AnonymBruker Skrevet 2. april #1 Skrevet 2. april Jeg har nylig fått sertifikatet og vurderer å kjøpe en tesla model 3 fra 2019 fra et familiemedlem. Den har gått over 220.000 km og har noe rust i siden og er altså dermed langt over garantitiden, men ellers i fin stand, ingen bulker eller skader. Jeg har prøvd meg på finn for å finne ut hva som er en fair pris. Er det noen herinne med peiling på bil som kan gi meg et hofteskudd på hva jeg skal forvente å betale for den? Jeg er blitt enig med ham jeg skal kjøpe av at jeg får den til forhandler-pris, altså den prisen som en forhandler betaler for bilen og dermed er det jo en god deal for meg, fordi forhandlere alltid gir en lavere pris, fordi de skal tjene penger på det.... Men likevel er en eldre bil med så høy km-stand en risiko, ettersom det fort kan bli en dyr fornøyelse hvis batteriet ryker e.l... Hva tenker folk om hva prisen skal ligge på her? Anonymkode: 72b26...7b6
AnonymBruker Skrevet 3. april #3 Skrevet 3. april Dessverre-ville styrt unna. Her ser du på noe som er en rullende påkost-bombe… alt over 100 000 er for mye. Anonymkode: 68d8b...59e 2
Bokormsen Skrevet 3. april #4 Skrevet 3. april Rust?? Ville holdt meg unna, alt for tidlig å ruste annet enn overflaterust i hjuloppheng/bremser.
AnonymBruker Skrevet 4. april #5 Skrevet 4. april Ville ikke kjøpt av familiemedlemmer uansett, bare for å unngå fremtidige konflikter. Å ødelegge relasjon pga bilkjøp/bilsalg er bare så unødvendig. Anonymkode: 6fb12...0be 1
AnonymBruker Skrevet 8. april #6 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 17.39): Dessverre-ville styrt unna. Her ser du på noe som er en rullende påkost-bombe… alt over 100 000 er for mye. Anonymkode: 68d8b...59e Hva gjør at du sier 100k her? Kan du utbrodere det litt? Anonymkode: 72b26...7b6
AnonymBruker Skrevet 8. april #7 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva gjør at du sier 100k her? Kan du utbrodere det litt? Anonymkode: 72b26...7b6 Jeg kjenner naturligvis ikke tilstand, mengde rust osv, men estimerer at det er noen ok deler på bilen slik at når den konker ut, enten pga elektrisk/rust eller oppheng så kan det selges en del deler fra den og ta går litt mindre i minus, derfor tallet 100 000. Anonymkode: 68d8b...59e
AnonymBruker Skrevet 8. april #8 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg kjenner naturligvis ikke tilstand, mengde rust osv, men estimerer at det er noen ok deler på bilen slik at når den konker ut, enten pga elektrisk/rust eller oppheng så kan det selges en del deler fra den og ta går litt mindre i minus, derfor tallet 100 000. Anonymkode: 68d8b...59e Hva hvis det er 150.000? Anonymkode: 72b26...7b6
AnonymBruker Skrevet 8. april #9 Skrevet 8. april Er dette penger du har på sparekonto eller skal du ta opp lån? Jeg ville tenkt meg om både 2 og 3 ganger med å kjøpe en brukt elbil uten garanti… å rust? Hadde styrt unna. Anonymkode: 71465...634
AnonymBruker Skrevet 8. april #10 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er dette penger du har på sparekonto eller skal du ta opp lån? Jeg ville tenkt meg om både 2 og 3 ganger med å kjøpe en brukt elbil uten garanti… å rust? Hadde styrt unna. Anonymkode: 71465...634 Har pengene på konto, ingen lån her nei... Anonymkode: 72b26...7b6
AnonymBruker Skrevet 8. april #11 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er dette penger du har på sparekonto eller skal du ta opp lån? Jeg ville tenkt meg om både 2 og 3 ganger med å kjøpe en brukt elbil uten garanti… å rust? Hadde styrt unna. Anonymkode: 71465...634 Hvorfor ville du styrt unna? Anonymkode: 72b26...7b6
AnonymBruker Skrevet 8. april #12 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Hvorfor ville du styrt unna? Anonymkode: 72b26...7b6 Fordi det kan bli kostbart. Og rust allerede, da blir jeg skeptisk 🤨 Anonymkode: 71465...634
AnonymBruker Skrevet 8. april #13 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Fordi det kan bli kostbart. Og rust allerede, da blir jeg skeptisk 🤨 Anonymkode: 71465...634 Ok, men kan du ikke si litt mer om hvorfor du mener det er et problem. Anonymkode: 72b26...7b6
Jostepop Skrevet 8. april #14 Skrevet 8. april uh-uh.... Som andre sier- høy kilometer, utenfor garanti, rust (sier ingenting om hvor-kjempeviktig info her!) og familiemedlem er alle grunner nok til å styre unna!
AnonymBruker Skrevet 8. april #15 Skrevet 8. april Aldri kjøp bil av noen du planlegger å være på talefot med i lang tid fremover. Det blir aldri bra. Og når det er en tesla med lang kjørelengde, utenfor garanti og allerede rustangrep... Husk at det er bare 10% av rusten du ser, resten er skjult under lakk og plast. Styr unna! Det kan gå bra, men sannsynligheten er for stor til at det kan gå ille. Anonymkode: 12946...190
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå