AnonymBruker Skrevet 1. april #1 Skrevet 1. april Holder på med utregning av barnebidrag. Fikk brev fra nav med inntektsopplysninger om ex-mann. Han ble nylig ufør og har maks uføretrygd på 40 000 før skatt i måneden. I tillegg står det "pensjon" og 9000kr så totalt 49 000 pr måned. Hva er pensjon? Han er kun 46 år. Kan man ta ut pensjon ved ufør? Regner ikke med at det er forsikring da han har hatt klausul mot sykdommen som gjorde han ufør. Håper noen kan forklare Anonymkode: 89017...80b
Amy71 Skrevet 1. april #2 Skrevet 1. april Sannsynligvis fra pensjonskasse, typ KLP. Man får det når man blir ufør. Har det selv og det står oppført som pensjon på min "lønnsslipp" fra NAV.
AnonymBruker Skrevet 6. april #3 Skrevet 6. april Amy71 skrev (På 2.4.2025 den 1.16): Sannsynligvis fra pensjonskasse, typ KLP. Man får det når man blir ufør. Har det selv og det står oppført som pensjon på min "lønnsslipp" fra NAV. Takk for svar! Han har hatt jobb som kvalifiserer fra utbetaling hos klp - men, det står at klp ikke gir utbetaling dersom uføretrygden skyldes sykdom som vedkommende visste om da h*n startet i jobben. Og eksen min har hatt den sykdommen som gjorde han ufør siden ungdommen. Derfor skjønner jeg ikke helt 🫡 Anonymkode: 89017...80b
AnonymBruker Skrevet 6. april #4 Skrevet 6. april Betyr det noe for deg hvorfor han får det og hva han får det for? Anonymkode: 264f3...c1b 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. april #5 Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Betyr det noe for deg hvorfor han får det og hva han får det for? Anonymkode: 264f3...c1b Er det ikke lov å lure? Han har mye høyere inntekt nå som ufør enn da han jobbet fullt da vi var gift. Gidder ikke å spørre han, tenkte noen her inne kanskje kunne forklare da jeg ikke skjønte hva den ene utbetalingen var. Er det et problem for deg at jeg lurte på det? Ts Anonymkode: 89017...80b 2 1
Mezzosoprena Skrevet 6. april #6 Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (På 2.4.2025 den 1.10): Holder på med utregning av barnebidrag. Fikk brev fra nav med inntektsopplysninger om ex-mann. Han ble nylig ufør og har maks uføretrygd på 40 000 før skatt i måneden. I tillegg står det "pensjon" og 9000kr så totalt 49 000 pr måned. Hva er pensjon? Han er kun 46 år. Kan man ta ut pensjon ved ufør? Regner ikke med at det er forsikring da han har hatt klausul mot sykdommen som gjorde han ufør. Håper noen kan forklare Anonymkode: 89017...80b Hvis man blir uføretrygdet, så får man pensjon. Jeg har uførepensjon fra NAV og fra tidligere arbeidsgiver. Det er vel forsikringer som har klausuler mot sykdommer?
AnonymBruker Skrevet 6. april #7 Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Takk for svar! Han har hatt jobb som kvalifiserer fra utbetaling hos klp - men, det står at klp ikke gir utbetaling dersom uføretrygden skyldes sykdom som vedkommende visste om da h*n startet i jobben. Og eksen min har hatt den sykdommen som gjorde han ufør siden ungdommen. Derfor skjønner jeg ikke helt 🫡 Anonymkode: 89017...80b Du har ikke lest reglene til klp godt nok bare. Anonymkode: d879e...bdc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå