AnonymBruker Skrevet 2. april #21 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Til fremmede/bekjente ja, men ikke til familie og nære venner. Jeg stoler på at de sier i fra dersom det ikke passer. Vi har heller ingen forventning om at det skal «stelles i stand» så mye - vi samarbeider om maten, og huset får bare være som det er, føler ikke at man trenger å rydde eller vaske noe ekstra for å ha de nærmeste på besøk ☺️ Mine søsken kan for eksempel ringe meg en fredag og spørre om vi har lyst på besøk en gang i helga. Så kan jeg si «ja, kom gjerne på lørdag, jeg kan lage ekstra pizza» eller «nei, det passer dessverre ikke i helga, vi har så mye på planen». Null stress. Anonymkode: aa303...4b4 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo, hjem til egne foreldre er det da helt normalt. Aldri hørt om folk som må bli invitert for å dra til foreldrene sine. Anonymkode: ae68a...131 Det føles sikkert mer normalt der man vanligvis gjensidig invitere hverandre, men når denne personen aldri inviterer føles det veldig rart. Jeg tolker jeg det som at hun ikke gidder besøk, alltid valgt enklest løsninger for p slippe mest mulig å gjøre selv. og da er det utrivelig å invitere seg selv. Jeg vet at hun er litt lat og helst vil komme til dekket bord, så da er det ikke så hyggelig. Anonymkode: 41d6d...0d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #22 Del Skrevet 2. april Som noen over her tror jeg at det at du ikke er komfortabel med å invitere deg selv sier mye. Jeg har et nært og godt forhold til min mor og kan gjerne ringe og spørre om det passer at vi kommer på besøk, kan også kjøpe med noe mat siden hun kan syns det er styrete å lage til alle oss, ikke noe problem. Jeg ser egentlig ikke på det som å invitere meg selv til henne, jeg ringer jo og spør. Sånn sett inviterer hun seg selv hjem til meg også. Har et litt anstrengt forhold til min far og kunne ikke falle meg inn å invitere meg selv til ham, vi inviterer til oss eller møtes ute. Anonymkode: 74cae...952 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #23 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Sånn er min mor også. Jeg tror det er en kombinasjon av at hun er litt asosial/trives i eget selskap og at det å lage middag stresser henne veldig opp. Spesielt når det er til mange, og vi er en stor familie, så det kunne stresset noen og enhver å invitere oss tror jeg. Jeg drar av og til innom henne på eget initiativ, men da tar jeg kanskje med noe som vi kan spise til kaffen. Men hun lager ikke til noe, og jeg må også sette på kaffen selv når jeg er hos henne, så her er det virkelig ingen oppvartning i det hele tatt. Noen ganger er hun ikke engang hjemme selv om jeg har sagt at jeg kommer, så jeg må stå utenfor og vente til hun kommer hjem. Noen bare er sånn, dessverre. For meg har det være en sorg å akseptere at hun ikke er den typen bestemor som baker boller og inviterer barnebarna. Anonymkode: c1045...19d Jeg også er asosial og blir stressa av å lage middag til mange. Men, jeg "tar meg sammen" og ønsker stadig vekk besøk av barn og barnebarn, kjøper heller noe enkelt eller henter noe ferdig på veien. Varter ikke opp som en perfekt vertinne, men ungene mine forventer heller ikke det. Anonymkode: 0e84b...2a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #24 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Det føles sikkert mer normalt der man vanligvis gjensidig invitere hverandre, men når denne personen aldri inviterer føles det veldig rart. Jeg tolker jeg det som at hun ikke gidder besøk, alltid valgt enklest løsninger for p slippe mest mulig å gjøre selv. og da er det utrivelig å invitere seg selv. Jeg vet at hun er litt lat og helst vil komme til dekket bord, så da er det ikke så hyggelig. Anonymkode: 41d6d...0d8 Hvor lenge er det siden du har vert der? Kanskje hun er blitt en samler eller at det er noe galt siden hun ikke inviterer. Eller kanskje hun tror dere ikke vil til henne. Ellers så sier jeg som mange andre at det at du ikke kan invitere seg selv på besøk sier litt om forholdet deres. Anonymkode: c2a3c...f06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #25 Del Skrevet 2. april Min svigermor er også slik. Har aldri invitert oss, resten av familie, barnebarn eller noe, men vennene sine har hun på besøk. Vi er jo innom innimellom og hun er ikke hoarder eller noe, men hun er sær mtp at hun bare snakker om seg selv. Resten av familien hverken ringer eller stopper innom, sikkert for at det er så lite gjensidig. Når hun er på besøk forventer hun full oppvartning og kan knapt hente seg et glass vann. Min familie er helt motsatt, så jeg synes det er både synd og sært. Hun har blitt en ensom gammel kjerring som bare sitter i leiligheten sin. Anonymkode: a697b...7c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå