring fra privat sektor var at teamet og felles resultater var det viktigste. Derfor bød jobben min i offentlig sektor på større utfordringer enn jeg hadde trodd. Trivsel, faglig utvikling, samhold, arbeidskultur. Du har ikke nevnt noe om dette i innlegget ditt, TS ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:12 #38 Del Skrevet onsdag kl 11:12 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er heller ingen goder overhodet. Ikke betalt spisepause, ikke treningsmuligheter, ingen form for "kos" eller ekstraopplegg med sosialt samvær, mat og hygge, ingen teambuildingsarrangementer, ingen betalte abbonnementer... ingenting ekstra annet enn lønningen. Og lønningen er lav! Anonymkode: 23017...332 Hos oss er det egne folk som lever av og for teambuilding og sosialt samvær på fritiden 😅 skulle gjerne sett at de kuttet i det og ga mer lønn. AnonymBruker skrev (1 time siden): For noen uker siden var det et leserinnlegg i en avis, der en person, forfatteren, hadde sittet og hørt på en diskusjon mellom to personer som satt på nabosetene. Disse to satt og snakket ned kommunale jobber tilsvarende ts. Leserinnlegget var skrevet av en toppleder i en kommune. Han satt med ørene spisset fordi han hørte fordommene hagle, feilinformasjon om hva som skjer i kommunene med ansatte er tilsvarende det vi kan lese i denne tråden. Anonymkode: d0279...139 Toppledere har ofte en annen virkelighetsoppfatning, ja. Jeg kan nesten se for meg det leserinnlegget selv om du ikke linker til det eller sier noe om hva det inneholder. Anonymkode: 99328...610 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:13 #39 Del Skrevet onsdag kl 11:13 Men bare for å ha svart på hvorfor jeg jobber i det offentlige tross all teambuildingen og lav lønn, så er hovedårsaken interessante arbeidsoppgaver. Og i motsetning til hos TS gode muligheter for hjemmekontor. De ble sjeleglade da plassmangelproblemet ble løst under pandemien og folk produserte mer hjemme. Anonymkode: 99328...610 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:19 #40 Del Skrevet onsdag kl 11:19 Offentlig pensjonsordning som varer livet ut. Innskuddspensjon får du i 10 år. Anonymkode: 11a2a...c0d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå