AnonymBruker Skrevet 2. april #1 Skrevet 2. april Jeg har en jobb i helsevesenet med mye brukerkontakt og samarbeid med kollegaer. Er utdannet vernepleier og har trodd at dette var den rette karrierevei for meg. Nå er jeg derimot i tvil. Jeg føler meg tom for energi etter jobb og det passer dårlig siden jeg har blitt mor for ikke så lenge siden. Merker nå at livet er tøft med å kombinere jobb og ansvaret hjemme (Jeg vet dette er tøft for alle så ønsker ikke kommentar om det). Problemet er at det går ut over helsen, jeg har hodepine hver dag og kunne ønske jeg hadde mer energi hjemme. Kiropraktoren min sier hodepinen kommer hovedsakelig av psykisk stress, så det er ingen andre alvorlige grunner til hodepinen som jeg vet om. Jeg tenker nå at jeg burde hatt en jobb som gjør dagene lettere å holde ut. For å oppnå mindre psykisk stress tenker jeg det er best med en jobb med mindre menneskelig kontakt. Har vurdert en kontorjobb, men i helsevesenet innebærer det ofte mye ringing og møter, og det virker enda mer stressende. Er ganske usikker på hva slags jobb som kunne passet meg med bakgrunn som vernepleier. Ønsker gjerne forslag til jobber eller råd fra andre som har vært i lignende situasjon. Anonymkode: 4e7c5...1d8 2
AnonymBruker Skrevet 2. april #2 Skrevet 2. april Kanskje du kan snakke med en karriereveileder? Vil ellers tro at du kunne fått jobb i hjelpemiddelsentralen kanskje? Vil tro det er mye behandling av søknader på pc og hvor din kompetanse kan være relevant. Anonymkode: 6d3b3...a52 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. april #3 Skrevet 2. april Det er vanskelig å få jobb på dagtid og med lite bruker kontakt. Mange søkere, og da må man ofte ha relevant videreutdanning eller erfaring. Men du må jo bare begynne å søke. Sjekk evt omegnskommuner også. Siden du er vernepleier, hva med bofellesskap eller psykiatri? Noen steder kan man ha langvakter. Men det forutsetter at far har vanlige arbeidstider. Vet om noen som sier det er relativt rolig, og helg annerledes enn sykehus og sykehjem. Anonymkode: 1b8e5...02d 1
AnonymBruker Skrevet 2. april #4 Skrevet 2. april Kanskje nattevakt et sted dersom du tror du klarer det? Vet endel innen helse som har små barn velger å jobbe natt når ungene er små. Anonymkode: 897d1...b08 3
AnonymBruker Skrevet 2. april #5 Skrevet 2. april Mange kundeservice eller medlemskommunikasjonsjobber som ikke krever utdanning. Jeg jobber i en organisasjon med medlemskommunikasjon. Typ svare på e-post, ta telefon, oppdatere sosiale medier, nettside osv. Jobber 8-16, aldri noe utover det. Lavt stressnivå og generelt rolige dager. Har alltid tid til overs. For slike jobber er det en fordel med utdanning, men om det er litteratur, språkfag eller helsefag er ikke så viktig. Tjener rundt 600k. Anonymkode: 7c16b...11a 3
lille_fiol Skrevet 6. april #6 Skrevet 6. april Hva med å spørre AI, altså gratis chatgpt aldri fått så gode karriereråd som etter jeg rådførte meg med den. 1
AnonymBruker Skrevet 6. april #7 Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (På 2.4.2025 den 20.47): Mange kundeservice eller medlemskommunikasjonsjobber som ikke krever utdanning. Jeg jobber i en organisasjon med medlemskommunikasjon. Typ svare på e-post, ta telefon, oppdatere sosiale medier, nettside osv. Jobber 8-16, aldri noe utover det. Lavt stressnivå og generelt rolige dager. Har alltid tid til overs. For slike jobber er det en fordel med utdanning, men om det er litteratur, språkfag eller helsefag er ikke så viktig. Tjener rundt 600k. Anonymkode: 7c16b...11a Kan du gi mer info? Er ikke ts, men i ligne de sitch. Anonymkode: 5e9eb...ce1
AnonymBruker Skrevet 6. april #8 Skrevet 6. april Ringing og møter er ikke stressende hvis man gjør det daglig. Anonymkode: 33c42...ecc 1
AnonymBruker Skrevet 6. april #9 Skrevet 6. april Vaskehjelp. Mange jobber der hvor du kan holde på helt for deg selv, uten å måtte snakke med noen. Garnbutikk. kan ha greie åpningstider og ikke stressede kunder. Søppelbil. Lite telefon og snakk ila dagen. Distribusjon av varer, eller post levering. Anonymkode: 848d8...96e 3
AnonymBruker Skrevet 6. april #10 Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (På 2.4.2025 den 20.47): Mange kundeservice eller medlemskommunikasjonsjobber som ikke krever utdanning. Jeg jobber i en organisasjon med medlemskommunikasjon. Typ svare på e-post, ta telefon, oppdatere sosiale medier, nettside osv. Jobber 8-16, aldri noe utover det. Lavt stressnivå og generelt rolige dager. Har alltid tid til overs. For slike jobber er det en fordel med utdanning, men om det er litteratur, språkfag eller helsefag er ikke så viktig. Tjener rundt 600k. Anonymkode: 7c16b...11a Høres ut som en passe avslappende jobb. Er det en kommunal jobb? Eller fagforbund eller liknende. Vet ikke helt hvor jeg skal se for å finne jobber, ser stort sett på jobbannonser i kommunen men er åpen for å prøve noe utenom kommune. Ts Anonymkode: 4e7c5...1d8
AnonymBruker Skrevet 6. april #11 Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Vaskehjelp. Mange jobber der hvor du kan holde på helt for deg selv, uten å måtte snakke med noen. Garnbutikk. kan ha greie åpningstider og ikke stressede kunder. Søppelbil. Lite telefon og snakk ila dagen. Distribusjon av varer, eller post levering. Anonymkode: 848d8...96e Har faktisk vurdert vaskejobb eller postlevering. Har og tenkte på vaskejobb på sykehuset eller liknende, at det er vanskelig av utstyr og ikke bare gulv. Anonymkode: 4e7c5...1d8 2
AnonymBruker Skrevet 6. april #12 Skrevet 6. april lille_fiol skrev (48 minutter siden): Hva med å spørre AI, altså gratis chatgpt aldri fått så gode karriereråd som etter jeg rådførte meg med den. Har ikke chatgpt, men kan spørre hvis jeg får lastet det ned. Ts Anonymkode: 4e7c5...1d8
AnonymBruker Skrevet 6. april #13 Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (På 2.4.2025 den 6.17): Jeg har en jobb i helsevesenet med mye brukerkontakt og samarbeid med kollegaer. Er utdannet vernepleier og har trodd at dette var den rette karrierevei for meg. Nå er jeg derimot i tvil. Jeg føler meg tom for energi etter jobb og det passer dårlig siden jeg har blitt mor for ikke så lenge siden. Merker nå at livet er tøft med å kombinere jobb og ansvaret hjemme (Jeg vet dette er tøft for alle så ønsker ikke kommentar om det). Problemet er at det går ut over helsen, jeg har hodepine hver dag og kunne ønske jeg hadde mer energi hjemme. Kiropraktoren min sier hodepinen kommer hovedsakelig av psykisk stress, så det er ingen andre alvorlige grunner til hodepinen som jeg vet om. Jeg tenker nå at jeg burde hatt en jobb som gjør dagene lettere å holde ut. For å oppnå mindre psykisk stress tenker jeg det er best med en jobb med mindre menneskelig kontakt. Har vurdert en kontorjobb, men i helsevesenet innebærer det ofte mye ringing og møter, og det virker enda mer stressende. Er ganske usikker på hva slags jobb som kunne passet meg med bakgrunn som vernepleier. Ønsker gjerne forslag til jobber eller råd fra andre som har vært i lignende situasjon. Anonymkode: 4e7c5...1d8 De fleste jobber som er ok betalt har i seg å være rimelig stressende. Ja, om du er introvert og håndterer mye kontakt med ulike mennesker dårlig så kan det å bytte til en jobb der kontakten primært er med alt kjente kontakter være mindre stressende. Men sånn på det jevne? Å lære seg stressmestring er et bedre sted å starte, her og nå. Og så legger du en plan for å omskolere deg over i et yrke som mer foregår på kontor senest når du nærmer deg 40, for å unngå det verste av slitasjeskader. Men stress? Det må du mestre, ts. Det kommer til å prege absolutt alle stillinger i arbeidslivet (som ikke er eller snart blir erstattet av roboter) så lenge vi lever. De her «svare på e-post» type stillingene er alt på vei ut der jeg jobber. De vil ikke erstattes når personene i dem om få år går av med pensjon. KI gjør alt nå en raskere jobb enn dem, dessverre. Anonymkode: 6c57f...9d0 1
AnonymBruker Skrevet 6. april #14 Skrevet 6. april Jeg syns det er mye mindre stressende å jobbe på skole (to vgs) enn i bofellesskap. Samme type brukere, men har bare fokus på min elev og ikke alt annet som skal gjøres i en bolig. Anonymkode: 52c67...8c9
AnonymBruker Skrevet 7. april #15 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (23 timer siden): Kan du gi mer info? Er ikke ts, men i ligne de sitch. Anonymkode: 5e9eb...ce1 Er det noe spesielt du tenker på? Den type stilling jeg har, har ofte titler som medlemsrådgiver, medlemskonsulent, rådgiver medlemsservice, eller konsulent. Det skal sies at jeg jobber i Oslo, så mulig lønningene i denne typen stilling er kanskje noe høyere enn i mindre byer, men vil tro det er nogenlunde likt. Begynte som nyutdannet med lønn på 445k i 2020. Anonymkode: 7c16b...11a
AnonymBruker Skrevet 8. april #16 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (På 2.4.2025 den 15.57): Kanskje du kan snakke med en karriereveileder? Vil ellers tro at du kunne fått jobb i hjelpemiddelsentralen kanskje? Vil tro det er mye behandling av søknader på pc og hvor din kompetanse kan være relevant. Anonymkode: 6d3b3...a52 Skulle tro at hjelpemiddelsentralen ønsket ergoterapeuter? Men men. Verdt å søke i det minste. Anonymkode: e04b8...531
AnonymBruker Skrevet 8. april #17 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (På 6.4.2025 den 22.27): Vaskehjelp. Mange jobber der hvor du kan holde på helt for deg selv, uten å måtte snakke med noen. Garnbutikk. kan ha greie åpningstider og ikke stressede kunder. Søppelbil. Lite telefon og snakk ila dagen. Distribusjon av varer, eller post levering. Anonymkode: 848d8...96e Jeg blir også sliten av mye ansvar og psykisk stress, men nå jobber jeg som renholder og stortrives! Man får brukt kroppen fysisk, slipper mye ansvar, jobber selvstendig og uten så mye kontakt med folk. Anonymkode: 96e82...ad9 2
lille_fiol Skrevet 8. april #18 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (På 6.4.2025 den 23.05): Har ikke chatgpt, men kan spørre hvis jeg får lastet det ned. Ts Anonymkode: 4e7c5...1d8 Chatgpt.com brukte jeg,gratis men du må registrere mail da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå